Agencja marketingu influencerskiego BrandLift rozwija współpracę ze swoim klientem NIVEA. Nowa kampania pozwala w zupełnie inny sposób spojrzeć na portfolio produktów firmy kosmetycznej. BrandLift do działań komunikacyjnych zaprosiła wyjątkowych twórców, zajmujących się dotychczas tematyką mody w redakcjach takich jak Elle czy Glamour, a także stylistów znanych z programów TVN. Pozwoliło to przygotować unikalny lookbook NIVEA 2021.
Moda na kosmetyki
Tworzenie contentu związanego z kosmetykami jest wbrew pozorom wymagającym zadaniem. Na rynku mamy do czynienia z bardzo dużą konkurencją. Produkty tego typu należą do najpopularniejszych kategorii, jakie reklamowane są za pomocą influencer marketingu. Według badań przeprowadzonych dla BrandLift, 11% użytkowników Instagrama kojarzy go z promowaniem kosmetyków[1]. Jedynie trendy modowe i ubrania są kategorią silniej utożsamianą z tym portalem – tak zadeklarowało 14% respondentów[2]. BrandLift wyciągnął z tego wnioski.
- Projekt dotyczy promocji produktów Black&White Nivea. Postanowiliśmy osadzić je w tematyce, która będzie stanowiła rozbudowanie treści, jakie chcemy przekazać, komunikując te produkty – tłumaczy Karina Hertel, Dyrektor Zarządzająca BrandLift – Zdecydowaliśmy się wykorzystać modę, która kojarzy się z walorami produktów Black&White, a więc m.in. gwarancją braku przebarwień na ubraniach czy przeciwdziałaniu pojawiania się nieestetycznych plam na odzieży. Kluczowy był wybór twórców. Do współpracy zaprosiliśmy ekspertów z branży mody, posiadających bogate doświadczenie w komentowaniu i prezentowaniu trendów z tego obszaru. Dzięki temu przygotowaliśmy wartościowy, merytoryczny content, który, co najważniejsze, wzbudza zaufanie ze względu na wiarygodność twórców.
Twarzami kampanii zostały: Pola Bogdańska, Magda Jagnicka, Anna Pałka i Malwina Wędzikowska.
Lookbook, czyli jak zaprezentować content
„Odkrywaj świat mody z influencerkami i NIVEA Black&White! Sprawdź, co nosić na co dzień w domu, na home office, na spacerze lub podczas ćwiczeń. Poczuj się pewnie we własnej skórze i we własnych ubraniach” – hasło promujące Lookbook NIVEA 2021[3]
Treści, jakie zostały przygotowane na potrzeby kampanii, musiały zostać zaprezentowane w wyjątkowej formie, która stanowiła wartość dodaną do samej merytoryki. W związku z tym przygotowany został lookbook, zamieszczony w dedykowanej zakładce na stronie internetowej NIVEA. Informacje na temat wyróżników produktów z serii Black&White zostały osadzone w kontekście stylizacji na różne okazje, które przygotowały (i założyły na siebie) influencerki. Zostały one zaprezentowane w formie krótkich materiałów video, na których widoczne są także produkty NIVEA. Treści uzupełniają opisy stylizacji oraz inspiracje ich autorek. Równolegle, content będzie zamieszczany także w działaniach marketingowych na stronach dedykowanych kobietom czy lifestylowi.
Od koncepcji do realizacji
- Byliśmy odpowiedzialni za wsparcie w przygotowaniu kompleksowej strategii działań – mówi Karina Hertel – Opracowaliśmy koncepcję kampanii oraz określiliśmy jej ideę. Przeprowadziliśmy spotkania kreatywne, wybraliśmy najlepszych twórców, a także nadzorowaliśmy przebieg prac. Nasza współpraca z NIVEA trwa kilka sezonów, marka jest naszym klientem, więc znaliśmy już jego oczekiwania komunikacyjne, a także te dotyczące pozycjonowania produktów.
Kampanii towarzyszy akcja na Instagramie #mojaNIVEA, w ramach której klienci mogą dzielić się opinią na temat produktów NIVEA.
- Lookbook dostępny jest TUTAJ
Źródło: BrandLift