logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kaufland zachęca do zrównoważonych wyborów zakupowych

  PR 19.01.2024, przeczytano 757 razy
ilustracja

Kaufland regularnie podejmuje działania, poprzez które zachęca klientów do zmiany nawyków na bardziej ekologiczne. Przykładem tego jest najnowszy katalog „Dla ludzi i natury”, który uwzględnia zarówno aspekty edukacyjne, jak i zrównoważoną ofertę promocyjną obowiązującą w dniach 18-31 stycznia br. Ponadto sieć po raz kolejny przystąpiła do globalnej akcji Veganuary, w której podkreśla środowiskowe walory produktów wege.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kaufland-zacheca-do-zrownowazonych-wyborow-zakupowych,402794,artykul.html

Katalog „Dla ludzi i natury” przedstawia szeroką gamę produktów wytworzonych w zrównoważony sposób, dostępnych w sklepach sieci Kaufland. Firma prezentuje w nim m.in. produkty ze znakiem produkcji ekologicznej UE, które nie zawierają barwników, wzmacniaczy smaków czy sztucznych aromatów – w ofercie sieci jest ich ponad 470. Sporą uwagę poświęcono także artykułom wegańskim i wegetariańskim, których produkcja wiąże się z mniejszą emisją gazów cieplarnianych oraz mniejszym zużyciem surowców takich jak woda czy energia niż w przypadku produktów pochodzenia zwierzęcego. Kaufland posiada w swojej ofercie ok. 200 produktów wegańskich ze znakiem V-Label Vegan, który można znaleźć m.in. na artykułach marki własnej K-take it veggie.

Sieć zwraca także uwagę na zróżnicowane potrzeby żywieniowe konsumentów, dla których stworzyła w swoich sklepach Strefy Świadomego Odżywiania. Można w nich znaleźć m.in. artykuły bez dodatku cukru, bez glutenu i bez laktozy.

Ważnym aspektem zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland jest ograniczenie marnowania żywności. W katalogu firma przypomina o piktogramach opatrzonych hasłem: „popatrz, powąchaj, posmakuj”, które we współpracy z Too Good To Go umieściła na wybranych produktach marek własnych. Przypominają one klientom, że produkty z datą minimalnej trwałości („najlepiej spożyć przed”) mogą nadawać się do spożycia nawet po jej upływie, co można ocenić za pomocą zmysłów.

Zaangażowanie w Veganuary

Blisko 4,5 mln Polaków (12%) deklaruje, że mięso nie jest obecne w ich codziennym jadłospisie1. Aktualnie obserwuje się nie tylko konsekwentny wzrost popularności diety wegetariańskiej czy wegańskiej, ale także rosnącą świadomość społeczną dotyczącą konsekwencji środowiskowych przemysłowej hodowli zwierząt. Jedną z najpopularniejszych akcji o charakterze edukacyjnym, która przybliża konsumentom tajniki kuchni roślinnej, jest coroczne, styczniowe wyzwanie Veganuary.

Mamy świadomość, że zrównoważona produkcja żywności jest kluczowa, aby stawić czoła współczesnym wyzwaniom klimatycznym. Ograniczenie spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego staje się motywacją wszystkich konsumentów, którzy czują odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego. Dlatego też jako Kaufland co roku angażujemy się w akcję Veganuary i zachęcamy do podjęcia wyzwania jak najszersze grono klientów. Aby ich w tym wesprzeć, zapewniamy różnorodną ofertę artykułów wegańskich i wegetariańskich, w tym marki własnej K-take it veggie. Już dziś w naszym asortymencie znajduje się około 200 produktów wegańskich ze znakiem V-Label Vegan. Zwiększenie dostępności tego rodzaju asortymentu oraz komunikowanie o zaletach diety roślinnej to w naszej ocenie fundamentalne aspekty wspierające zrównoważone wybory zakupowe – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.

W ramach Veganuary Kaufland realizuje szereg dodatkowych działań promocyjnych, zwracając uwagę konsumentów zarówno na marki własne, w tym nagrodzoną Złotym Laurem Konsumenta 2024 K-take it veggie, jak i marki producenckie. Komunikacja bazuje na roślinnych produktach wyróżnionych w gazetce promocyjnej. Sieć przygotowała również materiałową torbę na zakupy Louis Vegan, którą można wygrać w konkursach na profilach społecznościowych marki. Do kampanii zaangażowano także influencerów.

Źródło: Kaufland Polska

Dodatkowe informacje:

1 Raport Insight Lab dla Pyszne.pl, styczeń 2023

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Poligrafia w marketingu - szkolenie
Wydawnictwo Polski Drukarz, wydawca magazynu „Świat DRUKU”, poświęconego szeroko pojętej branży poligraficznej, reklamowej i opakowaniowej, oraz organizator wydarzeń branżowych w ramach Akademii Wiedzy, zaprasza na szkolenie „Poligrafia w marketingu”, które odbędzie się w Warszawie 19 marca br. w godz. 9.00–17.00.
Sukces Screen Network w konkursie Digital Signage Awards 2025
Screen Network zdobył prestiżową nagrodę Digital Signage Awards 2025 za projekt AI Screen w Galerii Katowickiej. Projekt zdobył główną nagrodę w kategorii „Timely Data-Driven Displays and Creative”. To niezwykłe wyróżnienie potwierdza, że polska technologia i innowacyjność stają się znaczącą siłą na międzynarodowej scenie.
oS3 i ONE House realizują kampanię dla Urlop.pl
Agencje oS3 i ONE House, wchodzące w skład Grupy ONE House, realizują pierwszą ogólnopolską kampanię dla marki Urlop.pl. Kampania „Urlop pełen pasji!” to debiut marki w mediach masowych, który nastąpił po rebrandingu i zmianie nazwy z Fostertravel.pl na Urlop.pl w listopadzie 2024 roku. Jej głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz...
StratosMedia i Sony z aplikacją AITRIOS dla digital signage
StratosMedia, wiodący dostawca rozwiązań Digital Signage i komunikacji wizualnej, ogłosił nową aplikację zintegrowaną z "AITRIOS”, platformą wykrywania sztucznej inteligencji dostarczaną przez Sony Semiconductor Solutions i jej profesjonalną serię wyświetlaczy Sony BRAVIA, aby zapewnić bezprecedensowe aplikacje Vision AI w kompletnym ekosystemie Digital Signage.
GPW i Euvic Digital łączą siły w kampanii promującej ETF-y
 Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wraz z agencją Euvic Digital (Euvic Performance) realizują kompleksową kampanię marketingową mającą na celu popularyzację funduszy ETF wśród inwestorów. W ramach współpracy powstał serwis internetowy www.etfnagpw.pl, który pełni rolę centrum wiedzy o funduszach ETF notowanych na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764