logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fotomontaż? 40 osób w fotograficznej sesji SOS Wiosek Dziecięcych

  PR 23.05.2024, przeczytano 783 razy
ilustracjastrzałka
Sesja zdjęciowa z okazji 40-lecia SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce fot. Robby Cyron

1 zdjęcie, 2 miesiące przygotowań, 40 osób na 40 lat SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce. Wśród zaproszonych gwiazdy ekranu, artyści, sportowcy i osoby na co dzień pomagające dzieciom – wszyscy razem stanęli przed jednym obiektywem, aby głośno krzyknąć: „Czas to miłość!”. Ta wyjątkowa sesja z rozmachem pokazuje, że czasu nie można cofnąć, jednak można go komuś podarować. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotomontaz-40-osob-w-fotograficznej-sesji-sos-wiosek-dzieciecych,404324,artykul.html

Celem akcji było zebranie czterdziestu osób – po jednej na każdy rok działalności stowarzyszenia – i uwiecznienie ich na jednej zbiorowej fotografii. W akcję zaangażował się pro bono ceniony fotograf Robby Cyron, który wykonał zdjęcie w Studio Las [1]. Jak sam opowiada, fotografia jest dla niego nie tylko obrazem, lecz również katalizatorem wspomnień i ważnych wartości: 

Wspominam, jak w dzieciństwie razem oglądaliśmy zdjęcia z wakacji, wklejając je ostrożnie do albumu. Później, gdy chcieliśmy wrócić do tych magicznych chwil, wystarczyło sięgnąć po niego i zanurzyć się we wspomnieniach. Zdjęcia mają w sobie ogromną moc i wierzę, że ta sesja, angażująca tyle znanych i ważnych osób, również skupi naszą uwagę na dzieciństwie – dzieciństwie tysięcy dzieci, podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych.

Hasło trwającej kampanii Stowarzyszenia „Czas to miłość” podkreśla, że czas, który możemy podarować drugiej osobie ma niesamowitą moc sprawczą.  Czasami wystarczy chwila, drobny gest, wysłuchanie, aby zmienić czyjeś życie na lepsze. - To właśnie dzięki poświęconemu czasowi i zaangażowaniu tysięcy osób, udało się zapewnić bezpieczeństwo, miłość i piękne dzieciństwo niemal 5000 dzieciom[2], które w ciągu 40 lat były pod opieką SOS Wiosek Dziecięcych – komentuje Aleksandra Granada, dyrektorka krajowa Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. 

Kto wziął udział?

Osoby, które wzięły udział w sesji zdjęciowej zostały wybrane nieprzypadkowo – to znane postaci, które w natłoku codziennych spraw znajdują moment na pomoc potrzebującym.  Wśród zaproszonych znaleźli się znani artyści, dziennikarze, sportowcy i osobowości telewizyjne, znane zarówno z nagłówków gazet, jak i z angażowania się w projekty społeczne. Są to: 

Maffashion, Małgorzata Socha, Joanna Jędrzejczyk, Lara Gessler, Anna Czartoryska, Katarzyna Zawadzka, Ida Nowakowska, Rafał Maserak, Anna Kalczyńska, Joanna Jabłczyńska, Dominik Szymański, Kinga Sawczuk, Kasia Meciński, Maja Makowska Lidka Nwolisa.

Takie przedsięwzięcie to spore wyzwanie – umówienie tak dużej liczby osób w jednym miejscu, konkretnego dnia o konkretnej godzinie początkowo graniczyło z cudem. Fakt, że na finalnej fotografii możemy podziwiać 40 osób tylko potwierdza to, co chcemy  przekazać – dzięki wspólnej pracy i poświęceniu swojego czasu, razem możemy osiągnąć wielkie rzeczy! - opowiada odpowiedzialny za projekt Mateusz Martuzalski ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Na planie nie mogło zabraknąć również ambasadorów SOS Wiosek Dziecięcych: Natalii Kukulskiej, Anny Dereszowskiej, Agaty i Tomasza Wolnych, Tomasza Michniewicza  oraz Katarzyny Zielińskiej. Znając stowarzyszenie na wskroś, potwierdzają oni, że czas wykorzystany na wsparcie misji i działalności  SOS Wiosek Dziecięcych jest czasem zainwestowanym w najlepszy możliwy sposób: 

Jestem z Wioskami już od ponad dekady i za każdym razem ich praca porusza mnie tak samo. Jest to bardzo piękna, ale także niezwykle trudna inicjatywa. Z okazji jubileuszu działania Wiosek SOS w Polsce, życzę im dużo wytrwałości i siły w dalszej realizacji tej wyjątkowej misji. Cieszę się, że mogę być częścią tak pięknej historii. - zapewnia Natalia Kukulska, ambasadorka Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

W sesji wzięły udział również osoby, które od lat codziennie wspierają dzieci w zapewnianiu im jak najpiękniejszego dzieciństwa. To Zarząd i pracownicy SOS Wiosek Dziecięcych, przedstawiciele innych organizacji pozarządowych (Fundacji Robinsona Crusoe oraz Stowarzyszenia Interwencji Prawnej) a także ci, którzy swoje życie poświęcili poprawianiu dobrostanu dzieci.

40 lat dostarczania miłości

SOS Wioski Dziecięce to organizacja, która zajmuje się opieką nad dziećmi opuszczonymi, osieroconymi, a także wychowującymi się w biologicznych rodzinach doświadczających wielu problemów. Gdy 40 lat temu, w maju 1984 roku w Biłgoraju otwarto pierwszą Wioskę SOS, ta zapewniała wówczas opiekę 70 dzieciom. Dziś zakres pomocy stowarzyszenia jest dużo większy – organizacja pomaga dzieciom w całej Polsce, zapewnia specjalistyczną pomoc terapeutyczną w Centrach Specjalistycznych SOS, wspiera rodziny z wieloma problemami – szczególnie te z mniejszych miast i wsi, a także udziela pomocy ukraińskim uchodźcom oraz dzieciom z krajów afrykańskich[3].   

Jest to niesamowite dzieło, które w Polsce trwa już od 40 lat. Przez ten czas Wioski SOS podarowały tysiącom dzieci i rodzin to, co najcenniejsze – poczucie bezpieczeństwa, akceptacji i bliskości. Dostrzegam to na własne oczy, przy każdej mojej wizycie w Wiosce. Jedyną drogą, żeby to osiągnąć, jest poświęcony dzieciom czas i 100 procent uwagi, a rodzice i opiekunowie wiosek SOS robią to każdego dnia. Warto brać z nich przykład także w naszych rodzinach. - mówi Tomasz Wolny, ambasador Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Jak dodaje Anna Dereszowska, ambasadorka Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. - Od lat odwiedzam Wioski SOS i obserwuję, jak zmieniają się dzieci pod ich skrzydłami – na ich twarzach pojawia się uśmiech, stają się otwarte, pewne siebie. Dziękuję Wioskom SOS za to, że codziennie sprawiają, że świat dzieci staje się lepszy – i to już od 40 lat!

Źródło: SOS Wioski Dziecięce

Dodatkowe informacje:

[1] https://www.studiolas.pl/
[2] Liczba obejmuje dzieci z pieczy zastępczej, które wychowywały się w Rodzinach SOS oraz w Wioskach SOS, a także dzieci, których rodziny korzystały ze wsparcia Programu „SOS Rodzinie”, w celu usamodzielnienia się
[3] Wymienione działania to jedynie część pomocy, które oferuje stowarzyszenie. Więcej: https://wioskisos.org/co-robimy/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Saatchi & Saatchi z urodzinową kampanią OBI
Ruszyła ogólnopolska kampania urodzinowa OBI pod hasłem „27. urodziny OBI”. Za strategię oraz koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith, a za działania w obszarze Paid Social odpowiada Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Drink with Pride - antydyskryminacyjna kampania Waterdrop
Z okazji Miesiąca Dumy marka Waterdrop już po raz kolejny prezentuje limitowaną kolekcję stworzoną z myślą o celebracji różnorodności i wsparciu społeczności LGBTQIA+. Tegoroczna edycja kampanii „Drink with Pride” obejmuje szklaną butelkę Rainbow oraz Celebration Box. Waterdrop współpracuje z organizacjami Outright International oraz Queer Legal Futures,...
Becherovka odświeża oprawę wizualną z Hand Made
Becherovka stawia na nową oprawę graficzną w komunikacji na polskim rynku. Za opracowanie materiałów wspierających obecność marki odpowiada agencja Hand Made.
L’Oréal promuje refille
Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do...
PayPo i Sinsay łączą siły w muralowej kampanii
PayPo kontynuuje współpracę z marką Sinsay - jednym z najszybciej rozwijających się brandów w Europie, który dziś w swoim asortymencie ma już nie tylko odzież, ale też bogaty wachlarz dodatków, w tym m.in. elementy wyposażenia wnętrz czy linię kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. W ramach kampanii realizowanej pod hasłem „Poczuj lato, poczuj swoją Aurę”, marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764