logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Przystanek Wajda”. Kino Andrzeja Wajdy opowiada historię na wiatach AMS

  PR 04.04.2019, przeczytano 1067 razy
ilustracjastrzałka

O wielkim znaczeniu wystawy WAJDA w Muzeum Narodowym w Krakowie, już na kilka tygodni przed jej otwarciem, mogli przekonać się mieszkańcy największych miast w całej Polsce. Ikoniczne fotosy z filmów Mistrza wkomponowane w miejski pejzaż ponownie rozbudziły wyobraźnię: Szczecina, Gdańska, Poznania, Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Katowic i Krakowa. Pomysłodawcą i Mecenasem intrygującej kampanii „Przystanek WAJDA” w miejskiej przestrzeni jest firma AMS – partner MNK.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_przystanek-wajda_.-kino-andrzeja-wajdy-opowiada-historie-na-wiatach-ams,381937,artykul.html

Wybór miejsc, w których powstały zjawiskowe przystanki dedykowane twórcy Wesela nie był przypadkowy. To bowiem miasta, których historia (nieraz bardzo burzliwa) wybrzmiewała w filmach Andrzeja Wajdy. W pamięci widzów na stałe zapisały się obrazy powstańczej Warszawy – z Kanału, prężnie rozwijającej się Łodzi z Ziemi obiecanej, rosnącej w siłę Nowej Huty z Człowieka z marmuru czy Gdańska – wypełnionego tłumem stoczniowców zagrzewających wszystkich Polaków do walki o wolność z Człowieka z żelaza.

Także forma prezentacji jest nieprzypadkowa. Całe przystanki AMS zostały dedykowane wyłącznie projektowi i oklejone fotosami z filmów związanymi z danymi miejscami. Czekając na  autobus lub tramwaj na „Przystanku WAJDA” przeniesiemy się więc do legendarnych filmowych światów reżysera. Dodatkową atrakcją będzie towarzysząca projektowi interaktywna mapa przedstawiająca filmowy szlak Andrzeja Wajdy w Krakowie. To przedsmak tego, co czeka na zwiedzających ekspozycję WAJDA w MNK. – Współtworzą ją przede wszystkim rozpoznawalne motywy ikonograficzne z filmów Wajdy, stanowiące o zasobie naszej wyobraźni. Nie mam wątpliwości, że wystawa będzie panoramą jednego z najwybitniejszych reżyserów światowego kina – mówi dr hab. Andrzej Betlej, dyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie.

„Przystanek WAJDA” można znaleźć w następujących miastach:

  • Gdańsk, Jana z Kolna, pl. Solidarności (Nowy Port)
  • Katowice, ul. Roździeńskiego, Uniwersytecka
  • Kraków, Konopnickiej, Centrum Kongresowe ICE (kierunek DH Jubilat)
  • Kraków, Al. Solidarności, Struga (kierunek Pl. Centralny)
  • Kraków, Teatr Słowackiego, Basztowa
  • Łódź, Zachodnia, Manufaktura
  • Poznań, ul. Towarowa, al. Niepodległości (Święty Marcin)
  • Szczecin, Firlika, Stocznia Szczecińska (kierunek Ludowa)
  • Warszawa, Hotel Bristol 02
  • Wrocław, ul. Łącznik-Stawowa, Kołłątaja (Borowska)

Pomysłodawcą i Mecenasem projektu „Przystanek WAJDA” jest firma AMS – partner Muzeum Narodowego w Krakowie. Koncepcja artystyczna – MNK. Współpraca: Krakowskie Biuro Festiwalowe. Kampania potrwa do końca kwietnia 2019 roku.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764