logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Empik wita w klubie – nowa platforma komunikacji

  PR 15.07.2024, przeczytano 389 razy
ilustracja

5 lipca Empik startuje z nową platformą marki i kampanią wizerunkową obejmującą szerokozasięgowe działania TV, radio, digital, media społecznościowe, OOH i direct marketing. Idea kreatywna „Witaj w klubie” jest silnie związana z tożsamością marki i bogatym dziedzictwem Empiku, który zaczynał swoją historię ponad 75 lat temu właśnie jako klub. A teraz – dzięki szerokiej i stale rozwijanej ofercie – łączy różnych ludzi w kluby wokół wspólnych zainteresowań, upodobań, sposobów spędzania wolnego czasu czy po prostu stylu życia. Autorem platformy i spotu wizerunkowego jest agencja Ogilvy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/empik-wita-w-klubie-%E2%80%93-nowa-platforma-komunikacji,405000,artykul.html

Wszystko zaczęło się od klubu

Empik powstał w 1948 roku jako Międzynarodowy Klub Prasy i Książki z kawiarnią, czytelnią oraz szerokim wyborem dzienników, czasopism, książek i albumów. Był miejscem spotkań ludzi głodnych wiedzy i kontaktu z kulturą, ciekawych świata i szukających możliwości poszerzenia swoich horyzontów. Właśnie ten klub i bogata historia Empiku stały się dla agencji Ogilvy punktem wyjścia do strategicznych prac nad nową platformą komunikacji „Witaj w klubie”.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

– Dziś tych potrzeb i zainteresowań, które łączą klientów Empiku, jest znacznie więcej. Znacznie szersza jest też oferta samego Empiku, gdzie teraz można kupić dosłownie wszystko. W spocie wizerunkowym pokazujemy wielość i różnorodność klubów, do których należymy. Za każdym z nich stoi jakaś konkretna potrzeba ludzi. I dla każdego klubu Empik ma ciekawą propozycję. Bo nikt nie rozumie klubów tak jak Empik, marka, która sama zaczynała jako klub, a nie po prostu sklep – tłumaczyEla Twardowska, Chief Strategy Officer agencji Ogilvy.

Nowe brand manifesto

„Witaj w klubie” od teraz będzie stanowić punkt wyjścia do kompleksowej komunikacji Empiku, stając się integralną częścią wszystkich kolejnych kampanii: – Hasło będzie rozwijane i przekładane na różne okazje: sezony handlowe, promocje, ofertę, usługi czy wydarzenia. Jednocześnie będzie stanowić parasol dla działań korporacyjnych – na przykład rekrutacji, employer brandingu czy komunikacji wewnętrznej – podkreśla Remi Ganne, Senior Marketing Director w Empiku.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Wspólnot i społeczności osób, które łączą różne zainteresowania, doświadczenia czy sposób spędzania wolnego czasu jest nieskończenie wiele: „Witaj w klubie tych, którzy nigdy nie wyrośli z klocków”, „Witaj w klubie potrafiących ugotować tylko wodę”, „Witaj w klubie tych, dla których muzyka nigdy nie jest za głośna”, „Witaj w klubie traktujących każdą oszczędność jak zwycięstwo”.

Jednocześnie Empik odświeża identyfikację wizualną marki.Obok białego i czarnego, do palety przewodnich kolorów dochodzi również złoty. Ponadto wzrasta znaczenie symbolu marki w komunikacji – przecinek występuje w roli reprezentanta różnych „klubów”:

– „Witaj w klubie” to bardzo pojemna koncepcja z ogromnym potencjałem kreatywnym. Najlepszym tego przykładem są kreacje przygotowane na potrzeby kampanii OOH dla Warszawy i miejscowości nadmorskich. Przy jej tworzeniu poszukiwaliśmy uniwersalnych insightów, bazujących na humorze i popkulturowych nawiązaniach, które najlepiej ilustrują mnogość „klubów”, jakich każdy z nas jest częścią i to, co my jako Empik możemy tym klubom zaoferować – mówi Joanna Urbanowska, Head of Brand w Empiku.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nie tylko książki

Nowa platforma to odpowiedź na repozycjonowanie brandu, wynikające z rozwoju multikategoryjnej oferty i transformacji biznesu z sieci stacjonarnej do omnikanałowego ekosystemu. Aktualnie oferta Empiku obejmuje ponad 15 milionów produktów i stale rośnie: obok kategorii wydawniczych, tj. książki, audiobooki czy muzyka, to także zabawki, elektronika i AGD, wyposażenie domu i ogrodu, akcesoria sportowe, kosmetyki czy artykuły delikatesowe. Klienci mogą dokonywać zakupów tam, gdzie w danym momencie jest im najwygodniej - na Empik.com, w aplikacji lub w salonach, co podkreśla również nowe omnikanałowe hasło marki: Kliknij, Tapnij, Wpadnij.

– Naszą ambicją jest, aby dzięki dostępności i wygodzie, jaką zapewnia omnichannel w wydaniu Empiku oraz szerokiej ofercie w wielu kategoriach, inspirować naszych odbiorców i towarzyszyć im w codziennym życiu – podsumowuje Remi Ganne.

Szerokozasięgowa kampania

Pierwszy etap kampanii wizerunkowej „Witaj w klubie” wystartował 15 lipca i potrwa do końca sierpnia. Obejmuje szerokozasiegowe media: TV, radio, OOH, social media w tym Meta i TikTok, a także YouTube, platformy streamingowe typu TVN Player, Polsat Go, Max, działania digital, influencer marketing oraz direct marketing.

Za ideę kreatywną kampanii i nową platformę marki odpowiada agencja Ogilvy. Spot wizerunkowy wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films pod nadzorem reżyserskim Daniela Jaroszka. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Publicis Connect, a działania PR prowadzi agencja Walk PR.

Źródło: Empik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania i loteria Inka „Przekonaj się smakiem”
Inka wystartowała z loterią i kampanią reklamową napojów roślinnych pod hasłem „Przekonaj się smakiem”. Działania komunikacyjne obejmują digital, media społecznościowe, influencer marketing, punkty sprzedaży oraz kanały własne marki. 
Industria Kielce ma nowego sponsora
ALAB sport rozpoczyna współpracę z Industrią Kielce. Platforma umożliwiająca optymalny dobór badań laboratoryjnych dla osób aktywnych fizycznie w sezonie 2024/2025 będzie partnerem najbardziej utytułowanej klubowej drużyny piłki ręcznej w Polsce.
Ancymony (*ancy) z kampanią dla marki Venus
Trwa kampania reklamowa marki Venus należącej do Pharma CF – polskiego producenta kosmetyków pielęgnacyjnych. Za jej realizację odpowiada agencja Ancymony (*ancy).
Od zera: epickie decyzje w podcastach Pepsi
Marka PEPSI ogłasza premierę najnowszego podcastu „OD ZERA”. Znane osobowości opowiedzą o tym, jak mała, niepozorna decyzja może przerodzić się w epicką historię zgodnie z zasadą „od zera do bohatera”. Gospodarzem wywiadów będzie youtuber Dominik Bos, a wśród gości pojawią się znani twórcy, influencerzy i pasjonaci, tacy jak Foxx Gotuje, Natalia Maszkowska, Kasia...
Sho Kondo: były dyrektor kreatywny LPP idzie na swoje
Po ośmiu owocnych latach na stanowisku dyrektora kreatywnego w LPP, polskiej grupie odzieżowej znanej z takich marek jak Reserved, Mohito, Cropp i House, Japończyk Sho Kondo ogłosił swoje odejście, aby założyć Kondo & Partners Consulting, nową agencję skoncentrowaną na branży modowej i lifestylowej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764