logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Identyfikacja wizualna projektu Ministerstwa Cyfryzacji od 2b design

  PR 20.12.2017, przeczytano 1952 razy
ilustracja

W ostatnim czasie Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nowy projekt, nadzorowany przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa: Otwarte dane – dostęp, standard, edukacja. Za identyfikację wizualną odpowiada agencja 2b design.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-identyfikacja-wizualna-projektu-ministerstwa-cyfryzacji-od-2b-design,34927,artykul.html

Program będzie realizowany do maja 2020 roku. Celem programu jest zwiększenie liczby danych publicznych, udostępnianych w sposób otwarty oraz poprawa ich jakości. Adresowany jest do administracji rządowej ale również szeroko: do samorządów, organizacji pozarządowych i środowisk naukowych.

Za przygotowanie identyfikacji wizualnej oraz rozbudowanej księgi znaku odpowiadała agencja 2b design. To właśnie projekt agencji 2b design spotkał się z największym uznaniem. Ideą logo było zaprezentowanie symbolu otwartości, dostępu do danych publicznych.    

Podstawowa wersja znaku projektu „Otwarte dane” składa się z sygnetu oraz logotypu. Do konstrukcji sygnetu posłużyły dwie pierwsze litery nazwy programu. Skrót OD odnośni się jednocześnie do polskiej i angielskiej wersji znaku, które będą obowiązywać wymiennie.   

Litera D stanowi światło litery O, symbolizując otwarcie i dostępność do danych, czyli idei programu. Dodatkowo symbol OD został uzupełniony o znak slashu/ukośnika, który nawiązuje do cyfryzacji – zapisu adresów stron internetowych.   

ilustracjastrzałka

Dodatkowo zaprojektowana została również wersja z pełną nazwą programu: Otwarte dane – dostęp, standard, edukacja. Występuje zarówno w wersji polskiej jak i angielskiej.

– wersja polska:                       
ilustracjastrzałka

– wersja angielska:
ilustracjastrzałka

Źródło: 2b design

2b-design.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764