logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Gmina Lutomiersk z nowym logo

  PR 11.03.2020, przeczytano 1561 razy
ilustracjastrzałka

Gmina Lutomiersk (woj. łódzkie) zdecydowała się na wprowadzenie logo do swojej identyfikacji wizualnej. Przygotowanie logo i księgi znaku powierzono Agencji Reklamowej Cumulus.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-gmina-lutomiersk-z-nowym-logo,386033,artykul.html

Do tej pory, w oficjalnej komunikacji, Lutomiersk posługiwał się herbem, nadanym miastu jeszcze przez króla Zygmunta Starego. Jednakże ranga herbu nie pozwalała gminie na jego swobodne zastosowanie w kreacji masowych materiałów promocyjnych czy też w innych, mniej formalnych środkach komunikacji marketingowej. Dlatego Lutomiersk zdecydował się na stworzenie logo, które ma stać się jednym z podstawowych elementów wizualnej identyfikacji gminy.

- Logo wpisuje się w coraz bardziej popularny trend upraszczania grafiki heraldycznej. Zgodnie z nim, przy tworzeniu projektów czerpie się koncepcje designu z kolorystyki i symboliki oficjalnego herbu czy godła, podkreślając znaczenie historii i tradycji. Wykorzystany w logo Lutomierska symbol łuku nawiązuje do łuku Centaura z oryginalnego herbu. Napięty i gotowy do wystrzelenia łuk symbolizuje dynamizm i ruch (gmina inwestuje od kilku lat znaczne środki w ułatwienie komunikacji i transport). Symbolika nowego logo akcentuje także walory turystyczno-przyrodnicze Lutomierska, zachęca do rekreacji i zwiedzania bogatej historycznie okolicy. Innym istotnym elementem logo jest charakterystyczny fragment pejzażu Lutomierska, czyli słynny most tramwajowy nad rzeką Ner. W logo zastosowano dwa pasujące do siebie odcienie zieleni. Nawiązują one bezpośrednio do kolorystyki oryginalnego herbu. Ponadto zieleń w tym ujęciu oznacza harmonię, naturę, a także wzrost i odrodzenie – tłumaczy Jan Matysik, dyrektor zarządzający Agencji Cumulus.

ilustracjastrzałka

Nowe logo może występować także w wariancie z dotychczasowym hasłem promującym gminę - „idealny do zamieszkania”. Określa ono Lutomiersk jako samorząd przyjazny inwestycjom, wspierający rozwój przedsiębiorczości, a także dbający o podnoszenie standardu życia mieszkańców poprzez rozwój infrastruktury drogowej i sportowej.

ilustracjastrzałka

Przygotowaniem logo i księgi znaku zajęła się lubelska agencja reklamowa Cumulus, którą wybrano w trybie zapytania o cenę. Przy ocenie ofert brano pod uwagę doświadczenie we współpracy z samorządami, a także portfolio: jakość, oryginalność i pomysłowość dotychczas zrealizowanych projektów. Cumulus realizował dotychczas identyfikacje wizualne między innymi dla miast: Ostróda i Puławy, dla Powiatu Krasnostawskiego oraz dla gmin: Piaski, Uścimów, Łopiennik i Fajsławice.

ilustracjastrzałka

Źródło: Cumulus

www.agencjacumulus.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764