logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg

  PR 22.04.2024, przeczytano 366 razy
ilustracjastrzałka

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dzien-ziemi%3A-ptaszek-staszek-o-raporcie-esg-carlsberg,403946,artykul.html

Carlsberg Polska podjął wyzwanie, by zainteresować tematem ESG nie tylko ekspertów z tego obszaru, ale także swoich interesariuszy, konsumentów i lokalnych mieszkańców. W tym celu zaprosił do współpracy polskiego rysownika – Piotra Jedlińskiego, autora popularnego cyklu rysunków satyrycznych Ptaszek Staszek (ptaszekstaszek.pl). W cyklu grafik główny bohater – ptaszek będzie intrygował oraz edukował o ważnych środowiskowo i społecznie tematach, a wszystko na luzie i z humorem.

Rozwój firmy w sposób zrównoważony jest dla nas priorytetem. Wiemy, że realizacja naszych celów: ZERO śladu węglowego, ZERO śladu rolniczego, ZERO odpadów opakowaniowych, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz ZERO wypadków; tworzy długoterminową wartość dla środowiska i społeczeństwa. Chcemy pokazywać tę wartość i o skomplikowanych rzeczach mówić w sposób zrozumiały oraz angażujący – tłumaczy Agata Koppa, dyrektor ds. ESG i Corporate Affairs.

Ponad 96 basenów olimpijskich

ilustracjastrzałka

Bez wody nie ma piwa, a jej dostępność zaczyna być wyzwaniem. Dlatego w Carlsberg Polska cel jest jasny – ZERO marnowania wody. To wiąże się z nieustannym dążeniem do minimalizacji jej zużycia w procesie warzenia i rozlewu. Rok 2023 to kolejny sukces w ograniczaniu zużycia wody o 240 000 m , czyli ponad 96 basenów olimpijskich! Przyczyniły się do tego m.in. modernizacja linii rozlewniczej B3 w Browarze Okocim, zamykanie obiegów wody i jej odzysk w kolejnych procesach np. woda z procesu pakowania jest powtórnie wykorzystywana do mycia skrzynek na butelki zwrotne.

Co wraca lepiej niż bumerang? Szklana butelka zwrotna!

ilustracjastrzałka

Szklana butelka zwrotna jest najbardziej ekologicznym opakowaniem napojowym. 1 butelka może być napełniona nawet 20 razy, a w dodatku w 71% powstaje ze szklanej stłuczki (surowiec wtórny). Blisko 1/3 wolumenu piw Carlsberg Polska sprzedawana jest właśnie w butelce zwrotnej, a w 2023 r. 93% z nich wróciło do browarów i zostało ponownie napełnionych. Zwrotność butelek, czyli jak często i szybko są odnoszone do sklepu, ma bardzo duży wpływ na ich ślad węglowy, dlatego firma edukuje i zachęca konsumentów do oddawania butelek, bo to od ich decyzji zakupowych zależy ilość emisji CO generowanych w obszarze opakowań.

Okazuje się, że wracać może nie tylko butelka, ale i kubek. W 2023 roku marka Brooklyn zrealizowała projekt „1 zamiast 1000”, w którym wprowadziła kubki wielokrotnego użytku na festiwalach muzycznych. 1 kubek może być napełniony do 1000 razy, a po zużyciu w 100% nadaje się do recyklingu.

Latam tylko na trzeźwo, czyli o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

Carlsberg Polska aktywnie edukuje nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i działa na rzecz eliminacji pijanych kierowców z polskich dróg. Ponad 51 milionów, taki był zasięg kampanii „Trzeźwo myślę” z hasłem „Nigdy nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na trzeźwo”. Nowatorskim rozwiązaniem było wprowadzenie 100% kontroli trzeźwości wszystkich kierowców wjeżdżających i wyjeżdżających z Browarów Bosman, Kasztelan oraz Okocim.

Kontrolujemy wszystkich kierowców – pracowników, przewoźników, podwykonawców, gości i innych interesariuszy. Miesięcznie realizujemy około 10 tys. kontroli. To jest realne działanie na rzecz bezpieczeństwa na drogach, bo już udało nam się wyeliminować kilku nietrzeźwych kierowców. Dzielimy się tym doświadczeniem, zachęcając do podobnych działań innych przedsiębiorców. Wspólnie możemy dążyć do celu ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i ZERO wypadków – mówi Dariusz Krasoń, dyrektor ds. logistyki .

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju i zapoznać się z pełną listą zrealizowanych działań zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/ gdzie znajduje się pełen Raport ESG oraz rysunki Piotra Jedlińskiego.

Źródło: Carlsberg Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Screen Network uruchamia spektakularny ekran w Katowicach
Screen Network uruchomiło Super Screen na fasadzie Galerii Katowickiej. To drugi wielkoformatowy ekran spółki w regionie – tuż obok, na budynku dworca znajduje się drugi ekran Digital OOH. Firma określa uruchomienie nośnika jako powstanie „śląskiego Times Square”.
Creative Brand Stories realizuje strefy Tiger Energy Drink
Bossa Nova Events, jedna z agencji należących do grupy marketingowej Creative Brand Stories, drugi rok z rzędu odpowiada za realizację stref brandowych Tiger Energy Drink na festiwalach muzycznych i letnich wydarzeniach. 
Samsung Display Roadshow: Visual Experience Transformation – podsumowanie
13 czerwca 2024 roku w Krakowie odbyła się konferencja wieńcząca trasę Samsung Display Roadshow “Visual Experience Transformation”, która przyniosła niezwykłe doświadczenia i inspiracje. Cykl obejmował pięć miast (Wrocław, Poznań, Gdańsk, Warszawa, Kraków) i trwał od 16 maja do 13 czerwca, gromadząc łącznie ponad 400 gości. Samsung Display...
Ergo Hestia sponsorem tytularnym Inside Seaside
Sopocka firma kolejny rok z rzędu została sponsorem tytularnym gdańskiego festiwalu. Na ERGO Hestia Theatre Stage zagrają m.in. Kevin Morby, Hania Rani, RY X i Kasia Lins. Podczas Inside Seaside zostanie zaprezentowana wystawa Kruchość by Artystyczna Podróż i zorganizowana dyskusja o literaturze.
Coca-Cola zaprasza do Warszawskiej Strefy Kibica
Tegoroczne Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to nie tylko okazja do kibicowania polskiej drużynie, lecz również idealny moment na wspólne spędzanie czasu. Coca-Cola zachęca do odwiedzenia Warszawskiej Strefy Kibica, której marka jest partnerem – na fanów piłki nożnej czekają transmisje sportowych zmagań oraz inne atrakcje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764