logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Jastrzębie-Zdrój z nową identyfikacją wizualną i logo

   20.01.2019, przeczytano 1153 razy
ilustracja

Jastrzębie-Zdrój chce konsekwentnie budować swoją markę. W drugim półroczu 2018 r. w tworzenie systemu identyfikacji wizualnej miasta Jastrzębie-Zdrój wraz z Wydziałem Informacji, Promocji i Rozwoju włączyło się biuro projektowe i brandingowe ZIIJN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-jastrzebie-zdroj-z-nowa-identyfikacja-wizualna-i-logo,380861,artykul.html

Po kilku miesiącach intensywnych prac powstała Księga Identyfikacji Wizualnej, która jest kompendium informacji dotyczących nowego systemu komunikacji miasta Jastrzębie-Zdrój. Spójny system identyfikacji stworzył Imre Jernei ze studia projektowego ZIIJN

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Główną inspiracją dla stworzenia spójnego systemu identyfikacji Jastrzębia-Zdroju było bogate wizualnie dziedzictwo miasta. Z jednej strony Jastrzębie-Zdrój, jak sama nazwa wskazuje, kiedyś było miastem uzdrowiskowym, znanym z wody nasyconej różnymi minerałami. Z drugiej strony posiada długą tradycję w górnictwie i przemyśle ciężkim i określa się jako miejsce łączące tradycję z nowoczesnością.

Nowe logo powstało dzięki dogłębnej analizie klasycznego herbu i znaku miasta pojawiającego się na artykułach promocyjnych z początku ubiegłego wieku.

Nowe logo składa się z dwóch kluczowych elementów: logotypu i sygnetu.

Logotyp

- to nic innego jak nazwa miasta. Może on zawierać także dodatkowe podmarki, np. gospodarka, zdrowie, sport, kultura itd.

Sygnet

- jest uproszczoną wersją klasycznego herbu, któremu nadano dodatkowe znaczenie poprzez formy i kształty w trakcie procesu projektowania. W sygnecie zawierają się:

  • jastrząb – ptak, którego nazwę nosi miasto,
  • unowocześniona wersja żelazka i pyrlika (tradycyjnych znaków górnictwa),
  • kropla wody,
  • kształt serca,
  • dwie góry.

Kolorystyka

Nowa identyfikacja wizualna wykorzystuje dwa główne kolory: zielony i złoty oraz dwa kolory wtórne: czarny i biały. Kolor zielony oznacza naturę. Złoty symbolizuje nową, prosperującą erę naszych czasów. Czerń to symbol tradycji górniczych. Biel odnosi się do okresu uzdrowiska i świeżej wody źródlanej.

Znak w wersji podstawowej powinien być używany w kolorach: złotym, zielonym, czarnym lub białym, gdy tylko jest to możliwe i estetyczne.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka,

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

A co z herbem?

Herb jest dobrem wspólnym wszystkich jastrzębian. Został zaprojektowany w 1976 r. przez rysownika Szymona Kobylińskiego. Będzie w dalszym ciągu stosowany - w szczególności przy okazji oficjalnych, uroczystych czy podniosłych wydarzeń.

Źródło: Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój

www.jastrzebie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764