IKEA ruszyła z kampanią świąteczną - wielokanałowym projektem obejmującym działania w telewizji, internecie oraz kinach. Jej celem jest pokazanie, jak można budować wyjątkową świąteczną atmosferę w domu, by została z nami na dłużej. Podobnie jak dobrze pomyślane produkty IKEA - na święta i na co dzień. Kampanii towarzyszy spot, który podkreśla radość płynącą z chwil spędzonych razem z bliskimi i przyjaciółmi. Za adaptację spotu i kreację kampanii odpowiada VML.
To, co w świętach najważniejsze - radość z obecności bliskich
Jeśli nie możecie się już doczekać pierwszej gwiazdki koniecznie obejrzyjcie wyjątkowy spot kampanii IKEA „Na święta i na co dzień”. Powszechnie wiadomo, że domowe zwierzaki, także uroczy jamnik - bohater spotu, tak szczerze jak nikt, potrafią okazywać swój entuzjazm i melancholię. Są prawdziwe w swoich uczuciach i uświadamiają nam, jak ważna jest potrzeba bliskości. Nieważne czy są święta, czy to zwykły dzień. Przypominają nam też, że warto te piękne chwile świątecznych spotkań z bliskimi, przenosić na codzienne domowe życie. W IKEA chcemy urządzać domy w sposób, który spełnia także nasze emocjonalne potrzeby i zapewnia dobre samopoczucie, by wyjątkowe świąteczne momenty zostały z nami na co dzień.
Ideą spotu jest podkreślenie tego, co w świętach najważniejsze – radości ze wspólnych spotkań. Nie tylko tych między ludźmi, ponieważ nasi pupile także cieszą się z obecności swoich przyjaciół. IKEA oferuje produkty, które wspierają chwile spędzane razem. Dodatkowo spot pokazuje to, co doskonale znamy z opowiadań i tysięcy zdjęć od naszych klientów: fotele i inne meble IKEA stają się ulubionymi miejscami dla ich pupili! Zwierzaki mieszkają w ponad połowie polskich rodzin, w najszczerszy sposób pokazują swoje szczęście i smutek, a my przeżywamy je razem z nimi. Cieszymy się, że nasze produkty tworzą atmosferę bliskości i radości w domach wielu ludzi, zarówno na święta, jak i na co dzień.
Karolina Szabłowska Kierowniczka ds. Komunikacji Marketingowej IKEA Retail w Polsce
Spot można obejrzeć w telewizji, internecie oraz w wybranych kinach w dwóch wersjach czasowych: 30s i 60s. Wykorzystano w nim piosenkę: Kiss a Dream · Las Vegas Big Band · Swingers & Crooners.
Konkurs dla miłośników zwierząt i urządzania wnętrz
IKEA przygotowała również konkurs dla właścicieli pupili, zachęcając ich do dzielenia się zdjęciami, na których widać produkty marki jako ulubione miejsca odpoczynku ich zwierząt. Fantastyczne nagrody czekają, także dla waszych zwierzaków. Można wygrać kartę upominkową na zakupy w IKEA o wartości 500 zł, 500 kart o wartości 50 zł i zaszczytne miejsce na fotografię pupila w galerii IKEA Family. Konkurs dla Klubowiczów IKEA potrwa od 12.11 do 16.12. Wystarczy zrobić zdjęcie, kupić w IKEA dowolny produkt w czasie trwania konkursu i wypełnić formularz konkursowy dostępny wkrótce na IKEA.pl.
Za adaptację spotu i kreację kampanii odpowiada agencja VML, część digitalową – Wavemaker. Przy kampanii, IKEA współpracuje również z wybranymi influencerami, którzy na swoich kontach w social mediach będą prezentować świąteczne kolekcje i inspirować do kreatywnego podejścia do urządzania wnętrz. Z kolei dzięki programowi lojalnościowemu IKEA Family, klienci IKEA mogą liczyć na dodatkowe korzyści, ciesząc się zakupami przygotowanymi z myślą o wyjątkowych chwilach na święta i praktyczności na co dzień.
Źródło: VML Poland