logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Czarne psy w nowym świetle. Kampania Schroniska na Paluchu

  PR 02.04.2024, przeczytano 262 razy
ilustracjastrzałka

W Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych (4 kwietnia) rusza kampania Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego, która ma zwrócić uwagę podświadome ludzkie bariery związane z adopcją psów z czarnym umaszczeniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-czarne-psy-w-nowym-swietle.-kampania-schroniska-na-paluchu,403685,artykul.html

Pracownicy i wolontariusze Schroniska na Paluchu od lat zauważają niewielką popularność czarnych psów, które są ignorowane i najrzadziej adoptowane. Dlaczego tak się dzieje? Ich zdaniem powodów może być wiele i przywołują kilka z nich. Ciemna maść zwierząt jest trudna do sfotografowania i bardzo często na zdjęciach wyglądają one jak czarna plama. W boksach schroniskowych zdecydowanie trudniej dostrzec psy z czarnym umaszczeniem, niż ich jaśniejszych współtowarzyszy - kojce są pozbawione światła, więc psy w ciemności zlewają się z otoczeniem. Nie bez znaczenia są także stereotypy kulturowe. Uważa się, że czarne psy są postrzegane jako agresywne, a sam czarny kolor w Europie jest synonimem śmierci i złych lub nieczystych intencji.

Problem dostrzegła również agencja Saatchi & Saatchi podczas pracy nad bożonarodzeniową aktywacją dla Schroniska na Paluchu. Jednym z jej bohaterów był ciemno umaszczony pies Dragon. Uchwycenie rysów Dragona stało się nie lada wyzwaniem dla teamu kreatywnego agencji. Insight ten stał się bezpośrednim impulsem do powstania kampanii „Niewidzialne psy”. Jej celem jest zredukowanie podświadomych barier towarzyszących osobom decydującym się na adopcje.

„W Schronisku na Paluchu aktualnie przebywa około 580 psów. Pragniemy obalić pewne stereotypy oraz mit <>, który wśród potencjalnych adoptujących cieszy się najmniejszym zainteresowaniem. Czarny pies jest takim samym psem, jak każdy inny - cudownym towarzyszem i prawdziwym przyjacielem” – mówią Justyna Janiszewska i Izabela Ulicka z działu promocji Schroniska na Paluchu.

Bohaterem kampanii „Niewidzialne psy” ponownie stał się Dragon. Agencja Saatchi & Saatchi opracowała trójwymiarowy model sylwetki zwierzęcia. Wyeksponowana sylwetka Dragona jest symbolem-pomnikiem wszystkich czarnych psów, które w schroniskach czekają na swój dom. Start kampanii wyznaczono na symboliczną datę 4 kwietnia, czyli Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych. W ciągu kolejnych trzech tygodni materiały ją promujące pojawią się w social mediach, nośnikach digitalowych i DOOH oraz radiu.

Kampania została zrealizowana przez agencje należące do Publicis Groupe. Koncepcję i materiały kreatywne oraz strategię komunikacji przygotowało Saatchi & Saatchi. Za strategiczne planowanie oraz zakup mediów odpowiada Zenith, działania w kanałach digitalowych koordynuje Performics. Produkcję materiałów audio powierzono Prodigious.

„Niewidzialne psy” są drugim wspólnym projektem Schroniska na Paluchu oraz Saatchi & Saatchi. W 2023 roku agencja zrealizowała dla schroniska kampanię „Singielka z Twojej okolicy” promującą długoterminowe zaangażowanie się w wolontariat polegający na wyprowadzaniu psów. Realizacja zdobyła nagrodę główną konkursu Kreatura w kategorii „Kampanie społeczne / CSR” oraz wyróżnienia MIXX Awards w kategorii „MIXX for Good Purpose” i Golden Arrow w kategorii „Non Profit”.

Źródło: Saatchi & Saatchi

Dodatkowe informacje:

Saatchi & Saatchi jest jedną z wiodących na polskim rynku agencji rozwiązań full-experience, w której łączymy kompetencje consultingowo-kreatywno-danowe z wdrożeniami technologicznymi w ramach strategii Think Human, Search Data, Use Technology.

Jesteśmy partnerami naszych klientów oraz ich przewodnikami po świecie transformacji digitalowej. Badamy nowe modele zachowań konsumentów w cyfrowym świecie, nieustannie poszukujemy nowych środków wyrazu we współczesnych bardziej złożonych ekosystemach zdominowanych przez technologię i dane.

Saatchi & Saatchi wyróżnia też stworzenie i pracowanie w modelu Lovemarks. Marka staje się Lovemarkiem, kiedy trafia do ludzkich serc, potrafi kreować unikalne doświadczenie konsumenckie angażujące zmysły i sprawia, że klienci ją uwielbiają. Saatchi & Saatchi wykorzystuje kompetencje doradcze, technologiczne i kreatywne swoich ekspertów, aby zmieniać marki w lovemarki na miarę swoich czasów. W ramach oferty Saatchi &Saatchi Re-Imagine rozwijamy wiele nowych usług i produktów jak: purpose driven marketing, customer experience, data driven creativity (z naciskiem na 1st party data), marketing & business solutions, creative tech, Voice, AI, czy też redefiniujemy dobrze znane nam obszary takie jak strategia, kreacja, produkcja czy też proces obsługi klientów lokalnych i globalnych.

Z prawdziwą radością przyjmujemy kolejne nagrody i wyróżnienia w kraju i zagranicą. W 2021 roku zostaliśmy uhonorowani: 2 złotymi statuetkami w konkursie Innovation, 3 wyróżnieniami Mixx Awards oraz Tytułem Business Superbrands 2021. W poprzednich latach zdobyliśmy: Tytuł Business Superbrands 2020, Skuteczność Roku – Press 2020, Agencja Roku Mixx Awards 2019, Agencja Top 3 Effie 2019, Międzynarodowy Sukces Roku MMP 2018, Agencja Reklamowa Roku 2017 i 2018 (KTR 2017, Innovation 2017 oraz Effie 2017 i Effie 2018), zdobywca Clio Awards 2019, Golden Drum 2018 & 2019, nominacje Cannes Lions 2018 & 2019, Bronze Lion 2016, TOP 3 najbardziej efektywnych Agencji w Polsce (według Effie 2016), Top 2 najbardziej innowacyjnych Agencji w Polsce (Innovation AD 2016), Sukces Roku 2016 (według Magazynu Press), Towar Eksportowy Roku 2016 (według Magazynu MMP).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Shakira nową ambasadorką Ipanema
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Sempre Nova.
Niższe ceny w Carrefour - marka Tex w kampanii wizerunkowej
Carrefour Polska ruszył z ogólnopolską kampanią promującą TEX. Marka ta zaprojektowana we Francji, od wielu lat dostępna jest w tej sieci na wyłączność. Dzięki wysokiej jakości odzieży, obuwia i dodatków oferowanych w konkurencyjnych cenach, zyskuje ona coraz więcej klientów na polskim rynku. W ramach wiosennej kampanii, produkty TEX oferowane są, m.in. w...
Puma rusza z kampanią, która stawia na szybkość
PUMA rozpoczęła pierwszą od 10 lat ogólnoświatową kampanię „FOREVER. FASTER. - See The Game Like We Do”. Nowe działania zapraszają profesjonalnych, jak i amatorskich sportowców do postrzegania rozgrywki w sposób, w jaki robi to PUMA.
Carrefour włącza się w kampanię społeczną UOKiK
Carrefour Polska dołącza do ogólnopolskiej kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów “Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Informacje na temat akcji, której celem jest ostrzeżenie Polaków przed fałszywymi inwestycjami, pojawią się we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce, a także w mediach...
Labelomat - projektowanie etykiet online
W dzisiejszym świecie, gdzie pierwsze wrażenie odgrywa ważną rolę, etykiety stanowią nieodłączną część produktów. Odpowiednio zaprojektowane etykiety nie tylko przyciągają uwagę, ale także przekazują istotne informacje o produkcie.Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych projektantów i przedsiębiorców, powstało innowacyjny narzędzie o nazwie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764