logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Jastrzębie-Zdrój z nową identyfikacją wizualną i logo

   20.01.2019, przeczytano 1026 razy
ilustracja

Jastrzębie-Zdrój chce konsekwentnie budować swoją markę. W drugim półroczu 2018 r. w tworzenie systemu identyfikacji wizualnej miasta Jastrzębie-Zdrój wraz z Wydziałem Informacji, Promocji i Rozwoju włączyło się biuro projektowe i brandingowe ZIIJN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-jastrzebie-zdroj-z-nowa-identyfikacja-wizualna-i-logo,380861,artykul.html

Po kilku miesiącach intensywnych prac powstała Księga Identyfikacji Wizualnej, która jest kompendium informacji dotyczących nowego systemu komunikacji miasta Jastrzębie-Zdrój. Spójny system identyfikacji stworzył Imre Jernei ze studia projektowego ZIIJN

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Główną inspiracją dla stworzenia spójnego systemu identyfikacji Jastrzębia-Zdroju było bogate wizualnie dziedzictwo miasta. Z jednej strony Jastrzębie-Zdrój, jak sama nazwa wskazuje, kiedyś było miastem uzdrowiskowym, znanym z wody nasyconej różnymi minerałami. Z drugiej strony posiada długą tradycję w górnictwie i przemyśle ciężkim i określa się jako miejsce łączące tradycję z nowoczesnością.

Nowe logo powstało dzięki dogłębnej analizie klasycznego herbu i znaku miasta pojawiającego się na artykułach promocyjnych z początku ubiegłego wieku.

Nowe logo składa się z dwóch kluczowych elementów: logotypu i sygnetu.

Logotyp

- to nic innego jak nazwa miasta. Może on zawierać także dodatkowe podmarki, np. gospodarka, zdrowie, sport, kultura itd.

Sygnet

- jest uproszczoną wersją klasycznego herbu, któremu nadano dodatkowe znaczenie poprzez formy i kształty w trakcie procesu projektowania. W sygnecie zawierają się:

  • jastrząb – ptak, którego nazwę nosi miasto,
  • unowocześniona wersja żelazka i pyrlika (tradycyjnych znaków górnictwa),
  • kropla wody,
  • kształt serca,
  • dwie góry.

Kolorystyka

Nowa identyfikacja wizualna wykorzystuje dwa główne kolory: zielony i złoty oraz dwa kolory wtórne: czarny i biały. Kolor zielony oznacza naturę. Złoty symbolizuje nową, prosperującą erę naszych czasów. Czerń to symbol tradycji górniczych. Biel odnosi się do okresu uzdrowiska i świeżej wody źródlanej.

Znak w wersji podstawowej powinien być używany w kolorach: złotym, zielonym, czarnym lub białym, gdy tylko jest to możliwe i estetyczne.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka,

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

A co z herbem?

Herb jest dobrem wspólnym wszystkich jastrzębian. Został zaprojektowany w 1976 r. przez rysownika Szymona Kobylińskiego. Będzie w dalszym ciągu stosowany - w szczególności przy okazji oficjalnych, uroczystych czy podniosłych wydarzeń.

Źródło: Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój

www.jastrzebie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SMS-y w służbie sklepów internetowych
Sprzedaż internetowa w Polsce nie zwalnia tempa. Rodzima branża e-commerce warta jest obecnie 50 miliardów złotych, a w perspektywie ma kolejne wzrosty. Optymistyczne prognozy sprawiają, że na zdobycie własnego kawałka rynkowego tortu liczą nowi konkurenci. W warunkach rywalizacji kluczem do sukcesu może okazać się nie tylko pozyskanie nowych klientów, ale także...
Mobilność dekoracji, czyli szybka metamorfoza biura
Wynajem tymczasowy, szybkie zmiany w aranżacji przestrzeni, zmieniające się potrzeby firm - to wszystko skłania i najemców i wynajmujących do poszukiwania sposobów na mobilną aranżację biura. Ważne są elementy, które będzie można szybko zmienić ale również w miarę możliwości zabrać ze sobą podczas przenosić do kolejnej siedziby....
Omnichannel – integracja działań online i offline
Według badania Deloitte aż 90% sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach stacjonarnych. Konsumenci jednak poszukują często informacji o produktach w Internecie. W jaki sposób połączyć ze sobą te dwa kanały sprzedaży?
Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764