logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Above and Beyond. Polskie studia kreatywne projektują wystawę astronomiczną

   18.06.2019, przeczytano 599 razy
ilustracja

10 kwietnia 2019 roku w obserwatorium astronomicznym w Lejdzie w Holandii zainaugurowana została nowa wystawa Above and Beyond: Making Sense Of The Universe For 100 Years. Ekspozycję otworzył John Grunsfeld, astronauta NASA oraz nowojorska blogerka Maria Popova, autorka znanego bloga Brain Pickings.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-above-and-beyond.-polskie-studia-kreatywne-projektuja-wystawe-astronomiczna,382932,artykul.html

W 2019 roku mija 50 lat od momentu, w którym Neil Armstrong jako pierwszy człowiek w historii postawił stopę na powierzchni Księżyca. Przez cały nadchodzący rok można się więc spodziewać wielu projektów celebrujących to wydarzenie. Swoje stulecie obchodzi również Międzynarodowa Unia Astronomiczna, stowarzyszenie astronomów do którego należeli m.in. Albert Einstein, Stephen Hawking czy Carl Sagan.

Nieprzypadkowo w tym roku otwarta została wystawa Above and Beyond - projekt z obszaru art & science, za którego koncepcję i realizację odpowiadają polskie studia kreatywne: Science Now - inicjator wystawy i twórca konceptu kreatywnego, Stellar Fireworks - odpowiedzialne za produkcję, Leniva Studio - odpowiedzialne za oprawę wizualną oraz Liniaprosta - zespół, który dostarczył projekt przestrzeni.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Prosty i funkcjonalny język wizualny zaprojektowany przez Leniva Studio umożliwił reinterpretację skomplikowanych zagadnień naukowych w czytelny i przystępny dla widza sposób. Minimalistyczne infografiki pokazują m.in jak liczne i zróżnicowane są egzoplanety, przygotowano też 8-metrową oś czasu z kluczowymi misjami kosmicznymi i ich dokonaniami. Nie zabrakło również odniesień do najciekawszych kosmicznych motywów obecnych w kulturze – od motywu znanego z płyty „Unknown Pleasures” zespołu Joy Division inspirowanego pierwszym radiowym zapisem pulsara, przez wizerunki Alberta Einsteina w pop-artowej kresce Andy’ego Warhola po rozrysowane blueprinty najbardziej ikonicznych statków kosmicznych znanych z filmów science-fiction (m.in. U.S.S. Entreprise czy Solaris).

Od redakcji Signs.pl: nie podajemy adresu internetowego projektu, który prezentowany będzie w kolejnych miastach, w tym także w Warszawie. Powodem są błędy w konstrukcji strony powodujące zawieszanie się przeglądarki - z żalem odradzamy próby odszukania i odwiedzania tego adresu, ponieważ pod względem graficznym serwis zaprojektowany jest bardzo interesująco.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czym właściwie jest banner blidness?
Niektórzy twierdzą, że termin ślepoty banerowej, tzw. banner blidness jest przestarzały. Jednak internauci coraz częściej pomijają informacje, które postrzegają wyłącznie jako reklamę. I chociaż wzorce reklam przeszły prawdziwą ewolucję, ślepota banerowa jest wciąż powszechna. Jak skutecznie walczyć z występowaniem tego zjawiska?
Podróżnicy odkrywają na nowo, co potrafi SMS
Rodzice dostają powiadomienia prosto od opiekuna szkolnej wycieczki do Wietnamu. Autostopowicze przyjeżdżają na metę wyścigu z planem dodatkowych atrakcji w telefonie. Uczestnicy gry terenowej ruszają rozwiązywać zagadki w kilka sekund po ich wysłaniu. Co łączy te wyjazdy? Wszystkie udają się dzięki wiadomościom SMS.
Czy memy podlegają prawu autorskiemu?
Autorem pojęcia „mem” jest najprawdopodobniej Richard Dawkins – brytyjski teoretyk ewolucji biologicznej, związany z Uniwersytetem Oxfordzkim. W morzu definicji, najbardziej intrygująca jest ta, mówiąca że „mem” to „podstawowa jednostka informacji kulturowej, która, podobnie do genów, powiela się, mutuje i podlega działaniu doboru naturalnego”1. Kto by...
Content marketing w social mediach – o czym warto pamiętać?
Jednym z największych mitów na temat content marketingu jest przekonanie, że metoda ta ogranicza się jedynie do tworzenia artykułów blogowych. Tymczasem, popularnym miejscem rozpowszechniania wartościowych treści są m.in. social media. Od dłuższego czasu cieszą się one niesłabnącą popularnością ze strony marketerów, którzy włączają je do systemu...
Gen Z - być offline w świecie, w którym króluje online
O pokoleniu Z mówi się, że telefon w dłoni trzymają nieustająco. Ale czy nie jest tak, że opinię wyrabiamy sobie na podstawie jednostkowych zaobserwowanych przypadków? Z badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network Polska oraz infuture hatalska foresight institute na potrzebę raportu Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra wynika, że większość ankietowanych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764