logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Herb a logo miasta

   08.02.2019, przeczytano 460 razy
ilustracja
Herb Wrocławia

Herb miasta to reprezentacyjny i rozpoznawalny znak miasta, symbol samorządu, element tożsamości miasta. Wraz z nazwą miasta tworzy komunikat wizualny jednoznacznie identyfikujący miasto. i dlatego ranga i znaczenie tego narzędzia komunikowania wymaga staranności  i wyobraźni w opisie zasad prezentowania tego znaku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-herb-a-logo-miasta,381174,artykul.html

Herb, jako symbol i wspomniany element tożsamości, bywa umieszczany w najróżniejszych miejscach. Na fladze miasta, na chorągwi, w sali obrad rady, w gabinetach władz miasta, w sali ślubów, na elewacjach budynków, w ich wnętrzach, tablicach pamiątkowych fundowanych przez miasto, pieczęciach urzędu, blankietach korespondencyjnych, materiałach reklamowych i promocyjnych oraz innych miejscach, które trudno wszystkie wymienić. Wśród nich miejscem szczególnym do prezentacji herbu jest przestrzeń miejska.

Herb jest znakiem urzędowym. Jest jednak inny znak, często konkurujący z herbem, który nie ma waloru urzędowego, mianowicie logo miasta. Herb, jako znak urzędowy, ma przewagę nad logo, które jest znakiem promocyjnym. Symbolika herbu jest stała, symbolikę logo można zmieniać. Mieszanie ról tych znaków czy traktowanie ich jako równorzędne to dość częsty przypadek w obrazie naszych miast. To błąd świadczący o niezrozumieniu czym są symbole miasta.

Dla uniknięcia błędów i nieporozumień konieczne jest dokładne opisanie wzajemnych relacji obydwu znaków. Księga znaków miejskich jest tym dokumentem, w którym, w sposób szczegółowy, powinno się zaprezentować  wielowariantowe zasady współwystępowania tych znaków. Opisom tym powinna patronować zasada: herb miasta jest znakiem reprezentacyjnym i temu znakowi powinny być podporządkowane inne, w tym logo miasta.

Ważne jest aby wśród tych regulacji podobnie opisano relacje herb miasta a godło państwowe. Obowiązująca tu zasada pierwszoplanowości herbu państwowego powinna być bezwzględnie przestrzegana.

ilustracjastrzałka

Przykład prawidłowej hierarchii znaków urzędowych – herbów

Dodatkowe informacje:

Tekst pochodzi z e-booka „Wizerunek miasta - co jak, dlaczego”, dostępnego w księgarni e-bookowo.pl: http://www.e-bookowo.pl/poradniki/wizerunek-miasta.html

Swoje honoraria Autorzy przeznaczają na cel charytatywny, na rzecz Fundacji Akogo? która stworzyła Klinikę Budzik, pierwszy w Polsce wzorcowy szpital dla dzieci po ciężkich urazach mózgu. Klinika działa przy warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka. Kupując więc tę książkę stajesz się Darczyńcą i wspomagasz leczenie bardzo trudnego i drogiego leczenia dzieci.

Wydawnictwo objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

Fotografia z rynku wrocławskiego została wybrana przez redakcję Signs.pl i nie pochodzi z e-booka.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
Kampanie edukacyjne w walce o zdrowie - raport
Prozdrowotne kampanie edukacyjne – stykamy się z nimi na co dzień, mają za zadanie skłonić do działania lub chociażby refleksji. Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong, tak się dzieje w blisko połowie przypadków i z tego względu warto sięgnąć po narzędzie public relations, edukując na temat chorób, objawów, profilaktyki. W tym miniraporcie przypominamy o tym,...
Jak mobilne aplikacje mogą pomóc wygrać serca klientów w Walentynki?
Walentynki to od wielu lat jedno z największych wydarzeń w handlu detalicznym. Dla handlowców to świetna okazja, aby podkręcić obroty po sezonie wyprzedaży. W tym szczególnym okresie nawet najbardziej doświadczeni sprzedawcy będą potrzebowali nerwów ze stali, refleksu oraz pragmatycznego podejścia, aby sprawnie przełożyć romantyczne bicie serc na liczbę gwarantowanych dostaw....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764