logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną

   18.03.2024, przeczytano 811 razy
ilustracja

Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-lechar-z-nowa-strategia-komunikacji-i-tozsamoscia-wizualna,403503,artykul.html

Lechar to rodzinna firma, która powstała w 1990 roku. Przez ponad 30 lat działalności firma stała się liderem w zakresie dostaw asortymentu z branży instalacyjno-sanitarnej. Aby wesprzeć dalszy rozwój, wzmocnić swoją rozpoznawalność oraz uporządkować wizerunek, zarząd firmy podjął decyzję o przeprowadzeniu gruntownego rebrandingu marki. Agencja kreatywna i brandingowa Lotna została wybrana do realizacji tego zadania.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Techniczny charakter firmy i nisza, w której operuje były dla nas kreatywnym wyzwaniem – przyznaje Anita Kamila Sochacka , co-founder Lotnej, nadzorująca prace projektowe – W naszej kreacji musieliśmy pokazać techniczny aspekt marki, ale w taki sposób, aby był on czytelny dla każdego odbiorcy – nawet takiego, który nie ma do czynienia z budownictwem czy instalacjami sanitarnymi .

Branża, w której działa Lechar, jak i sama marka zostały objęte szczegółowym audytem i analizą . Wnioski wyniesione z prac przygotowawczych pozwoliły na stworzenie fundamentów, na bazie których prowadzone były dalsze działania.

Zaczęliśmy od strategii. Spoiwem dla działań komunikacyjnych stał się claim „ Specjaliści od połączeń ”. Wykorzystaliśmy zabawę znaczeniami, ponieważ to nie tylko bezpośrednie odniesienie do oferty produktowej firmy – złączki - ale też podkreślenie relacji, które Lechar nawiązuje z klientami i partnerami biznesowymi – dodaje Piotr Flis – co-owner agencji, odpowiedzialny za komunikację – Hasło jest zarówno obietnicą, jak i gwarancją ciągłości udanej i rzetelnej współpracy – od zapytania ofertowego po finalizację procesów biznesowych .

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Na podstawie elementów strategicznych zespół Lotna opracował tożsamość wizualną. Jej głównymi elementami stały się:

  • nowy znak marki,
  • oraz layout materiałów reklamowych – wprowadzający jasny podział na część wizualną oraz informacyjną z logo jako elementem łączącym świat wizualny i werbalny.

Inspiracją kreacji stał się flagowy produkt Lechara – zawór kulowy. Całość uzupełniona mocną typografią oraz charakterystyczną kolorystyką idealnie charakter branży, w której marka działa.

Odcienie niebieskiego wykorzystane zostały w dalszej komunikacji wizualnej. Stanowią one paletę uzupełniającą , która pozwala na łatwą identyfikację grup produktowych z portfolio firmy i ich segmentację. Całość uzupełniona została o kontrastującą czerwień wykorzystywaną do wyróżnienia szczególnych informacji.

Nowy system identyfikacji wizualnej i komunikacji został zaimplementowany we wszystkich kanałach komunikacji online’owej i offline’owej, jakie wykorzystuje Lechar.

Źródło: Lotna

lotna.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google AI: narzędzia kreowania zasobów kreatywnych w reklamie
Podczas Google Marketing Live przedstawiliśmy nowe narzędzia do kontroli generowania zasobów kreatywnych, wciągające reklamy, funkcje wizualnego opowiadania historii.
Cyfrowe doświadczenia przenoszą się do sklepów stacjonarnych
Dwie trzecie kupujących szuka inspiracji wewnątrz sklepu, a ekrany cyfrowe stają się idealnym medium do prezentowania pełnej gamy oferty i opcji jej personalizacji. Marki mogą prowadzić najbardziej błyskotliwe kampanie, aby przyciągnąć uwagę kupujących na ulicach handlowych lub w galeriach, jednak niezmienną prawdą pozostaje to, iż niezależnie od tego, jakie reklamy klienci...
Modelki AI czy ambasadorowie marek? Kto jest bardziej skuteczny?
Analiza danych, automatyzacja procesów, personalizacja ofert czy tworzenie contentu to tylko kilka zadań marketingowców, w których coraz częściej wykorzystywana jest sztuczna inteligencja. Używanie narzędzi działających w oparciu o AI pozwala na zwiększenie wydajności zespołu i coraz większą skuteczność kampanii marketingowych. Cyfrowe modelki to przyszłość mediów...
Gextrecs. Brandglow dla Polskiej Agencji Kosmicznej
GEXTRECS (GOVSATCOM Extreme Events Civil Security Service) to projekt realizowany w ramach programu Horyzont Europa m.in. przez Polską Agencję Kosmiczną. Jego celem jest przygotowanie innowacyjnych scenariuszy oraz realizacja demonstracji dotyczących sytuacji kryzysowych przy wykorzystaniu usług bezpiecznej łączności satelitarnej dla użytkowników rządowych, czyli GOVSATCOM.
Jak social media mieszają w demokracji algorytmami rekomendującymi treści
Sensacyjne nagłówki klikają się lepiej niż wyważone polemiki. To sprawia, że są też bardziej widoczne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, bo ich algorytmy premiują „angażujące” treści. W czasie kampanii wyborczej ten wyścig po uwagę może mieć poważne konsekwencje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764