logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Jastrzębie-Zdrój z nową identyfikacją wizualną i logo

   20.01.2019, przeczytano 1236 razy
ilustracja

Jastrzębie-Zdrój chce konsekwentnie budować swoją markę. W drugim półroczu 2018 r. w tworzenie systemu identyfikacji wizualnej miasta Jastrzębie-Zdrój wraz z Wydziałem Informacji, Promocji i Rozwoju włączyło się biuro projektowe i brandingowe ZIIJN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-jastrzebie-zdroj-z-nowa-identyfikacja-wizualna-i-logo,380861,artykul.html

Po kilku miesiącach intensywnych prac powstała Księga Identyfikacji Wizualnej, która jest kompendium informacji dotyczących nowego systemu komunikacji miasta Jastrzębie-Zdrój. Spójny system identyfikacji stworzył Imre Jernei ze studia projektowego ZIIJN

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Główną inspiracją dla stworzenia spójnego systemu identyfikacji Jastrzębia-Zdroju było bogate wizualnie dziedzictwo miasta. Z jednej strony Jastrzębie-Zdrój, jak sama nazwa wskazuje, kiedyś było miastem uzdrowiskowym, znanym z wody nasyconej różnymi minerałami. Z drugiej strony posiada długą tradycję w górnictwie i przemyśle ciężkim i określa się jako miejsce łączące tradycję z nowoczesnością.

Nowe logo powstało dzięki dogłębnej analizie klasycznego herbu i znaku miasta pojawiającego się na artykułach promocyjnych z początku ubiegłego wieku.

Nowe logo składa się z dwóch kluczowych elementów: logotypu i sygnetu.

Logotyp

- to nic innego jak nazwa miasta. Może on zawierać także dodatkowe podmarki, np. gospodarka, zdrowie, sport, kultura itd.

Sygnet

- jest uproszczoną wersją klasycznego herbu, któremu nadano dodatkowe znaczenie poprzez formy i kształty w trakcie procesu projektowania. W sygnecie zawierają się:

  • jastrząb – ptak, którego nazwę nosi miasto,
  • unowocześniona wersja żelazka i pyrlika (tradycyjnych znaków górnictwa),
  • kropla wody,
  • kształt serca,
  • dwie góry.

Kolorystyka

Nowa identyfikacja wizualna wykorzystuje dwa główne kolory: zielony i złoty oraz dwa kolory wtórne: czarny i biały. Kolor zielony oznacza naturę. Złoty symbolizuje nową, prosperującą erę naszych czasów. Czerń to symbol tradycji górniczych. Biel odnosi się do okresu uzdrowiska i świeżej wody źródlanej.

Znak w wersji podstawowej powinien być używany w kolorach: złotym, zielonym, czarnym lub białym, gdy tylko jest to możliwe i estetyczne.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka,

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

A co z herbem?

Herb jest dobrem wspólnym wszystkich jastrzębian. Został zaprojektowany w 1976 r. przez rysownika Szymona Kobylińskiego. Będzie w dalszym ciągu stosowany - w szczególności przy okazji oficjalnych, uroczystych czy podniosłych wydarzeń.

Źródło: Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój

www.jastrzebie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kto zarabia na śledzeniu użytkowników? Nie media, o których los tak się martwimy!
Czy naprawdę musimy się godzić na śledzące reklamy, żeby korzystać z sieci za darmo? To przekonanie od lat pokutuje w debacie publicznej, ale jeśli wierzyć wynikom badania, które kilka amerykańskich uczelni przeprowadziło we współpracy z jednym z dużych wydawców internetowych – może być oparte na błędnych przesłankach. Oczywiście, za produkcję treści ktoś musi...
Czy interaktywna mieszana rzeczywistość to przyszłość opowiadania historii? Najnowocześniejsze technologie wykorzystujące VR i rozszerzoną rzeczywistość inspirują nowe formy narracyjne
Ikea Family – transformacja danowa firmy
Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę...
Wstęp do typografii

Typografia na co dzień (1): Wstęp do typografii

„Książka nie jest już jedyną posta­cią słowa dru­ko­wa­nego. Znaczną część istot­nych tre­ści publi­kuje się dzi­siaj w for­mie gazet, cza­so­pism, reklam. […] Pro­duk­cja kro­jów pisma, wymy­śla­nie nowych czcio­nek docho­dzi do absurdu. Można dostrzec całą masę małych i malut­kich kie­run­ków, z któ­rych każdy błą­dzi na swój...
Drukowany merchandising: 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie
W świecie szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych szybkość, cena i wygoda są kluczowymi czynnikami, gdy chodzi o pozyskiwanie klientów przez sklep lub supermarket oraz zadbanie o ich zadowolenie. Nie jest tajemnicą, że rynek sprzedaży detalicznej zmaga się z trudnościami. Sklep ma tylko 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie[1]. Odliczanie rozpoczyna się od momentu wejścia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764