logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Above and Beyond. Polskie studia kreatywne projektują wystawę astronomiczną

   18.06.2019, przeczytano 637 razy
ilustracja

10 kwietnia 2019 roku w obserwatorium astronomicznym w Lejdzie w Holandii zainaugurowana została nowa wystawa Above and Beyond: Making Sense Of The Universe For 100 Years. Ekspozycję otworzył John Grunsfeld, astronauta NASA oraz nowojorska blogerka Maria Popova, autorka znanego bloga Brain Pickings.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-above-and-beyond.-polskie-studia-kreatywne-projektuja-wystawe-astronomiczna,382932,artykul.html

W 2019 roku mija 50 lat od momentu, w którym Neil Armstrong jako pierwszy człowiek w historii postawił stopę na powierzchni Księżyca. Przez cały nadchodzący rok można się więc spodziewać wielu projektów celebrujących to wydarzenie. Swoje stulecie obchodzi również Międzynarodowa Unia Astronomiczna, stowarzyszenie astronomów do którego należeli m.in. Albert Einstein, Stephen Hawking czy Carl Sagan.

Nieprzypadkowo w tym roku otwarta została wystawa Above and Beyond - projekt z obszaru art & science, za którego koncepcję i realizację odpowiadają polskie studia kreatywne: Science Now - inicjator wystawy i twórca konceptu kreatywnego, Stellar Fireworks - odpowiedzialne za produkcję, Leniva Studio - odpowiedzialne za oprawę wizualną oraz Liniaprosta - zespół, który dostarczył projekt przestrzeni.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Prosty i funkcjonalny język wizualny zaprojektowany przez Leniva Studio umożliwił reinterpretację skomplikowanych zagadnień naukowych w czytelny i przystępny dla widza sposób. Minimalistyczne infografiki pokazują m.in jak liczne i zróżnicowane są egzoplanety, przygotowano też 8-metrową oś czasu z kluczowymi misjami kosmicznymi i ich dokonaniami. Nie zabrakło również odniesień do najciekawszych kosmicznych motywów obecnych w kulturze – od motywu znanego z płyty „Unknown Pleasures” zespołu Joy Division inspirowanego pierwszym radiowym zapisem pulsara, przez wizerunki Alberta Einsteina w pop-artowej kresce Andy’ego Warhola po rozrysowane blueprinty najbardziej ikonicznych statków kosmicznych znanych z filmów science-fiction (m.in. U.S.S. Entreprise czy Solaris).

Od redakcji Signs.pl: nie podajemy adresu internetowego projektu, który prezentowany będzie w kolejnych miastach, w tym także w Warszawie. Powodem są błędy w konstrukcji strony powodujące zawieszanie się przeglądarki - z żalem odradzamy próby odszukania i odwiedzania tego adresu, ponieważ pod względem graficznym serwis zaprojektowany jest bardzo interesująco.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak reklama DOOH może pomóc w wyborze odpowiednich produktów FMCG?
Niezależnie od tego, gdzie znajduje się nośnik DOOH – w kawiarni,  sklepie spożywczym, czy na dworcu kolejowym, cyfrowa reklama zewnętrzna to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów znajdujących się poza domem. Co wpływa na sukces tego medium? Dlaczego warto inwestować w DOOH, również w branży FMCG?
Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania.
Katy Perry a sprawa polska
Dyskusję w mediach wzbudził niedawno* teledysk Katy Perry, w którym wokalistka wykorzystała wizerunek Stadionu Narodowego w Warszawie. Co prawda, na obiekt nałożono fikcyjną nazwę „Bingo's Bail Bond Stadium”, niemniej jednak ujęcie prezentowane na tle panoramy Warszawy nie budzi wątpliwości, że to właśnie stołeczna arena. Czy wokalistka miała prawo...
Jak marki skracają dystans z klientem?
"Aby połączyć się z konsultantem, naciśnij zero" - niedługo to zdanie będzie budzić równie silny przypływ nostalgii jak walkmany i kasety VHS. Niektórzy już wolą czatować z firmami zamiast wisieć na infolinii. Marki śledzące zmiany na rynku to rozumieją i szykują się na zmiany w komunikacji na linii biznes - klient.
Dynamiczny rynek e-commerce wymaga dużej elastyczności, a pojawiające się nowe zarówno potrzeby jak i problemy klientów wymagają szybkiej reakcji. W dzisiejszych czasach stworzenie dobrego produktu i pozostawienie go samemu sobie nie wystarcza do tego, by  dobrze się sprzedawał. Wraz z upływem czasu wymagania użytkowników wzrastają, dlatego istotnym elementem rozwoju serwisu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764