logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Federa z nową identyfikacją wizualnę i strategią komunikacji od Lotnej

  PR 13.04.2023, przeczytano 1164 razy
ilustracjastrzałka

Agencja kreatywno-brandingowa Lotna stworzyła dla FEDERY nowy system identyfikacji wizualnej oraz strategię komunikacji marki w ramach jej codziennej działalności. FEDERA to organizacja pozarządowa zajmująca się walką o prawa człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem praw reprodukcyjnych kobiet i praw medycznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-federa-z-nowa-identyfikacja-wizualne-i-strategia-komunikacji-od-lotnej,399621,artykul.html

- Cieszymy, że mieliśmy okazję brać udział w tym projekcie – komentuje Anita Kamila Sochacka – co-owner Lotnej. – Zadanie, przed jakim stanęliśmy było prawdziwym wyzwaniem. Nie tylko ze względu na skalę i szczegółowość prac, ale też na charakter organizacji, z którą współpracowaliśmy. Tematy, które porusza FEDERA w swojej codziennej działalności, są niezwykle istotne i ważne – zwłaszcza w dzisiejszych czasach. A fakt, że współpracuje ona z takimi partnerami jak Komisja Europejska czy Organizacja Narodów Zjednoczonych, dodatkowo wzmacniał naszą motywację do stworzenia takiego systemu identyfikacji, który będzie doskonale się sprawdzał zarówno w realiach krajowych jak i międzynarodowych – dodaje.

- Działalność wszystkich podmiotów ewoluuje – nie tylko komercyjnych, ale też NGO-sów – mówi Piotr Flis, co-owner Lotnej, który brał udział w pracach dla FEDERY. – Pojawiają się nowe wyzwania i tematy, formy i miejsca komunikacji oraz zmieniają się trendy projektowe – wszystko to sprawiało, że fundacja potrzebowała zmian na płaszczyźnie wizualnej oraz komunikacyjnej.

Pierwszą, rzucającą się w oczy zmianą jest nowy znak. Idea i wygląd zostały oparte na połączeniu charakterystycznych dla organizacji 3 motywów: pierwsza litera nazwy fundacji, symbol płci żeńskiej oraz symbol oznaczający pomoc, również medyczną. Całość utrzymano w minimalistycznym charakterze, opierając się na 3 głównych kolorach – tym samym logo zapewnia większą uniwersalność i estetyczność projektową. Charakterystyczna litera F stosowana będzie także jako skrócony znak FEDERY.

ilustracjastrzałka

Całą tożsamość zaprojektowano tak, aby można było pracować z nią w sposób sprawny i elastyczny. Głównym kolorem marki wybrano czerwień – jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na tematy poruszane przez fundację, pobudzenie do działania oraz inspirowanie. Połączono ją z mocną typografią, dzięki czemu siła przekazu jest o wiele większa niż dotychczas. Czerwień wspierana jest przez delikatniejszy róż, będący jej przeciwwagą – ta barwa to symbol radości, kojarzący się z kobiecością i opieką oraz sposób na uspokojenie komunikacji.

Nową tożsamość wspiera także opracowany przez Lotną indywidualny system ikon i ilustracji, posiadających prostą, liniową i minimalistyczną formę. Wypełnione są one jednym z kolorów FEDERY, co również ma na celu wzmocnienie przekazu graficznego i skupienia uwagi odbiorcy na szczegółach.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Obok systemu identyfikacji wizualnej funkcjonować będzie odświeżona komunikacja werbalna.

- Musieliśmy nie tyle, co opracować komunikację na nowo, ale zebrać już istniejące atrybuty marki i pokazać je odbiorcy w nowej odsłonie - w bardziej wyeksponowanej formie, zwracając uwagę na konkretne akcenty. FEDERA staje w obronie pokrzywdzonych i tych, którzy walczą o prawo do decydowania o swoim ciele i seksualności. Jest połączeniem archetypów mędrca i opiekuna – nie tylko dzieli się wiedzą, ale też posiada w sobie empatię, zapobiega zagrożeniom i oferuje opiekę tym, którzy jej potrzebują – dodaje Piotr Mateńko, współautor strategii komunikacji.

Na kluczowy element komunikacji wybrano hasło „Zawsze po Twojej stronie” – stanowi ono esencję działalności FEDERY i w prosty sposób spaja nie tylko całą strategię i definiuje jej działalność, ale składa ważną obietnicę – organizacja była, jest i zawsze będzie po stronie osób potrzebujących pomocy i wsparcia.

ilustracjastrzałka

Cały projekt stworzono tak, by dobrze funkcjonował zarówno w offline jak i w przestrzeni digitalowej.  Identyfikacja i strategia będą wykorzystywane w każdym kanale komunikacji, a nowe zasady będą jeszcze lepiej wspierać informowanie o działalności i sukcesach FEDERY.

ilustracjastrzałka

Źródło: Lotna

www.lotna.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Joanna Brodzik ambasadorką marki Fine Life
Celem najnowszej kampanii „Gotowanie na wyzwanie z Joanną Brodzik” jest zbudowanie rozpoznawalności produktów marki własnej Fine Life, w ofercie której dostępnych jest około 400 wysokiej jakości artykułów w atrakcyjnej cenie. Cykl składa się z ośmiu odcinków, które co miesiąc będą pojawiały się na kanale Youtube, dedykowanej stronie...
Familijne w nowych opakowaniach
Familijne odświeżają wizerunek całej linii najpopularniejszych wafli rodzinnych w Polsce. Marka stawia na minimalizm i nowoczesny wygląd, przemawiający do współczesnych konsumentów. Asortyment w udoskonalonych opakowaniach sukcesywnie trafia do punktów sprzedaży, zastępując produkty z dotychczasowym designem. 
Grillowanie jest jednym z najpopularniejszych sposobów spędzania wolnego czasu przez Polaków w okresie wiosenno-letnim. Darchem Cosmetics Sp. z o.o., polski producent chemii gospodarczej, a także produktów grillowych pod marką Flambit, rozpoczyna akcję wizerunkową Główny Operator Grilla. Inicjatywa ma docenić osoby, które operują rusztem podczas biesiadowania w gronie przyjaciół...
Chrupki Curly z nowym smakiem wsparte kampanią
Orzechowy smak z nutą karmelu, opakowanie zaskakujące konsumentów fioletowym kolorem, niesmażone i wegetariańskie – takie są nowe chrupki Curly Słony Karmel od Lorenz, które można już znaleźć na sklepowych półkach. Wprowadzenie produktu na rynek będzie wsparte szeroką kampanią marketingową. 
Żabka rozgrzewa kampanią „Weź to na gorąco!”
Na miłośników szybkiego i smacznego jedzenia poza domem czeka prawdziwa rewolucja. 22 maja br. Żabka ruszyła z kampanią „Weź to na gorąco!”, której jednym z kluczowych założeń jest zaprezentowanie szerokiej oferty przekąsek na gorąco PROSTO z PIECA, potocznie nazywanej street foodem. Kampania obejmuje czołowe stacje telewizyjne i radiowe, kina, nośniki w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764