logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Group One i wielkanocna Akcja Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi

  PR 16.04.2019, przeczytano 1341 razy
ilustracja

We wtorek, 16 kwietnia, rusza ogólnopolska kampania promująca wielkanocną edycję akcji charytatywnej „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi”. Za koncept kreatywny, który powstał w ramach konkursu Young Creatives organizowanego przez SAR, produkcję oraz wsparcie mediowe odpowiadają agencje należące do grupy komunikacyjnej Group One: Labcon, Media Ready, SalesTube oraz Value Media. Wszystkie działania, w tym spot z udziałem influencerów, dziennikarzy, aktorów i sportowców, realizowane są pro bono.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-group-one-i-wielkanocna-akcja-podziel-sie-posilkiem-z-bezdomnymi,382127,artykul.html

Kampania opiera się na spocie, w którym wystąpili przedstawiciele świata kultury, sportu, mediów oraz twórcy internetowi, w tym: Rafał Masny, Beata Sadowska, Natalia Sosin Krosnowska, Julia Kamińska, Modny Tata, Urszula Dębska, Żabson, Piotr Kędzierski, Maja Bohosiewicz, Gabi Drzewiecka, Bartosz Kurek oraz Grzegorz Daukszewicz.

W 30-sec. spocie video, znane osoby świadomie dokonywujące wyborów żywieniowych są przedstawione w kontraście do ludzi, którzy tego wyboru nie mają i często brakuje im nawet podstawowych produktów spożywczych. Z tej właśnie potrzeby w 2015 roku w Warszawie zrodziła się akcja “Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi”, która dziś obejmuje już całą Polskę.

- W Polsce coraz więcej osób przywiązuje wagę do zdrowego trybu życia i podejmuje świadome wybory żywieniowe. Dlatego uznaliśmy, że warto przypomnieć, że świadome żywienie nie kończy się na świadomej kuchni. Wykorzystaliśmy trend, nawiązujący do pozytywnych nawyków żywieniowych Polaków, aby zachęcić do dzielenia się jedzeniem z potrzebującymi. Na co dzień, wybierając produkty bio, rezygnując z węglowodanów lub mięsa w diecie, nie zastanawiamy się, jak wiele osób marzy o najprostszym posiłku - mówi Adam Kręgielewski, Strategy Planner w agencji Labcon, która odpowiada za pozyskanie i współpracę non profit z influencerami oraz wsparcie akcji działaniami PR.

Według ostatnich danych w Polsce marnuje się ok. 9 milionów ton żywności rocznie, a każdy z nas wyrzuca jej ponad 200 kg. Jednocześnie podczas Świąt często gotujemy dużo za dużo. Co zrobić z jedzeniem, które zostanie? Można samodzielnie zawieźć jedzenie do jadłodajni dla osób ubogich i bezdomnych. A jeśli nie mamy swojego samochodu wystarczy zgłosić się przez prosty formularz na stronie akcji www.podzielmysie.pl. Tam po wypełnieniu formularza otrzymamy informację o godzinie odbioru jedzenia. Następnie wolontariusze-kierowcy przewiozą je do lokalnej instytucji wspierającej osoby ubogie.

Akcja „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi” wystartuje w Lany Poniedziałek po Wielkanocy. W całej Polsce wolontariusze przyjadą pod wskazany adres, odbiorą posiłki, które zostały nam po Świętach i zawiozą do lokalnych jadłodajni dla ubogich i bezdomnych osób. Akcja działa przez 3 dni, od 22-ego do 24-ego kwietnia, a jej zasięg obejmie 50 miast i miasteczek w 16 województwach, m.in. Warszawę, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Katowice, Poznań, Zieloną Górę i Łódź.

- Dzięki wsparciu komunikacyjnemu jakie otrzymaliśmy w tym roku od Group One, mamy nadzieję trafić do jeszcze większej liczby Polaków, którzy zechcą dołączyć do akcji. Jestem przekonana, że poruszający spot, który zrealizowała agencja Labcon zatrzyma zatrzyma uwagę tych, którzy mają wiele możliwości i wyborów. A co najważniejsze, zachęci do pomocy tym, którzy ich nie mają. Można to zrobić na dwa sposoby - przekazując jedzenie lub wspierając nas jako wolontariusz, który dowiezie je do lokalnych jadłodajni dla ubogich i bezdomnych lub do jadłodzielni. Takich wolontariuszy w całej Polsce jest ok. 350, ale zwiększając zasięg akcji potrzebujemy jeszcze większej pomocy. Dlatego jeśli masz samochód, kilka godzin wolnego w dniach 22-24 kwietnia i chęć żeby pomóc w te święta najuboższym, zgłoś się do nas przez formularz na stronie www.podzielmysie.pl - mówi założycielka akcji, Maria Skołożyńska.

Akcję Podziel się, zarówno od strony koncepcyjnej, produkcyjnej i mediowej, jak i poprzez zbiórkę żywności, wspiera Group One. Pomysłodawcami kampanii są: Adam Kręgielewski, Strategy Planner Labcon i Mateusz Garbarczyk, Strategy Planner Value Media. Za scenariusz spotu i realizację projektu odpowiada agencja Labcon. Spot wyprodukowało Media Ready. Agencja SalesTube pozyskała natomiast grant na kampanię reklamową akcji na Facebooku.

Jaką żywność będzie zbierało Group One i wielu innych wolontariuszy w Polsce?

- Przyjmujemy każde świeże, przygotowane w domu potrawy takie jak pierogi, bigos, makarony i sałatki jak również ciasta, pieczywo i wszelkie produkty o długim terminie ważności. Jedzenie może być świeżo zrobione lub otwarte o ile mamy pewność, że jest dobre do zjedzenia w ciągu 24 godzin. - Uprzedza organizatorka - Jeśli mamy wątpliwości czy jedzenie wciąż będzie świeże następnego dnia, zadajmy sobie pytanie czy dalibyśmy je do jedzenia naszym ukochanym albo naszym dzieciom. Jeśli tak to można je nam przekazać. Jeśli nie - polecamy zjeść samodzielnie - dodaje Skołożyńska.

Podzielmy się” to inicjatywa społeczna działająca od Wielkanocy 2015 roku. Początkowo akcja obejmowała teren Warszawy, gdzie zrodził się pomysł. Dziś ma charakter ogólnopolski. Ideą akcji jest zbieranie od ludzi nadwyżki jedzenia po świętach, aby oddać je osobom potrzebującym. Każdego roku odbywają się dwie edycje akcji - wielkanocna i bożonarodzeniowa, ponieważ po świętach marnuje się w Polsce najwięcej jedzenia. Z drugiej strony jest to czas, w którym budzi się ludzka empatia i wrażliwość na krzywdę innych. Zbiórki są realizowane cyklicznie, w zeszłym roku po Wielkanocy rozdali dzięki zbiórce 10.000 posiłków.

Źródło: Group One

www.groupone.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764