Za zdrowie Pań, Po maluchu i Rozchodniaczek — to popularne toasty oraz rozdziały nowej kampanii społecznej przygotowanej przez agencję Chromatique. Kampania traktuje o skomplikowanej relacji kobiet i alkoholu, poruszając temat z wielu różnych stron.
Koncepcja kreatywna oparta na toastach zwyciężyła w przetargu, dając platformę do działań edukacyjnych i informacyjnych.
- Picie kobiet to ciągle temat tabu. Nie wszyscy wiedzą, że alkohol silniej oddziałuje na organizmy kobiet niż mężczyzn, że musimy być bardziej czujne - jak dużo i jak często pijemy. Tracimy zdrowie szybciej a społeczne skutki uzależnienia są dla nas tragiczniejsze - mówi Ewa Lach-Moore, Head of strategy agencji Chromatique. Ta kampania ma odczarować myślenie o problemach z alkoholem jako o sprawie wyłącznie "męskiej".
Ambasadorkami akcji zostały Dorota Wellman, Natalia Kukulska i Paulina Jeżyna-Sykut. Każda z Pań opowiada o problemie z innej strony. Poruszane kwestie to zdrowie, społeczne konsekwencje nadużywania alkoholu oraz spożywanie alkoholu w czasie ciąży.
Na potrzebę kampanii powstały spoty odpowiadające każdemu z toastów, emitowane w TV, na platformach społecznościowych YouTube oraz Facebook, w kanałach VOD. Prowadzone są regularne działania w social mediach oraz kampania programatyczna. Uzupełnieniem kampanii jest seria spotkań z ekspertami na temat różnych aspektów relacji kobiet z alkoholem, których prowadzącą jest Natalia "Nishka" Tur. Oprócz materiałów wideo powstały reklamy radiowe, nośniki OOH, reklamy w prasie i materiały edukacyjne oraz informacyjne. Całą kampanię wsparły też instagramowe influencerki, których rolą jest dystrybucja treści edukacyjnych, które znaleźć można również na stronie spelnionetoasty.pl
Kampania finansowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i jest kontynuacją poprzedniej kampanii społecznej realizowanej również przez agencję Chromatique.
Źródło: Chromatique