logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Kampania „Masz wpływ na odpływ” PUK Komorniki nagrodzona

  PR 07.10.2019, przeczytano 1231 razy
ilustracjastrzałka

„Olej i rura – kłopotów fura”, „WC i śmieci – to problem w sieci”, „Kanał i piach – zator aż strach” – takie hasła pojawiły się w przestrzeni gminy Komorniki. Są to slogany towarzyszące kampanii edukacyjnej „Masz wpływ na odpływ”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-kampania-_masz-wplyw-na-odplyw_-puk-komorniki-nagrodzona,384240,artykul.html

Koncepcję akcji edukacyjnej doceniło jury VI edycji konkursu „Głośna woda”, które nagrodziło kampanię PUK Komorniki (nagroda w kategorii przedsiębiorstw działających na obszarze od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców), podkreślając bardzo przystępny i spójny graficznie sposób podejścia do trudnego tematu.

Celem akcji edukacyjnej „Masz wpływ na odpływ” jest bowiem uświadamianie, jakie mogą być przyczyny awarii w sieci kanalizacyjnej oraz promowanie dobrych praktyk, które mogą zmienić postawy mieszkańców, a w efekcie ograniczyć ryzyko wystąpienia takich problemów.

– Spora część awarii sieci sanitarnych wynika z ich złego użytkowania. Kanalizacja to nie śmietnik, tymczasem znajdujemy w niej przeróżne odpady, od środków higienicznych, przez zabawki, olej, po materiały budowlane, które zresztą w naszej gminie są przyczyną co drugiego zatoru. Po ostatnich świętach znaleźliśmy w kanalizacji choinkę. Co roku odławiamy też ok. 90 ton nawilżanych chusteczek higienicznych, bo one – w przeciwieństwie do papierowych – nie rozpuszczają się w wodzie – mówi przedstawiciel PUK Komorniki.

Większości tego typu awarii można uniknąć, wiedząc, co może trafić do kanalizacji, a co zrobić z rzeczami, które nie powinny się w niej znaleźć. Dzięki informacjom uzyskanym podczas kampanii, mieszkańcy mogą aktywnie wpływać na stan kanalizacji, a tym samym zmniejszyć ryzyko powstania kosztownych awarii związanych z zatorami (w zeszłym roku w gminie Komorniki były 44 takie awarie).

– To oczywiste, że wszystkich awarii nie da się wyeliminować, ale większość tak – dzięki wiedzy i odpowiedzialnemu korzystaniu z sieci. Wszyscy mamy na to wpływ. Stąd nazwa naszej akcji „Masz wpływ na odpływ”. W pierwszym etapie na terenie gminy pojawiły się plakaty i banery informacyjne, mieszkańcy otrzymali także ulotki. Uruchomiliśmy również stronę internetową www.maszwplywnaodplyw.pl, na której zamieszczamy informacje na temat naszej akcji – wyjaśnia przedstawiciel PUK Komorniki.

Za opracowanie koncepcji kampanii edukacyjnej „Masz wpływ na odpływ” oraz jej oprawę graficzną odpowiedzialna jest agencja Nonoproblemo, która pracuje obecnie nad kolejnym etapem akcji.

– Już niebawem planujemy wyruszyć do gminnych szkół i przedszkoli. Chcemy zaprosić naszych najmłodszych mieszkańców do konkursu oraz do zdobywania wiedzy na temat odpowiedzialnego korzystania z sieci oraz opowiedzieć im, jak działa kanalizacja i oczyszczalnia ścieków. Naszym celem jest zaszczepienie w dzieciach dobrych praktyk, które – w co gorąco wierzymy – będą one przekazywać dalej swojemu najbliższemu otoczeniu – mówi Kamila Radomska-Woźniak, szefowa agencji Nonoproblemo.

– Większa świadomość to większe poczucie odpowiedzialności, dlatego tak ważne są akcje takie jak „Masz wpływ na odpływ”. Problem lekkomyślnego korzystania z kanalizacji nie dotyczy przecież jedynie gminy Komorniki. To problem globalny – i bez względu na to, czy jesteś mieszkańcem Poznania, Plewisk czy Paryża, nie możesz wylewać oleju do zlewu lub toalety. Trzeba korzystać z kanalizacji z głową i świadomością, że naprawdę mamy wpływ na odpływ.

A jak prawidłowo zutylizować zużyty olej? Dowiedz się na www.maszwplywnaodplyw.pl.

Źródło: Nonoproblemo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764