logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Join the Goodness – projekt Platige Image i Hervé de Crécy

  PR 19.06.2020, przeczytano 1151 razy
ilustracjastrzałka

Studio Platige Image przygotowało dla francuskiej marki Babybel widowiskowy spot utrzymany w konwencji filmowego trailera. Reżyserem projektu jest nagrodzony Oscarem za krótkometrażową animację Logorama - Hervé de Crécy. Prace nad produkcją zajęły 5 miesięcy i były kończone w trakcie trwania pandemii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-join-the-goodness-%E2%80%93-projekt-platige-image-i-herv%C3%A9-de-cr%C3%A9cy,387486,artykul.html

Celem Platige było zbudowanie fikcyjnego świata i stworzenie atrakcyjnej wizualnie, wciągającej opowieści. Żeby tego dokonać zespół warszawskiego studia przygotował łącznie ponad 250 assetów CG, a ponad 70% spotu zostało wygenerowane komputerowo. Dodatkowo, Platige Image stworzyło unikalny system projekcji reklam, które mogą zmieniać się w hologramy lub zapętlać. Wszystkie funkcje były dostępne „w locie”, już na etapie projektowania. Dużym  wyzwaniem było również połączenie elementów cyfrowych z ujęciami z planu kamerowego.

- Stworzyliśmy ogromne ilości geometrii pomocniczej, a na mapping kamer poświęciliśmy znacznie więcej czasu niż standardowo. W efekcie nasze cyfrowe kamery były spójne z analogowymi w 100%. Mamy szczęście, że w naszym zespole jest człowiek, który ma w tej materii nie tylko doświadczenie, ale prawdziwy talent. Efekty integracji CG z live-camem przeszły nasze oczekiwania. – komentuje Maciej Szewczenko, VFX Supervisor w Platige Image.

- Przyznam, że nie jestem w stanie zliczyć ilości iteracji, które były wprowadzane przez kilka miesięcy trwania projektu,  ale są one powalające. Zarówno klient jak i agencja, ale przede wszystkim reżyser, byli szalenie wymagający od pierwszego dnia prac do samego końca. Efekty naszej współpracy robią wrażenie! – dodaje Mateusz Wiśniewski, VFX Producer z Platige Image.

ilustracjastrzałka

- Uwielbiam pracować z Platige! 3 lata temu, pracowaliśmy już wspólnie nad 2 cinematikami. Z Działem Reklamy pracowałem po raz pierwszy, ale atmosfera była taka sama, a ilość pracy wykonanej przez zespół robi wrażenie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę krótkie terminy i trudne warunki. Platige ma też to, co jako reżyser szczególnie doceniam - nigdy nie negują moich szalonych pomysłów i starają się szukać najlepszych rozwiązań.  Przez cały okres produkcji byliśmy w kontakcie, co zaowocowało wysoką jakością stworzonego wspólnie filmu. – podsumowuje współpracę Hervé de Crécy, reżyser spotu, laureat Oscara.

- Praca z Hervé’m jest wyjątkowa - ponad realizm przekłada plastykę i płynące z obrazu emocje - stronę technologiczną powierza specjalistom. Dlatego robiliśmy wszystko, by efekt końcowy spełnił wspólne oczekiwania. Sam Hervé poświęcił projektowi i ludziom go tworzącym ogromną ilość czasu. Wiele wieczorów przegadaliśmy na temat samych projektów starych francuskich pociągów, czy amerykańskich samochodów. Nie przesadzę, jeśli powiem, że temat Babybel omawialiśmy przez setki godzin. – dodaje Maciej Szewczenko z Platige Image.

Zdjęcia do produkcji obywały się w styczniu w Bangkoku, a sam projekt powstawał w Platige do maja. Pomimo pandemii prace nad produkcją nie zostały przerwane i były realizowane zgodnie z założonym harmonogramem.

ilustracjastrzałka

- Proces twórczy trwał cały czas i był bardzo żywym i zmiennym organizmem, aż do samego końca. Kosztował nas wszystkich wiele serca, wyrzeczeń i miłości w tych niełatwych czasach, ale wszyscy mamy poczucie, że było warto. – komentuje Mateusz Wiśniewski.

- Pandemia wymusiła, by zespoły agencyjne, klienckie i nasz były wobec siebie bardziej empatyczne i wyrozumiałe. Zaczynaliśmy projekt, gdy świat był sparaliżowany strachem. Nieocenioną pomocą był dla nas system komunikacji elektronicznej jakiego używa Platige, zoptymalizowany system pracy zdalnej i pełen dostęp do zasobów serwerowych firmy. Jesteśmy dumni z efektu   końcowego, który jest zasługą atmosfery szacunku i zaufania, w której współpracowało z sobą  czterdziestu specjalistów. – podsumowuje Maciej Szewczenko.

Warto zaznaczyć, że jest to kolejny po trailerze Skull&Bones projekt zrealizowany przez Platige we współpracy z francuskim reżyserem, a także kolejny, które warszawskie studio wyprodukowało w trakcie trwającej pandemii.

ilustracjastrzałka

Źródło: Platige Image

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764