OLX Praca oddaje głos Generacji Zet i w swojej najnowszej kampanii obala stereotypy o tym pokoleniu, równocześnie pokazując rolę, którą odgrywa ono na współczesnym rynku pracy. To kolejna odsłona wieloetapowego projektu, realizowanego przez markę pod wspólnym hasłem "Praca z korzyścią dla wszystkich". Kampania została zrealizowana we współpracy z Warsaw Production i agencją kreatywną VML.
Wychowanym w cyfrowej erze "Zetkom" przypisuje się biegłość w korzystaniu z technologii. Jednocześnie podkreśla się, że szybkie tempo życia oraz potrzeba natychmiastowego dostępu do informacji, powoduje, że to pokolenie, które potrafi na krótko skupiać swoją uwagę. Przedstawiciele najmłodszej generacji mają też wysoką świadomością społeczną, angażują się w walkę o równość praw oraz ochronę klimatu. Cechuje ich też pragmatyzm oraz realistyczne podejście do spraw dotyczących ich przyszłości. Często podkreśla się ich dążenie do autentyczności i indywidualizmu, co może przejawiać się w unikalnym stylu ubierania się, wyborach życiowych oraz decyzjach, dotyczących kariery zawodowej. To tylko niektóre z cech przypisywanych pokoleniu Zet. Ale pojawiają się też inne, bardziej krzywdzące opinie, między innymi te definiujące osoby urodzone po 1995 roku jako roszczeniowe, leniwe i szybko nudzące się pracą1.
Uprzedzenia i stereotypy to droga na skróty i sposoby na uproszczenie nam wszystkim świata. Przecież wszyscy chcemy mieć jasność co jest czym, kto jest kim. Najczęściej jednak, zamiast pomagać, tworzą one kolejne bariery zamiast skupiać się na pozytywach. Podobnie jest również z różnymi pokoleniami w pracy. Tymczasem nasze badania, w których wykorzystaliśmy także wywiady indywidualne, pokazały, że młodzi bardzo doceniają rolę starszych kolegów i koleżanek z pracy, a sami czują, że mogą wnieść elementy, jak energia, nowe spojrzenie, unikalne umiejętności, które sprawiają, że wszystkie strony zyskują.
Paweł Loedl, Chief Strategy Officer, VML
OLX, jako marka włączająca się w dyskusje w istotnych kwestiach społecznych, chce zainicjować debatę dotyczącą istotnej roli, jaką już teraz Generacja Zet ogrywa na rynku pracy. W kolejnej odsłonie kampanii, realizowanej pod wspólnym hasłem "Praca z korzyścią dla wszystkich", marka przełamuje stereotypy dotyczące Zetek i pokazuje, że to one są motorem pozytywnych zmian na rynku pracy. Równocześnie OLX podkreśla, że warunkiem wykorzystania potencjału najmłodszych pracowników jest zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań. To kolejny, po kampaniach poświęconych Silversom i rodzicom, etap budowania przez OLX platformy porozumienia i wymiany doświadczeń na rynku pracy. Tym samym OLX tworzy przestrzeń, w której swobodnie mogą wypowiadać się przedstawiciele pokolenia Zet, pracodawcy oraz liderzy opinii.
Współtwórcami kampanii byli przedstawiciele Generacji Zet, którzy odegrali kluczowe role w jej realizacji. Aktorzy, reżyser, stylistki, scenograf, fotograf oraz operator – wszyscy oni są reprezentantami tej dynamicznej i kreatywnej grupy wiekowej. Dzięki ich zaangażowaniu, kampania zyskuje na autentyczności i wiarygodności.
Jako OLX zawsze myślimy odważnie i podejmujemy działania, które w przyszłości mogą przyczynić się do pozytywnych zmian na rynku pracy. Chcemy pokazywać, że to rynek, na którym każdy jest ważny, ponieważ każdy go kształtuje. Tym razem oddajemy głos ludziom, którzy zdecydują o jego przyszłości. Chcemy pokazać, że to właśnie Generacja Zet, która dysponuje ogromnym potencjałem, jest niezwykle inspirująca dla współczesnego rynku pracy. W naszej kampanii chcemy pokazać młodym ludziom, że rynek pracy już na nich czeka, że jest otwarty na zmiany i że to oni mogą te zmiany wprowadzić.
Jolanta Święcicka, senior marketing specialist, odpowiedzialna za kampanię OLX Praca
Kampania będzie emitowana w telewizji i mediach społecznościowych, towarzyszyć jej też będą działania z zakresu public relations. W ramach kampanii przewidziano również szereg działań promocyjnych, w tym warsztaty i webinary, które mają na celu wsparcie młodych ludzi w ich drodze zawodowej, a także działania w OOH i na Spotify.
Źródło: VML Poland