logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kaufland sięga po innowacje w obszarze opakowań

  PR 27.07.2023, przeczytano 618 razy
ilustracja

Aby ograniczyć negatywny wpływ działalności na klimat oraz ekosystem, coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie zmian w zakresie surowców używanych do produkcji m.in. opakowań. Takie kroki, po raz kolejny, podjęła sieć sklepów spożywczych Kaufland. W sklepach pojawiły się łososie K-Bio w nowych opakowaniach, do produkcji których zastosowano papier pozyskany z włókien rożnika.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kaufland-siega-po-innowacje-w-obszarze-opakowan,400909,artykul.html

W ramach strategii Grupy Schwarz REset Plastic Kaufland regularnie podejmuje działania, które mają na celu ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych oraz zwiększyć możliwości ich recyklingu. Do tej pory sieć m.in. zrezygnowała z plastikowych wieczek w napojach marki K-to go, zastąpiła plastikowe opakowanie patyczków higienicznych bevola w 100% materiałem z papieru czy wyeliminowała kolor czarny, który utrudnia mechaniczną segregację odpadów oraz recykling, w środkach do udrażniania rur, a także środkach piorących marki K-Classic. W produkcji opakowań Kaufland wykorzystuje także surowce wtórne, przykładem czego jest butelka oleju silnikowego MyProject wykonana w całości z recyklatu. Poszukując sposobów na zastąpienie plastiku materiałem alternatywnym, sieć sięga również po innowacyjne rozwiązania. Dowodzi tego nowe opakowanie łososia K-Bio, do produkcji którego wykorzystano włókna rożnika.

Naturalny surowiec

Kaufland połączył siły z drugą spółką Grupy Schwarz – PreZero, która zajmuje się gospodarką odpadami oraz należącą do PreZero marką OutNature, której w procesie biotermicznym udało się wykorzystać włókna rożnika jako nową podstawę materiałów opakowaniowych. Rożnik to roślina wyróżniająca się wieloma cechami, które w produkcji papieru czynią ją surowcem bardziej przyjaznym dla środowiska niż konwencjonalne drewno. W porównaniu z drzewami, które rosną przez wiele lat, rożnik w ciągu roku odrasta do wysokości 3,5 m. Wysokie zdolności regeneracyjne rośliny i ich wykorzystanie w przemyśle opakowaniowym pozwala oszczędzić miazgę drzewną w produkcji papieru i chronić populację drzew. Dzięki głębokiemu systemowi korzeniowemu rożnik pobiera wszystkie potrzebne składniki odżywcze z gleby i nie wymaga nawozów sztucznych. Zapobiega to wypłukiwaniu azotanów z wód gruntowych, a rezygnacja ze sztucznych nawozów przyczynia się również do zachowania żyznej warstwy próchnicznej. Ponadto w przeciwieństwie do obróbki drewna w przypadku pozyskiwania włókien z rożnika nie stosuje się substancji chemicznych. Podczas, gdy część włókna jest przetwarzana na materiał opakowaniowy, inna część może posłużyć do wytworzenia biogazu i energii bez dodatkowej emisji dwutlenku węgla. Co więcej, papier pozyskany z włókien rożnika nadaje się w całości do recyklingu.

Innowacyjne rozwiązanie zastosowane w łososiach K-Bio czyni produkt jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska i stanowi uzupełnienie ekologicznego pochodzenia artykułu o zrównoważone opakowanie. Łososie K-Bio z hodowli ekologicznej są dostępne w sklepach Kaufland w całej Polsce.

Źródło: Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. j.

www.kaufland.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cele dekarbonizacyjne Group One zaakceptowane przez SBTi
Polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One jako pierwsza firma z sektora mediowego w Polsce przeszła przez naukową weryfikację celów dekarbonizacji i otrzymała od międzynarodowej inicjatywy Science Based Targets initiative (SBTi) akceptację średniookresowych celów klimatycznych. Tylko 34 przedsiębiorstwa w Polsce jak dotąd dołączyły do grupy certyfikowanych...
SMAKuj życie z Eduscho - jesienna odsłona kampanii marki
Eduscho, marka kawowa z portfolio Tchibo, która w marcu br. zadebiutowała na polskim rynku, zaprezentowała nową, jesienną odsłonę komunikacji marketingowej. Tym razem skupia się na smaku i buduje skojarzenia z chwilami radości i wytchnienia, których każdy z nas poszukuje. Wielokanałowe działania mają inspirować konsumentów do codziennego SMAKowania...
Kierunek Kreatywny przygotował kampanię dla dewelopera Ekopark
Od połowy października ruszyła kampania „Wysokie wymagania” krakowskiego dewelopera Ekopark. Kampania podejmuje temat wyboru mieszkania z szerokiej oferty marki. Strategia komunikacji została oparta o pokazanie dopasowania mieszkania do konkretnych wymogów dane klienta. Jak piszą twórcy kampanii, agencja Kierunek Kreatywny: “Bo nie jest ważne, ile...
Mediaplus wygrał przetarg na obsługę mediową Bosch
Agencja mediowa Mediaplus (Group One) rozpoczyna współpracę z marką Bosch, czołowym producentem sprzętu AGD, w zakresie strategii, planowania i zakupu wszystkich mediów. To wynik wygranego międzynarodowego przetargu przez grupę Mediaplus International na obsługę budżetu na 38 światowych rynkach.
Zakładamy się… w kampanii Durex i Sexedpl
„Zakładamy się…” – tak Durex we współpracy z SEXEDPL zachęca do skupienia uwagi na bliskości i bezpieczeństwie podczas sytuacji intymnych. Bezpieczeństwo może zapewnić Durex Invisible – najcieńsze prezerwatywy w portfolio marki, gdyż jedynie prezerwatywa chroni zarówno przed nieplanowaną ciążą, jak i przed chorobami przenoszonymi...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764