logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Holcim Club i edukacja na mur-beton

  PR 13.09.2024, przeczytano 264 razy
ilustracjastrzałka

Czy można w ciekawy sposób mówić o… betonie? Producent betonów i cementów Holcim (dawniej Lafarge) znalazł na to sposób, uruchamiając program lojalnościowy Holcim Club. Jego celem jest wykorzystanie grywalizacji i microlearningu, aby dotrzeć do sprzedawców w hurtowniach i składach budowlanych z wiedzą na temat produktów oraz technik ich sprzedaży. Aktywacja lojalnościowa rozpoczęła się w sierpniu 2024 roku i potrwa rok.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-holcim-club-i-edukacja-na-mur-beton,405645,artykul.html

Kluczowym elementem programu jest gra edukacyjna „Zbuduj Dom”. Zadaniem gracza jest zbudowanie domu mieszkalnego, od fundamentów aż po dach. Jak w życiu, każdy etap budowy wymaga określonych środków, które należy zdobyć poprzez zdobywanie wiedzy i rozwiązywanie testów. Gra jest dostępna na stronie internetowej oraz w aplikacji, a jej interfejs przypomina popularną grę „The Sims”.

Sama gra składa się z pigułek wiedzy – krótkich materiałów o produktach Holcim oraz technikach sprzedaży, a także pytań powiązanych z poszczególnymi materiałami (zarówno pytań jednokrotnego wyboru, jak i pytań na czas, w których im później gracz udzieli odpowiedzi, tym mniej punktów zdobywa), oraz pytań i zadań specjalnych, np. wykonanie zdjęcia ekspozycji produktów. Zaliczenie każdego z tych elementów to dodatkowe punkty, które można inwestować w rozbudowę wirtualnego domu.

Gra jest adresowana do sprzedawców w hurtowniach i składach budowlanych, które mają w swojej ofercie produkty Holcim. Celem gry jest dostarczenie im wiedzy na temat sprzedawanego asortymentu oraz umożliwienie jeszcze bardziej skutecznej sprzedaży. Program dla Holcim opracowała agencja lojalnościowa MPL Verbum. Autorzy dołożyli starań, aby gra była ciekawa i angażująca dla uczestników, mając na celu zastąpienie tradycyjnych szkoleń produktowych.

Szkolenia produktowe często są mało efektywne. Przebiegają według podobnego scenariusza i bywają nużące dla uczestników. Metoda microlearningu oznacza, że nauka nie wymaga spędzania wielu godzin ani poświęcania dużej ilości czasu – łatwiej przyswaja się wiedzę w małych porcjach. Dzięki temu można przechodzić materiał we własnym tempie. W dodatku gra dostarcza zarówno motywacji wewnętrznej (chcę wykończyć mój dom), jak i zewnętrznej (chcę wygrać rywalizację) oraz buduje lojalność w stosunku do marki – mówi Joanna Rajewska z MPL Verbum.

Gra to jednak tylko jeden z elementów programu lojalnościowego. Holcim Club opiera się na rankingu kwartalnym, który tworzony jest przez zsumowanie punktów wynikających z miejsca uzyskanego w grze „Zbuduj Dom” oraz punktów zdobytych za przekroczenie sprzedażowego celu kwartalnego, wyznaczanego indywidualnie dla każdego uczestnika. Oprócz tego, za zrealizowanie celu, przyznawane są nagrody dodatkowe, które będą wydawane gdy ktoś oprócz realizacji targetu spełni warunek ukończenia 12 procent w grze. Nagrodami są karty pre-paid oraz karty paliwowe.

Agencja Verbum była odpowiedzialna za opracowanie koncepcji gry, jej development, wdrożenie oraz obsługę programu.

Źródło: MPL Verbum

verbum.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP Print AI - również dla dużego formatu
Podczas wydarzenia HP Imagine firma HP zaprezentowała HP Print AI, inteligentne środowisko drukowania1 stworzone z myślą o zmianie sposobu, w jaki drukujemy. Funkcje HP Print AI ułatwiają drukowanie i konfigurowanie sprzętu. Pierwsza funkcja – Perfect Output – poprawia jakość i wygląd wydruków - jest już dostępna w wersji beta. HP...
Kerris z nowym projektem digital dla the:protocol
Agencja KERRIS, odpowiedzialna za kompleksową obsługę mediów społecznościowych platformy rekrutacyjnej theprotocol.it, należącej do Grupy Pracuj i skierowanej do specjalistów IT & tech, rozpoczęła nowy projekt contentowy mający na celu zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zaangażowanie specjalistów z sektora IT i technologii.
Life in Pink: Zara Larsson twarzą kampanii słuchawek Sony
Aby podkreślić symbiotyczny związek dźwięku ze stylem, firma Sony rozpoczyna kampanię „Life in Pink”, promującą nagradzane słuchawki z systemem redukcji hałasu WH-1000XM5 w nowej wersji kolorystycznej „Smoky Pink”. Twarzą tej kampanii jest piosenkarka, autorka tekstów i ikona stylu Zara Larsson („Symphony”,...
Festiwalu Kinomural zbliża się we Wrocławiu
Sztuka, która zmienia miasto w galerię - tak jednym zdaniem można określić Kinomural. Podczas tego wydarzenia, 19 i 20 października, wrocławskie kamienice po raz kolejny przemienią się w wielkoformatowe ekrany, na których zaprezentowane zostaną prace artystów i artystek sztuki nowych mediów z całego świata.
Agencja Assembly otwiera dział medialny w Polsce
Assembly, międzynarodowa agencja medialna działająca w oparciu o model omnichannel należąca do Stagwell (STGW), ogłosiła dalsze inwestycje w działalność w Polsce oraz otwarcie nowego działu medialnego. Nowy dział wzmocni zintegrowaną ofertę Assembly z zakresu mediów i e-handlu w Europie Środkowej i Wschodniej, co pozwoli agencji sprostać rosnącym potrzebom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764