logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Imagine z identyfikacją wizualną dla Igrzysk Wolności

  PR 06.11.2018, przeczytano 503 razy
ilustracjastrzałka

Igrzyska Wolności to jedno z ważniejszych wydarzeń intelektualno-edukacyjnych w Polsce. W tym roku na Igrzyskach, odbywających się pod hasłem “Bitwa o historię”, pojawi się Donald Tusk, Agnieszka Holland, Robert Biedroń, Dorota Masłowska czy Leszek Balcerowicz. Identyfikację wizualną wydarzenia zaprojektowała agencja IMAGINE.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-imagine-z-identyfikacja-wizualna-dla-igrzysk-wolnosci,380032,artykul.html

Igrzyska to jedyna tego typu wydarzenie w Polsce, które przez trzy dni potrafi zgromadzić tak znakomitych gości i tylu uczestników. I to jeszcze w Łodzi. Wielkim tegorocznym sukcesem Organizatorów (Fundacja Liberte!) jest potwierdzona obecność Donalda Tuska, Przewodniczącego Rady Europejskiej.

Sama identyfikacja opiera się na nieco przewrotnym wykorzystaniu adaptacji klasycznej rzeźby Apolla. Agencja IMAGINE jest odpowiedzialna za key visual oraz kampanię w social mediach i na nośnikach OOH w Łodzi i Warszawie.

Autorem koncepcji jest Igor Pietrzak, UX Director w IMAGINE, który ma za sobą wiele lat pracy czysto kreacyjnej i do niedawna był w agencji Art Directorem. — Użycie na plakacie głowy Apolla spełnia bardzo dwie ważne funkcje: wykorzystuje symbol historyczny, za którym kryją się wszystkie cnoty ludzkie, często wyidealizowane. Zupełnie jak sam Apollo. I taka również bywa historia. Druga funkcja wynika z praktycyzmu: w przestrzeni miejskiej, pośród wielu reklam, użycie twarzy ludzkiej lub formy, która do ludzkiej twarzy nawiązuje, jest o wiele bardziej skuteczna niż inne zabiegi mające na celu zwrócenie uwagi odbiorcy. Zwłaszcza w przypadku plakatu miejskiego.

Charakterystyczną grafikę zaproponowano w kilku wariantach kolorystycznych, a reklama w mediach społecznościowych wyróżnia się również formą animowaną. Pół głowy Apolla pulsuje kolorami, oddając wizję twórców: — Głowa jest odwrócona do góry nogami, lekko pochylona, aby całości kompozycji nadać dynamiki. Przedzielenie głowy na dwie części, lewą tęczową i prawą czarno białą, nawiązuje do rozłamu kulturowego, jaki aktualnie ma miejsce w Polsce — dodaje Pietrzak.

Fundacja Liberté organizuje Igrzyska Wolności w Łodzi od 2014 roku. W tym roku wydarzenie skupia się na temacie historycznych interpretacji.

— Chcemy, aby jesienią 2018 roku Łódź stała się kolorową i otwartą oazą dla Polaków – Europejczyków, ostoją odpowiedzialnego patriotyzmu i radosnego świętowania niepodległości. Tworzymy alternatywne, kulturalne święto 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości — mówi Błażej Lenkowski, współorganizator wydarzenia. — Będziemy dyskutować o pojęciu patriotyzmu jako odpowiedzialności oraz o idei racji stanu. Zapraszamy wybitnych światowych historyków, aby tłumaczyć wpływ historycznych procesów międzynarodowych na losy społeczeństw oraz pokazywać wagę procesu integracji europejskiej dla budowania pokoju w Europie i dobrobytu w Polsce.

Igrzyska Wolności 2018 odbędą się w zrewitalizowanej elektrociepłowni EC-1. Dotychczas Łódź, w ramach Igrzysk Wolności, odwiedziły tysiące uczestników i setki znamienitych gości, m. in.: Robert Cooper, Adam Michnik, Jacek Dukaj, Joanna Bator, Mariusz Szczygieł, Andrzej Świetlicki, Brendan Simms, Michail Kasjanow i inni. Oprawę graficzną zobaczą nie tylko uczestnicy piątej już edycji festiwalu. IMAGINE stworzyło kampanię digital oraz OOH, w ramach strony internetowej Fundacji Liberté, social media oraz citylightów i billboardów w Łodzi i Warszawie. Identyfikacja wizualna Igrzysk na każdej z tych płaszczyzn jest spójna i bezpośrednio nawiązuje do misji, która przyświeca tegorocznej edycji Igrzysk Wolności.

Źródło: IMAGINE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na to pytanie pomoże Ci odpowiedzieć raport „Pandemic Personas” AnalyticsIQ. Dzięki Big Data i psychologii wspomniana firma zidentyfikowała cztery główne tożsamości klientów, jakie ujawniły się podczas pandemii: zachowawczy cynik, ostrożny optymista, obojętny pesymista, a może rozluźniony marzyciel. Jakim typem klienta jesteś ty?
Kampania marki Quadron autorstwa studia kreatywnego Epilog Studio
Znacie to uczucie, gdy zmęczeni zwiedzaniem jaskini w upalny dzień, odpoczywacie delektując się widokiem skał i smakiem krystalicznie czystej wody płynącej prosto z baterii kuchennej? Albo gdy podczas wędrówki po gęstym lesie przystajecie na chwilę, by popatrzeć w ciszy na wiewiórkę, która pałaszuje zapasy tuż obok palników  gazowych? A czy...
Fundacja Łąka rozpoczęła współpracę z agencją marketingu internetowego Result Media. Dzięki tej współpracy jej misja, edukacja przyrodnicza i działania prospołeczne dotrą do coraz większego grona osób, którym bliski są idee ekologiczne.
Epidemia koronawirusa przyniosła wiele, często zaskakujących, zmian w różnych dziedzinach życia. Wpłynęła na naszą codzienność, edukację, ale także na trendy konsumenckie. A jak zmienił się biznes? Czy wprowadzone zmiany zostaną z nami na dłużej?
COVID(n)owe plany zakupowe Polaków
Nastroje Polaków od momentu pojawienia się pandemii COVID-19, jak również w trakcie jej trwania kształtowały się bardzo różnorodnie. Niektóre grupy społeczne bardziej, pewne mniej, ale każdy z ankietowanych w badaniu Dentsu w najmniejszym choćby stopniu odczuł wpływ wirusa a w jego konsekwencji również lockdownu na swoje samopoczucie, budżet,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764