logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Herb a logo miasta

   08.02.2019, przeczytano 871 razy
ilustracja
Herb Wrocławia

Herb miasta to reprezentacyjny i rozpoznawalny znak miasta, symbol samorządu, element tożsamości miasta. Wraz z nazwą miasta tworzy komunikat wizualny jednoznacznie identyfikujący miasto. i dlatego ranga i znaczenie tego narzędzia komunikowania wymaga staranności  i wyobraźni w opisie zasad prezentowania tego znaku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/herb-a-logo-miasta,381174,artykul.html

Herb, jako symbol i wspomniany element tożsamości, bywa umieszczany w najróżniejszych miejscach. Na fladze miasta, na chorągwi, w sali obrad rady, w gabinetach władz miasta, w sali ślubów, na elewacjach budynków, w ich wnętrzach, tablicach pamiątkowych fundowanych przez miasto, pieczęciach urzędu, blankietach korespondencyjnych, materiałach reklamowych i promocyjnych oraz innych miejscach, które trudno wszystkie wymienić. Wśród nich miejscem szczególnym do prezentacji herbu jest przestrzeń miejska.

Herb jest znakiem urzędowym. Jest jednak inny znak, często konkurujący z herbem, który nie ma waloru urzędowego, mianowicie logo miasta. Herb, jako znak urzędowy, ma przewagę nad logo, które jest znakiem promocyjnym. Symbolika herbu jest stała, symbolikę logo można zmieniać. Mieszanie ról tych znaków czy traktowanie ich jako równorzędne to dość częsty przypadek w obrazie naszych miast. To błąd świadczący o niezrozumieniu czym są symbole miasta.

Dla uniknięcia błędów i nieporozumień konieczne jest dokładne opisanie wzajemnych relacji obydwu znaków. Księga znaków miejskich jest tym dokumentem, w którym, w sposób szczegółowy, powinno się zaprezentować  wielowariantowe zasady współwystępowania tych znaków. Opisom tym powinna patronować zasada: herb miasta jest znakiem reprezentacyjnym i temu znakowi powinny być podporządkowane inne, w tym logo miasta.

Ważne jest aby wśród tych regulacji podobnie opisano relacje herb miasta a godło państwowe. Obowiązująca tu zasada pierwszoplanowości herbu państwowego powinna być bezwzględnie przestrzegana.

ilustracjastrzałka

Przykład prawidłowej hierarchii znaków urzędowych – herbów

Dodatkowe informacje:

Tekst pochodzi z e-booka „Wizerunek miasta - co jak, dlaczego”, dostępnego w księgarni e-bookowo.pl: http://www.e-bookowo.pl/poradniki/wizerunek-miasta.html

Swoje honoraria Autorzy przeznaczają na cel charytatywny, na rzecz Fundacji Akogo? która stworzyła Klinikę Budzik, pierwszy w Polsce wzorcowy szpital dla dzieci po ciężkich urazach mózgu. Klinika działa przy warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka. Kupując więc tę książkę stajesz się Darczyńcą i wspomagasz leczenie bardzo trudnego i drogiego leczenia dzieci.

Wydawnictwo objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

Fotografia z rynku wrocławskiego została wybrana przez redakcję Signs.pl i nie pochodzi z e-booka.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gen Z - być offline w świecie, w którym króluje online
O pokoleniu Z mówi się, że telefon w dłoni trzymają nieustająco. Ale czy nie jest tak, że opinię wyrabiamy sobie na podstawie jednostkowych zaobserwowanych przypadków? Z badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network Polska oraz infuture hatalska foresight institute na potrzebę raportu Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra wynika, że większość ankietowanych...
Aż 70% marketerów nie wie jak zmierzyć efektywność swoich kampanii content marketingowych. Czy oznacza to, że 70% budżetów jest zmarnowanych? Co gorsza, więcej niż połowa z nich przyznaje, że nie dostrzega tego, by ich działania miały wpływ na przychody firmy - wynika z raportu “Content Fitness Report” przygotowanego przez PAN Communications. Jednak nie wszystko stracone, z...
Ponad 3 razy więcej leadów przy 5-krotnie mniejszych wydatkach – taki wynik biznesowy osiągnęła kampania Facebook Ads prowadzona przez Bluerank dla Promedica24. Facebook właśnie opublikował studium przypadku tej kampanii jako ciekawy przykład sukcesu biznesowego.
Rynek opakowań kształtuje się dynamicznie, a świadomość i wymagania klientów stale rosną. Opakowanie jest 6-krotnie efektywniejszym środkiem promocji niż reklama – wynika z szacunków Stowarzyszenia Strategii Opakowania. Producenci zmuszeni są do ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań, które pomogą im skutecznie wyeksponować dany artykuł....
Krój pisma

Typografia na co dzień (3): Krój pisma

Obję­tość skryptu autor­skiego wyra­żona w arku­szach wydaw­ni­czych bądź w arku­szach autor­skich, to z pew­no­ścią naj­istot­niej­szy czyn­nik, mający wpływ na koń­cową obję­tość publi­ka­cji. Ale to dopiero począ­tek kło­po­tów. Po...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764