logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Jastrzębie-Zdrój z nową identyfikacją wizualną i logo

   20.01.2019, przeczytano 5173 razy
ilustracja

Jastrzębie-Zdrój chce konsekwentnie budować swoją markę. W drugim półroczu 2018 r. w tworzenie systemu identyfikacji wizualnej miasta Jastrzębie-Zdrój wraz z Wydziałem Informacji, Promocji i Rozwoju włączyło się biuro projektowe i brandingowe ZIIJN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-jastrzebie-zdroj-z-nowa-identyfikacja-wizualna-i-logo,380861,artykul.html

Po kilku miesiącach intensywnych prac powstała Księga Identyfikacji Wizualnej, która jest kompendium informacji dotyczących nowego systemu komunikacji miasta Jastrzębie-Zdrój. Spójny system identyfikacji stworzył Imre Jernei ze studia projektowego ZIIJN

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Główną inspiracją dla stworzenia spójnego systemu identyfikacji Jastrzębia-Zdroju było bogate wizualnie dziedzictwo miasta. Z jednej strony Jastrzębie-Zdrój, jak sama nazwa wskazuje, kiedyś było miastem uzdrowiskowym, znanym z wody nasyconej różnymi minerałami. Z drugiej strony posiada długą tradycję w górnictwie i przemyśle ciężkim i określa się jako miejsce łączące tradycję z nowoczesnością.

Nowe logo powstało dzięki dogłębnej analizie klasycznego herbu i znaku miasta pojawiającego się na artykułach promocyjnych z początku ubiegłego wieku.

Nowe logo składa się z dwóch kluczowych elementów: logotypu i sygnetu.

Logotyp

- to nic innego jak nazwa miasta. Może on zawierać także dodatkowe podmarki, np. gospodarka, zdrowie, sport, kultura itd.

Sygnet

- jest uproszczoną wersją klasycznego herbu, któremu nadano dodatkowe znaczenie poprzez formy i kształty w trakcie procesu projektowania. W sygnecie zawierają się:

  • jastrząb – ptak, którego nazwę nosi miasto,
  • unowocześniona wersja żelazka i pyrlika (tradycyjnych znaków górnictwa),
  • kropla wody,
  • kształt serca,
  • dwie góry.

Kolorystyka

Nowa identyfikacja wizualna wykorzystuje dwa główne kolory: zielony i złoty oraz dwa kolory wtórne: czarny i biały. Kolor zielony oznacza naturę. Złoty symbolizuje nową, prosperującą erę naszych czasów. Czerń to symbol tradycji górniczych. Biel odnosi się do okresu uzdrowiska i świeżej wody źródlanej.

Znak w wersji podstawowej powinien być używany w kolorach: złotym, zielonym, czarnym lub białym, gdy tylko jest to możliwe i estetyczne.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka,

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

A co z herbem?

Herb jest dobrem wspólnym wszystkich jastrzębian. Został zaprojektowany w 1976 r. przez rysownika Szymona Kobylińskiego. Będzie w dalszym ciągu stosowany - w szczególności przy okazji oficjalnych, uroczystych czy podniosłych wydarzeń.

Źródło: Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój

www.jastrzebie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764