logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną

   18.03.2024, przeczytano 2324 razy
ilustracja

Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-lechar-z-nowa-strategia-komunikacji-i-tozsamoscia-wizualna,403503,artykul.html

Lechar to rodzinna firma, która powstała w 1990 roku. Przez ponad 30 lat działalności firma stała się liderem w zakresie dostaw asortymentu z branży instalacyjno-sanitarnej. Aby wesprzeć dalszy rozwój, wzmocnić swoją rozpoznawalność oraz uporządkować wizerunek, zarząd firmy podjął decyzję o przeprowadzeniu gruntownego rebrandingu marki. Agencja kreatywna i brandingowa Lotna została wybrana do realizacji tego zadania.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Techniczny charakter firmy i nisza, w której operuje były dla nas kreatywnym wyzwaniem – przyznaje Anita Kamila Sochacka , co-founder Lotnej, nadzorująca prace projektowe – W naszej kreacji musieliśmy pokazać techniczny aspekt marki, ale w taki sposób, aby był on czytelny dla każdego odbiorcy – nawet takiego, który nie ma do czynienia z budownictwem czy instalacjami sanitarnymi .

Branża, w której działa Lechar, jak i sama marka zostały objęte szczegółowym audytem i analizą . Wnioski wyniesione z prac przygotowawczych pozwoliły na stworzenie fundamentów, na bazie których prowadzone były dalsze działania.

Zaczęliśmy od strategii. Spoiwem dla działań komunikacyjnych stał się claim „ Specjaliści od połączeń ”. Wykorzystaliśmy zabawę znaczeniami, ponieważ to nie tylko bezpośrednie odniesienie do oferty produktowej firmy – złączki - ale też podkreślenie relacji, które Lechar nawiązuje z klientami i partnerami biznesowymi – dodaje Piotr Flis – co-owner agencji, odpowiedzialny za komunikację – Hasło jest zarówno obietnicą, jak i gwarancją ciągłości udanej i rzetelnej współpracy – od zapytania ofertowego po finalizację procesów biznesowych .

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Na podstawie elementów strategicznych zespół Lotna opracował tożsamość wizualną. Jej głównymi elementami stały się:

  • nowy znak marki,
  • oraz layout materiałów reklamowych – wprowadzający jasny podział na część wizualną oraz informacyjną z logo jako elementem łączącym świat wizualny i werbalny.

Inspiracją kreacji stał się flagowy produkt Lechara – zawór kulowy. Całość uzupełniona mocną typografią oraz charakterystyczną kolorystyką idealnie charakter branży, w której marka działa.

Odcienie niebieskiego wykorzystane zostały w dalszej komunikacji wizualnej. Stanowią one paletę uzupełniającą , która pozwala na łatwą identyfikację grup produktowych z portfolio firmy i ich segmentację. Całość uzupełniona została o kontrastującą czerwień wykorzystywaną do wyróżnienia szczególnych informacji.

Nowy system identyfikacji wizualnej i komunikacji został zaimplementowany we wszystkich kanałach komunikacji online’owej i offline’owej, jakie wykorzystuje Lechar.

Źródło: Lotna

lotna.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz częściej działania z zakresu SEM to kluczowa strategia firm, które nie tyle co chcą przetrwać, ale mają w zamiarze rosnąć. W tym artykule opowiemy, czym jest performance...
 Wirtualny klon na scenie: konferencja Horeca 2025 i realizacja HOLO Group
Dynamiczny rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed sektorem HoReCa nowe możliwości w zakresie komunikacji, zarządzania doświadczeniami konsumenckimi oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Choć często postrzegana jako narzędzie zarezerwowane dla branż stricte technologicznych, AI coraz śmielej wkracza również do świata gastronomii,...
Nie tylko drewno, szkło i beton. Tworzywa sztuczne we wnętrzach
Płyty z tworzyw sztucznych coraz śmielej wkraczają do świata wnętrz. Są stosunkowo tanie, lekkie, wytrzymałe i łatwe w personalizacji. Eksperci z PłytyPlastikowe.pl zauważają, że popyt na nie rośnie zarówno wśród projektantów, jak i indywidualnych klientów.
Cichy wróg lojalności. Jak uchronić programy lojalnościowe przed fraudami
Na pierwszy rzut oka to niewinny gest – karta podarunkowa, uśmiech klienta, bonus za lojalność. Ale za kulisami tej marketingowej uprzejmości może kryć się kosztowna luka w systemie. W Wielkiej Brytanii sklepy coraz częściej rezygnują z kart podarunkowych nie przez brak zainteresowania, ale przez... pracowników, którzy znaleźli sposób, by zamienić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764