logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Agencja Freundschaft po raz kolejny z projektem CSR dla marki Brita

  PR 17.03.2022, przeczytano 299 razy
ilustracja

Ponad 850 tysięcy wyświetleń animacji, 7551 pobrań materiałów edukacyjnych i 130 tysięcy wejść na stronę filtrujemydlabaltyku.pl to efekt ubiegłorocznej akcji przygotowanej dla marki Brita przez agencję Freundschaft (dawniej: Scholz&Friends Warszawa | Grupa S/F). W tym roku Freundschaft kontynuuje współpracę z Britą i na jej zlecenie ponownie zorganizuje konkurs dla dzieci i młodzieży, w którym nagrodami głównymi są trzy wycieczki o równowartości 25 000 zł każda. Marka i agencja skalują działania wprowadzając kolejnych animowanych bohaterów i dzielą się wynikami pierwszej edycji akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-agencja-freundschaft-po-raz-kolejny-z-projektem-csr-dla-marki-brita,395143,artykul.html

Do Bałtyku rocznie trafia 27 300 ton plastikowych śmieci. Naukowcy alarmują, że jeśli nie ograniczymy produkcji i zużycia plastiku to do 2050 roku w morzach i oceanach będzie pływać więcej plastiku niż ryb. A 99% ptaków morskich będzie mieć styczność z plastikowymi śmieciami. Dlatego Brita w swoim programie CSR niezmiennie skupia się na walce z zanieczyszczeniem Bałtyku oraz ochroną jego mieszkańców.

- W Polsce mamy jedno morze pełne zwierząt, które na co dzień mierzą się z ogromnym problemem zagrażającym ich zdrowiu i życiu – z plastikiem. Wspólnie z naszym partnerem – Fundacją Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego oraz Stacją Morską im. Prof. Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego – kontynuujemy walkę o lepszy, czystszy Bałtyk i bezpieczeństwo jego mieszkańców – mówi Maja Kulikowska Marketing Manager z BRITA Polska. – Akcja skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, ponieważ jeśli naprawdę ma się coś zmienić, trzeba zacząć edukację od najmłodszych pokoleń. Wierzymy we wrażliwość, empatię i otwartość dzieci. Chcemy im pokazać, jak ogromny wpływ na świat mają ich codzienne wybory i zachowania, chcemy, by czarna wizja 2050 roku nie weszła w życie – dodaje.

W ubiegłym roku Brita adoptowała fokę ze Stacji Morskiej w Helu, a animowaną foczkę o imieniu Britka uczyniła ambasadorką swojego programu #FiltrujemyDlaBałtyku. W tym roku do projektu dołączają nowi zwierzęcy bohaterowie: Dorsz Dorian oraz Mewa Ewa. Dorian to król morza, reprezentant mieszkańców głębin i zaniepokojony obecnym stanem, troskliwy władca Bałtyku. Ewa jest krzyczącą najgłośniej ze wszystkich ambasadorów przedstawicielką fruwających rezydentów Bałtyku, która wie, jak bardzo plastik zagraża morskim ptakom. Ekipa z Bałtyku występuje w serii kolejnych materiałów edukacyjnych dla uczniów szkół podstawowych przygotowanych przez Freundschaft na zlecenie marki Brita. Dla najmłodszych agencja stworzyła materiał w stylu gry planszowej, w której maluchy dowiadują się skąd bierze się plastik i jak trafia do morza, jak plastikowe śmieci wpływają na mieszkańców Bałtyku oraz co można zrobić, by temu zapobiec. Do starszych dzieci twórcy akcji przemawiają ich językiem – przygotowali infografiki, a także komiksy i memy do współtworzenia przez uczniów.

- Cieszymy się, że projekt, który przygotowaliśmy wspólnie z marką Brita został tak dobrze przyjęty i możemy go rozwijać. Edukacyjne programy to jedna z możliwych dróg wybieranych przez marki w ramach działań CSR. Pozornie wybór ten wydaje się prosty – przygotowuje się materiały, zaprasza do akcji nauczycieli i gotowe. Jednak, by taki program miał realny wpływ na dzieci i dorosłych, był na tyle atrakcyjny, by dopominały się o niego inne grupy wiekowe, a Ci, którzy wykorzystali przygotowane materiały prosili o więcej, niezbędnych jest kilka elementów, które doskonale sprawdziły się w kampanii Brity. To realna potrzeba zmiany połączona z profilem działalności i wartościami marki, merytoryczny partner, formy komunikacji dopasowane do odbiorców i ambasador, którego wszyscy pokochają. Dlatego w tym roku  postawiliśmy na powiększenie grona bohaterów marki, brand hero, które dzieciaki kochają i łatwo utożsamiają się z nimi i ich problemami – mówi Magdalena Korczak, Client Service Director Freundschaft.

Potwierdzeniem skuteczności działań realizowanych przez agencję dla Brity są wyniki ubiegłorocznej akcji. Na specjalnie przygotowanej stronie www.filtujemydlabaltyku.pl odnotowano ponad 130 tysięcy wejść, materiały edukacyjne przygotowane dla nauczycieli i rodziców zostały pobrane 7551 razy, animacja z wykorzystaniem Brand Hero – foki szarej Britki miała 850 tysięcy wyświetleń, a w mediach społecznościowych pojawiło się ponad 42 000 reakcji na hasztag #filtrujemydlabaltyku. Organizatorzy liczą na to, że w tym roku zwiększą te wyniki i dotrą do szerszego grona odbiorców.

Wszystkie tegoroczne materiały dostępne są do pobrania na stronie www.filtrujemydlabaltyku.pl. W materiałach dla nauczycieli znajdują się gotowe scenariusze lekcji oraz pakiety dla uczniów i rodziców. Za koncepcję, kreację, animację postaci i komunikację konkursu odpowiada agencja Freundschaft. Akcja potrwa do końca czerwca. Zadanie konkursowe kierowane jest do klas 1-8 w podziale na grupy wiekowe i polega na zrobieniu rzeźby z plastikowych butelek i innych odpadów, która będzie realizowała dowolną interpretację hasła „Dla czystego Bałtyku”.

Źródło: Freundschaft

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Joanna Ignaczak dołącza do zespołu Communications Publicis Groupe
Joanna Ignaczak, dotychczas Senior PR Manager w Agencji MSL, dołączyła do zespołu Communications Publicis Groupe, obejmując nowo utworzone stanowisko dyrektorki ds. komunikacji wewnętrznej i employer brandingowej całej Grupy.  
Kaufland z kampanią w rytmie disco
Piosenką „Price Fever” rozpoczyna się międzynarodowa kampania sieci Kaufland. Humorystyczny klip w rytmie disco podkreśla szeroki asortyment oraz atrakcyjne ceny produktów dostępnych w sklepach detalisty.
Żabka podjęła współpracę z marką Żywiec w związku z nadchodzącą trasą Męskie Granie. Z tej okazji partnerzy zaskakują innowacyjną kreacją marketingową z udziałem związanego z żywieckim projektem Vito Bambino. W jednym ze spotów reklamowych, który pojawił się w social mediach, Vito śpiewa wspólnie z kasjerką z Żabki fragment piosenki...
Business Accessibility Forum (BAF) to inicjatywa partnerska Fundacji Widzialni, Allegro, Microsoft Polska, Orange Polska i Santander Bank Polska. Forum będzie płaszczyzną do dyskusji i wymiany doświadczeń, aby lepiej odpowiedzieć na zobowiązania wynikające z Europejskiego Aktu o Dostępności.
IABCoffeeTalks to cykl rozmów ekspertów IAB Polska w formie live’ów. Najbliższe spotkania poświęcone będą wybranym zagadnieniom z obszaru digital marketingu opisanym również w najnowszym Raporcie Strategicznym INTERNET 2021/2022, którego premiera miała miejsce 7 czerwca podczas konferencji Forum IAB 2022. Na wydarzenia obowiązuje rejestracja.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764