logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bloomberg Philanthropies Asphalt Art Initiative: granty na przekształcenie przestrzeni publicznych

  PR 14.10.2022, przeczytano 833 razy
ilustracjastrzałka

Bloomberg Philanthropies ogłosiło, że 19 miast europejskich otrzyma granty od Asphalt Art Initiative w wysokości $25,000 na wykonanie projektów, które wykorzystują sztukę i design do poprawy bezpieczeństwa na ulicach i ich rewitalizacji. Rozszerzenie programu zostało ogłoszone podczas Bloomberg CityLab 2022, najważniejszego globalnego szczytu miast organizowanego wraz z Aspen Institute.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bloomberg-philanthropies-asphalt-art-initiative%3A-granty-na-przeksztalcenie-przestrzeni-publicznych,397619,artykul.html

Wśród 19 wybranych projektów Asphalt Art Initiative w Europie znalazły się:

  • Nowa i zrewitalizowana przestrzeń dla pieszych w 11 miastach:  Bruksela, Belgia; Zagrzeb, Chorwacja; Brno, Czechy; Helsinki, Finlandia; Reykjavik, Islandia; Florencja, Prato, Rzym, Włochy; Ferizaj, Kosowo; Cluj-Napoca, Rumunia; i Madryt, Hiszpania
  • Udoskonalenia bezpieczeństwa pieszych w 5 miastach: Tirana, Albania; Gdynia, Polska; Bratysława, Słowacja; Koszyce, Słowacja; i Leon, Hiszpania
  • Murale na skrzyżowaniach I przejściach dla pieszych w 3 miastach:  Warna, Bułgaria; Ateny, Grecja; i Stambuł, Turcja

Program Asphalt Art Initiative realizowany przez charytatywną organizację z Nowego Jorku Bloomberg Philanthropies jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie miast na całym świecie, by sztukę wykorzystywać jako skuteczny i niskobudżetowy sposób na ożywienie oraz poprawę bezpieczeństwa na ulicach, placach, przejściach dla pieszych czy skrzyżowaniach. Działanie to ma na celu tworzenie nowych, tętniących życiem przestrzeni publicznych, współpracę między jednostkami komunalnymi, a także zaproszenie do współdziałania lokalnych społeczności w tym artystów. Realizacja tych 19 wybranych projektów będzie bazować na sukcesie wcześniej przyznanych 42 grantów Asphalt Art Initiative dla amerykańskich miast oraz na projektach pilotażowych w trzech miastach europejskich.   

Program inspirowany jest zrealizowaną podczas kadencji burmistrza Michaela R. Bloomberga (2002-2013) rewitalizacją ulic Nowego Jorku zwiększającą bezpieczeństwo pieszych oraz działalnością charytatywną Bloomberg Phlianthropies będącą filią Bloomberg Associates, doradzającej miastom na całym świecie w zakresie wdrażania projektów ulicznych inspirowanych sztuką. Dodatkowo do grantów, wybrane miasta otrzymają także doradztwo techniczne, które zapewni Bloomberg Associates oraz City of Milan’s Agency for Mobility, Environment, and Territory (AMAT).

- Projekty miejskiej sztuki ulicznej są sprawdzonym, niskobudżetowym sposobem dla miast, by ożywić przestrzeń publiczną, budować społeczność oraz zwiększyć bezpieczeństwo - powiedział Michael R. Bloomberg, założyciel Bloomberg Philanthropies, 108. burmistrz Nowego Jorku. - Popularyzacja Asphalt Art Initiative w Europie pomoże zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na kreatywne projektowanie ulic, jednocześnie jednocząc większą liczbę artystów i liderów społeczności lokalnych wokół siły sztuki publicznej.

ilustracjastrzałka

Wpływy Asphalt Art

Do tej pory Bloomberg Philanthropies przyznała już 42 granty Asphalt Art Initiative dla amerykańskich  miast oraz na projekty pilotażowe w trzech miastach europejskich. W ramach Asphalt Art Initiative zrealizowano 31 projektów, w których przekształcono za pomocą sztuki łącznie 330 tys. stóp kwadratowych powierzchni ulic, angażując w proces projektowania i instalacji prawie 7000 członków społeczności lokalnych i niespełna 150 artystów.

Podlegające ciągłej ocenie projekty Asphalt Art już teraz wykazują wyraźne korzyści dla lokalnych społeczności takie jak:

  • Poprawa bezpieczeństwa pieszych: W Kansas City, w Missouri, artystyczne przeprojektowanie skrzyżowania o dużym natężaniu ruchu i prędkości aut, poskutkowało spadkiem średniej prędkości o 45%. Kolorowe wyeksponowanie krawężników w Baltimore, w Maryland, zwiększyło o 41% częstotliwość ustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Rewitalizacja przestrzeni publicznej: W Glasgow, w Szkocji, odmieniona została zapomniana przestrzeń o wielkości 20 tys. stóp kwadratowych, która znajduje się tuż przy wejściu do dworca kolei podmiejskiej oraz w punkcie przecięcia głównych tras rowerowych I ścieżek dla pieszych. Zaś artystyczny projekt w Amsterdamie, w Holandii, ozdobił kolorowymi donicami oraz fragmentami chodnika plac Plein 40-45, mieszczący się w pobliżu tętniącego życiem lokalnego targowiska, przyciągając klientów w dni targowe oraz ożywiając okolicę dla jej mieszkańców.
  • Zaangażowanie społeczności: Mieszkańcy dzielnicy Friendship w Pittsburgh, w Pensylwanii, zaangażowali się w przeprojektowanie miejskiego skrzyżowania, zaczynając od warsztatów służących opracowaniu rysunków projektu, skończywszy na wspólnym malowaniu muralu pod kierownictwem artystów. W centrum Saginaw, w Michigan, 29 artystów i prawie 500 mieszkańców spotkało się w celu stworzenia całodniowego "Paint-A-Thon". Po ukończeniu wspólnego dzieła, ankietowani goście byli w 100% zadowoleni z jego realizacji, a 83% właścicieli pobliskich firm uznało, że murale przyniosły korzyści ich biznesowi.

- Od naszej przełomowej pracy w Nowym Jorku, do projektów w całych Stanach Zjednoczonych, a aktualnie rozszerzających się na Europę, Asphalt Art Initiative swoim działaniem nadal podkreśla nowe możliwości dla miejskiego krajobrazu - powiedziała Janette Sadik-Khan, Dyrektor ds. Transportu Bloomberg Associates i była komisarz nowojorskiego Departamentu Transportu. - Projekty takie jak te, nie tylko łączą ludzi, ale sprawiają, że ulice są bezpieczniejsze, dlatego zachęcamy miasta na całym świecie do malowania własnych arcydzieł komunikacyjnych.

- Sztuka publiczna może inspirować społeczność do współpracy i tworzyć bezpieczniejsze, bardziej tętniące życiem ulice – dodała Kate D. Levin, która kieruje Programem Sztuki w Bloomberg Philanthropies, a także instytucją zarządzającą zasobami kultury w Bloomberg Associates oraz jest byłym komisarzem nowojorskiego Departamentu Spraw Kulturalnych. - Rozszerzenie Asphalt Art Initiative na 19 europejskich miast jeszcze bardziej podkreśli wyjątkową skuteczność sztuki w rozwiązywaniu problemów miejskich po obu stronach Atlantyku – podsumowała.

ilustracjastrzałka

Biblioteka zasobów Asphalt Art Initiative

  • Badanie bezpieczeństwa: Ostatnie badanie Asphalt Art Safety przeprowadzone przez Bloomberg Philanthropies we współpracy z Sam Schwartz Consulting, wykazało wyraźną poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w grupie 22 projektów sztuki asfaltowej w USA. W tym spadek liczby wypadków o 50% z udziałem pieszych lub rowerzystów. Wyniki badań i więcej informacji o każdym z projektów można znaleźć na stronie internetowej: Asphalt Art Initiative website.
  • Przewodnik po Asphalt Art: W 2019 roku Bloomberg Philanthropies opublikował również Asphalt Art Guide, zawierający studia przypadków i najlepsze praktyki z miast na całym świecie. Przewodnik, do którego władze i praktycy we wszystkich 50 stanach USA i 90 krajach uzyskali dostęp ponad 7500 razy, jest bezpłatny do pobrania na stronieAsphaltArt.bloomberg.org/guide/, teraz z nowymi tłumaczeniami na język holenderski, hiszpański, włoski, francuski, niemiecki i polski.
  • Aplikacja Bloomberg Connects:  Więcej informacji, zdjęć i filmów na temat istniejących i nadchodzących projektów Asphalt Art Initiative jest już dostępnych w Bloomberg Connects, bezpłatnej aplikacji mobilnej dla sztuki i kultury.

ilustracjastrzałka

Źródło: Bloomberg Philanthropies

www.bloomberg.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764