logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: „Ignacy Łukasiewicz – polski geniusz” - identyfikacja od Gravite Design

  PR 07.10.2021, przeczytano 2549 razy
ilustracjastrzałka

Gdy Amerykanie otwierali pierwszą kopalnię ropy naftowej, ta w Polsce – w Bóbrce była już w stanie wydobywać 5 ton surowca w ciągu godziny. Kim był człowiek, który ją założył? Czego dzisiaj polscy przedsiębiorcy mogą się od niego nauczyć? No właśnie – czy w ogóle świat wie, że pierwszym „szejkiem naftowym” był Polak?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-_ignacy-lukasiewicz-%E2%80%93-polski-geniusz_---identyfikacja-od-gravite-design,393288,artykul.html

Władze Podkarpacia chcą opowiedzieć światu historię Ignacego Łukasiewicza, który jako pierwszy opracował przemysłowe zastosowanie ropy naftowej. Sprzyja temu zbliżająca się 200. rocznica urodzin i 140. rocznica śmierci tego wielkiego Polaka.

6 października 2021 r., marszałek województwa podkarpackiego, prezydent miasta Rzeszowa oraz rektor Politechniki Rzeszowskiej im.  Ignacego Łukasiewicza złożyli wspólnie podpisy na liście intencyjnym, deklarując w nim wspólne działania na rzecz upamiętnienia i upowszechnienia postaci i dokonań Ignacego Łukasiewicza oraz dołączenia Jego spuścizny do kanonu niematerialnego dziedzictwa ludzkości.

Polski aptekarz nie tylko zrewolucjonizował przemysł, ale przy okazji wydłużył ludziom dzień. Jednak nim do tego doszło, musiał się zmierzyć z szeregiem przeciwności. Dzieła życia Ignacego Łukasiewicza stawiają go w szeregu z najbardziej genialnymi Polakami – w tym Mikołajem Kopernikiem czy Fryderykiem Chopinem. Biorąc pod uwagę jego wkład w zrewolucjonizowanie światowego ładu, 200-lecie urodzin Ignacego Łukasiewicza to doskonały punkt wyjścia do spopularyzowania jego postaci a przy okazji kraju i regionu, który dumnie reprezentował i któremu wiernie służył.

Za opracowanie kluczowych elementów wizualnych  towarzyszących obchodom jubileuszowym odpowiada olsztyńskie Studio Gravite Design.

Znak graficzny „Ignacy Łukasiewicz – polski geniusz” przedstawia wizerunek Ignacego Łukasiewicza wpisany w kształt kropli nawiązującej do symboliki paliw, z którymi związana była działalność naukowca.

ilustracjastrzałka

- Ubranie wybitnej postaci w kanon nowoczesnej komunikacji było dla nas bardzo ciekawym wyzwaniem projektowym – mówi Mateusz Obarek z Gravite Design.

- Ignacy Łukasiewicz był rewolucjonistą w dobrym tego słowa znaczeniu i rzadkim przypadkiem genialnego umysłu, który pod względem wizjonerstwa wyprzedzał swoją epokę – dodaje Maciej Rytczak, autor hasła towarzyszącego znakowi graficznemu. – Jako ojciec przemysłu naftowego, był nauczycielem samego Rockefellera. To wynalazca, filantrop i buntownik-patriota. Wspaniały Polak, którego wizerunek warto przybliżyć światu.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Gravite Design

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764