logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Kampania Yves Saint Laurent Beauty

  PR 20.10.2023, przeczytano 1584 razy
ilustracjastrzałka

L’Oreal Polska wystartował z silną kampanią launchową nowego produktu marki Yves Saint Laurent Beauty, która obejmuje kanąły takie jak m.in.: TV, digital i OOH. Za strategię oraz planowanie i zakup mediów na potrzeby kampanii odpowiada Wavemaker (agencja mediowa GroupM). Działania potrwają do listopada. W kampanii wykorzystywane są m.in. niestandardowe formaty reklamowe, np. oferowane przez [m]Spark In-image Stripe, jak również działania z obszaru Augmented Reality.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-kampania-yves-saint-laurent-beauty,401798,artykul.html

Yves Saint Laurent Beauty, brand z portfolio L’Oreal, wprowadza na polski rynek nowy produkt: zapach dla mężczyzn o nazwie MYSLF. W zapachu MYSLF zamknięto drzewno-kwiatowe nuty, które mają symbolizować nowoczesną wizję męskości. Towarzyszy mu claim: „MYSLF. No matter what.”

Głównym celem kampanii jest szerokie dotarcie do określonej grupy młodych, pewnych siebie mężczyzn, którzy nie boją się eksperymentować ze swoim wizerunkiem i przede wszystkim czują się dobrze w swojej skórze. Patrząc nieco szerzej, w kampanii wyszczególniono trzy kluczowe grupy celowe: First Timers (GEN Z wiek 16-24 lat), Switchers - lojalni użytkownicy marki (20-35 lat) oraz Gifters (24-50 lat, kupujący perfumy w prezencie).

Oficjalna premiera zapachu MYSLF w Polsce miała miejsce podczas eventu na Mińskiej 65 w Warszawie, 14 września, gdzie wystąpiła między innymi światowej sławy DJ-ka VTSS https://www.instagram.com/vtss.pl/.

Kampania potrwa do listopada. Prowadzona jest w telewizji, digitalu (m.in. kampania świadomościowa na platformach: YouTube, Facebook, Instagram) i OOH. Bardzo ważne w kampanii są działania z obszaru social media/influencer marketing / brand advocacy – m.in. projekty z influencerami na TikToku, Instagramie czy Spotify (gdzie emitowane były spoty zachęcające do udziału w konkursie, w których wykorzystane zostały głosy influencerów zaangażowanych w kampanię).

Ważnym elementem akcji jest wykorzystanie niestandardowych formatów reklamowych, takich jak In-image stripe (oferowanych przez markę [m]Spark - współtworzoną przez GroupM platformę innowacji i akcelerator start-upów z branży technologicznej, zapewniającą reklamodawcom dostęp do najświeższych rozwiązań mar-tech).

In-image stripe dociera do użytkowników, którzy odwiedzają poczytne polskie serwisy. Dynamiczne kreacje wyświetlają się na grafice, która za pomocą AI jest analizowana pod kątem dopasowania do treści, dzięki czemu materiał precyzyjnie dociera do potencjalnych konsumentów przy bezpiecznym kontencie. Z kolei materiał AR, gdzie flakon zapachu zastąpił budynek na rondzie Daszyńskiego w Warszawie, zachwycał użytkowników w środowisku FB/IG.

ilustracjastrzałka

W telewizyjnym spocie reklamowym występuje Austin Butler, jeden z najbardziej utalentowanych aktorów młodego pokolenia, który od niedawna jest globalnym ambasadorem Yves Saint Laurent Beauty. Z kolei reżyserka spotu - Julia Ducournau – jest laureatką Złotej Palmy za film "Titane" i jedną z najbardziej obiecujących reżyserek swojego pokolenia, znaną ze swoich obrazów. Nagrany z odważną estetyką, emanującą wizualnymi kodami luksusu i piękna, film opowiada emocjonalną historię, w której Austin Butler wciela się we wszystkie osobowości, które go tworzą. Uchwycony różnymi stylami kamery, tempo faluje, tworząc narrację, która rozwija się w rytmie „odkrywania siebie”.

Strategię kampanii przygotowała agencja mediowa Wavemaker. Za kreatywną adaptację globalnej platformy komunikacyjnej na potrzeby kampanii odpowiada agencja Kamikaze. W projekcie biorą też udział agencje: Enyo PR/Influencer Marketing, Endorfina (Event) i 09STD & Michel Hops – projekt AR.

Wavemaker współpracuje z L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie od początku 2023 r., po wygraniu kilkuetapowego przetargu na całościową obsługę budżetu tego marketera. Współpraca obejmuje 4 rynki: Polskę, Łotwę, Litwę i Estonię.

MYSLF to woda perfumowana dla mężczyzn, jej twórcy połączyli rodzinę nut drzewnych z unikatowymi dla męskich zapachów nutami kwiatowymi.

Butelki i opakowania MYSLF są poddawane recyklingowi, a flakon MYSLF jest przystosowany do ponownego napełniania.

Źródło: Wavemaker

Dodatkowe informacje:

Wavemaker jest jedną z największych polskich agencji mediowych. Należymy do globalnej sieci obejmującej 90 rynków i zatrudniającej ponad 7 tys. pracowników. Wnikliwie analizujemy procesy podejmowania decyzji konsumenckich po to, by skutecznie na nie wpływać poprzez media, treści i technologie. Sposób naszej pracy wyraża idea “pozytywnej prowokacji” zakładająca odwagę w poszukiwaniu źródeł wzrostu dla naszych klientów. Jesteśmy częścią GroupM – platformy technologicznej i negocjacyjnej agencji mediowych WPP.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wizz Air i PHD z największą kampanią od czasu pandemii
Wizz Air, we współpracy z domem mediowym PHD, rusza z największą od czasów pandemii kampanią reklamową w Polsce. Jej celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki wśród aktywnych mieszkańców czterech kluczowych aglomeracji: Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Poznania, a także promocja wybranych destynacji podróży.
Mimaki JV200-160: ekosolwent Roll-to-Roll
Mimaki Europe wprowadza na rynek nową, łatwą w obsłudze drukarkę roll-to-roll, zaprojektowaną do wydajnej produkcji wysokiej jakości oznakowania – JV200-160. Wykorzystując atramenty ekosolwentowe i funkcje zapewniające niezawodne, wydajne działanie drukarki i wyjątkową jakość druku, JV200-160 rozszerza już bogate portfolio produktów Mimaki dla rynku grafiki...
KERRIS wygrywa przetarg na obsługę social media marki OSHEE
Agencja KERRIS została wybrana do kompleksowej obsługi działań w mediach społecznościowych marki OSHEE. W ramach współpracy agencja zajmie się prowadzeniem kanałów marki na Facebooku, Instagramie i TikToku.
Dan Cake rusza z drugą odsłoną kampanii Jedz jak chcesz
Właśnie wystartowała kolejna edycja kampanii marki Dan Cake: „Wybieraj jak chcesz”. Zaplanowane są zarówno długofalowe i wielokanałowe działania wizerunkowe, jak i intensywna komunikacja produktowa.
Hand Made z kampanią dla marki Duda
Agencja reklamowa Hand Made realizuje działania w ramach najnowszej kampanii marki Duda. W wyniku wygranego przetargu agencja odpowiada między innymi za kampanię telewizyjną oraz kompleksową organizację loterii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764