logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Luckyyou dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich

  PR 20.05.2024, przeczytano 507 razy
ilustracjastrzałka

Wystartowała kampania społeczna „Co za różnica?” promująca wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Za kompleksową realizację akcji odpowiada agencja LUCKYYOU.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-luckyyou-dla-stowarzyszenia-mali-bracia-ubogich,404282,artykul.html

Badania1 wskazują, że aż 73% osób powyżej 80. roku życia żyje samotnie, a ponad połowa seniorów dotkliwie odczuwa brak towarzystwa innych osób. Ten problem, wraz z procesem starzenia się społeczeństwa, będzie się pogłębiał. Jedną z propozycji wsparcia samotnych seniorów jest wolontariat uczestniczący w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

Startująca 20 maja kampania ma wesprzeć mbU w poszukiwaniu wolontariuszy w trzynastu miastach biorących udział w projekcie: osób gotowych na zbudowanie długiej, bliskiej relacji i ofiarowanie swojego czasu samotnej osobie starszej.

ilustracjastrzałka

– Programem „Obecność” odpowiadamy na jedną z największych epidemii tego wieku: samotność. Starsze osoby bardzo potrzebują uwagi, wysłuchania i obecności drugiego człowieka, o czym każdego dnia przekonują się nasi wolontariusze – tłumaczy Joanna Mielczarek, dyrektor Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. – Czasami naprawdę nie trzeba wiele, aby nadać życiu kolorów. Małe, drobne dowody życzliwości mogą mieć dla seniora fundamentalne znaczenie – dodaje Mielczarek.

– Inspiracją dla strategii kampanii i zaproponowanych kreacji w dużej mierze byli bliscy nam seniorzy – rodzice, dziadkowie, znajomi – dodaje Karolina Kulig, Marketing & PR Managerka w agencji LUCKYYOU, która wraz z zespołem odpowiedzialna jest za realizację kampanii „Co za różnica?”. – To, jak ważne są dla nich nasze wizyty i obecność, jak ich codzienność zmienia się dzięki temu, że po prostu jesteśmy obok – i nie potrzebują do tego żadnych drogich rozwiązań czy ogromnego nakładu środków. Tak też powstał pomysł na komunikację wizualną – materiały graficzne zapraszają odbiorcę do gry, czyli znalezienia różnic w zestawionych zdjęciach. W tym przypadku porównujemy dwa zdjęcia seniora, a różnice między nimi są drobne – to ciepłe spojrzenie, lekki uśmiech, światło bijące od bohatera. Różnica jest niemal niezauważalna, a jednak porusza. Pokazuje, jak drobne gesty mogą całkowicie odmienić życie podopiecznego Stowarzyszenia. Na pytanie „Co za różnica?” odpowiadamy: „Ty”.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

W ramach kampanii przygotowano cztery spoty video oraz kreacje statyczne prezentujące wpływ wolontariusza na codzienność osoby starszej. Bohaterami spotów i sesji zdjęciowej są prawdziwi poznańscy seniorzy, sympatycy Stowarzyszenia mbU.

Szczegóły na temat kampanii i formularz zapisu do Programu znaleźć można na stronie cozaroznica.pl. Najintensywniejsze działania promocyjne kampanii potrwają do końca czerwca, ale nabór w Programie trwa przez cały rok.

Kreacje kampanii dostępne są na nośnikach OOH i DOOH (citylighty, billboardy, bankomaty, komunikacja miejska) we wszystkich trzynastu miastach działania Programu „Obecność” - w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Pruszkowie, Legionowie, Gnieźnie, Świdniku, Tarnowie, Wałbrzychu i Pabianicach. Zaplanowano również szerokie działania w social mediach i strategię performance.

Materiały video dostępne są na kanale YouTube Stowarzyszenia:

Ze strony LUCKYYOU za projekt odpowiedzialni są: Karolina Kulig (project management), Kacper Krysiak (art direction), Natalia Majchrzak (copywriting).

Za reżyserię i montaż spotów odpowiedzialny jest Szymon Wasylów z RED Film Production. Zdjęcia do kampanii stworzył Łukasz Urbańczyk, a za color grading portretów odpowiada Mateusz Musielak.

Kampanię, poprzez relację z mediami i działania PR, wspiera agencja Propsy PR.

Szczegóły dostępne są też na stronie akcji: https://www.cozaroznica.pl/ 

Źródło: Luckyyou

www.luckyyou.pl

Dodatkowe informacje:

LUCKYYOU to poznańska agencja marketingowa od 11 lat specjalizująca się w obszarach creative brand marketingu, employer brandingu, działaniach digital, social media oraz ATL/BTL. W jej portfolio znajdują się takie marki, jak Lidl, Allegro, Ikea, Amica czy Coca-Cola HBC oraz liczne branżowe nagrody.

1  Badanie „Samotność wśród osób 80+” przeprowadzone w 2023 roku przez Instytut Badań Pollster na zlecenie Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kuba Błaszczykowski w spocie o misji Rossmanna
– Jak wyglądało moje życie? Zawsze w biegu. A mówili mi: trzymaj formę, nie zwalniaj. Każdy ma moment, w którym się musi zatrzymać. Chociaż na chwilę… – mówi w najnowszym spocie o misji Rossmanna Kuba Błaszczykowski, b. piłkarz Wisły Kraków i Borusii Dortmund, reprezentant Polski i ćwierćfinalista mistrzostw Europy w 2016...
Konto dla dziecka w kampanii Santander Bank Polska
Bank rozpoczął nową kampanię reklamową z udziałem swojego ambasadora Piotra Adamczyka, która promuje konta dla nastolatków. Kampania pod hasłem „Santander Bank Polska pomaga dzieciom ogarniać pieniądze” zachęca do korzystania z wygodnych i bezpiecznych usług finansowych.
Hologram promuje bankowość dla młodych Banku Pekao S.A.
Na parterze hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie pojawiła się wielkoformatowa reklama Banku Pekao w formie hologramu. Za pomocą tego innowacyjnego nośnika bank chce dotrzeć do młodych ludzi i zainteresować ich swoją ofertą Konta Przekorzystnego oraz aplikacją mobilną PeoPay.
Po co Ci rynna? Kampania reklamowa Galeco
„Po co Ci rynna” — czy lider w produkcji systemów rynnowych może promować się tak kontrowersyjnym hasłem? Może! Bo dzięki niemu przewrotnie przypomina, jak ważnym elementem dachu są rynny, także wtedy, gdy chcemy stworzyć minimalistyczną, jednolitą bryłę budynku.
Fundacja Avalon podsumowuje Miesiąc Walki z Dyskryminacją
Czy wiesz, że osoby z niepełnosprawnościami ukazywane są w mediach na ogół jako ludzie bierni i doświadczający wielu negatywnych rzeczy w życiu — choroby, cierpienia, braku pomocy bądź też jako superbohaterowie, którzy każdego dnia przełamują bariery i dokonują niemożliwego - życia z niepełnosprawnością? Czy wiesz, że jedynie co dziesiąta osoba potwierdza, że media...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764