logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Marketing sensoryczny od Nekk

  PR 30.07.2021, przeczytano 457 razy
ilustracjastrzałka

Agencja pharmamarketingowa NEKK odpowiada za wdrożenie dwóch nowych produktów w portfolio uznanej, aptecznej marki – APTEO. Strategia wdrożenia zakładała skorzystanie z bogactwa marketingu sensorycznego. Do promocji preparatów walczących z zapaleniem śluzówki nosa wykorzystano przekaz pozytywny oraz marketing zmysłów – kwiaty i zapachy kwietnej łąki. To całkiem nowe podejście do komunikacji produktów tego typu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-sensoryczny-od-nekk,392476,artykul.html

Oxyrin Apteo Med i Xylometazolin APTEO MED to dwa nowe produkty w szerokim portfolio marki APTEO. Bazują one na substancjach, które mają ugruntowaną pozycję na rynku i są obecne w wielu preparatach dostępnych w aptekach. Celem wdrożenia było wyróżnienie się na tle konkurencji oraz dotarcie z komunikacją do farmaceutek.

- Preparaty dostępne są w formie aerozolu oraz kropli do nosa i mają zastosowanie w zapaleniu błony śluzowej, czy alergicznym nieżycie nosa. Komunikacja innych brandów tej kategorii oparta jest zazwyczaj na ukazywaniu negatywnych konsekwencji alergii, czy przeziębienia. Uznaliśmy, że nasz przekaz oprzemy o zupełnie inne obrazy. Chcieliśmy pokazać pozytywny komunikat – szczęśliwe osoby, które mogą doświadczać pięknych, kwiatowych zapachów. Taki komunikat pozwolił nam nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale także skutecznie dotrzeć do naszej grupy docelowej, jaką były farmaceutki i farmaceuci – mówi Natalia Popławska-Misz, Product Manager marki APTEO.

Jak wyróżnić lek OTC

Wyzwaniem, z którym zmierzył się NEKK było wdrożenie leku OTC zawierającego znaną farmaceutom substancję w nowy, świeży sposób.

- Zaproponowaliśmy projekty, które nie bazowały na „medyczności”, tylko na sensoryce. Chcieliśmy, by nowe produkty były kobiece, by przyciągały wzrok sensualną grafiką, wreszcie by kojarzyły się z możliwością doświadczania letnich, kwietnych zapachów. Wśród działań poza atrakcyjnym Key Visualem przygotowaliśmy paczkę powitalną składającą się z ulotki, kwietnych zapachów oraz zaproszenia dla farmaceutów do wzięcia udziału w konkursie na naszej platformie edukacyjnej – Pharmpedii. Nagrodami były oczywiście kwiatowe zapachy. Wykorzystanie marketingu zmysłów nie jest oczywiście niczym nowym, natomiast bardzo rzadko korzysta się z niego w branży pharma. Myślę, że takie nowe podejście daje agencjom reklamowym olbrzymie możliwości. Szczególnie istotne jest to w sytuacji, gdy mamy szereg produktów o niemal identycznych składach i właściwościach. Wówczas najważniejsze jest nieszablonowe myślenie - skomentowała Agnieszka Smerdka, z Działu Obsługi Klienta NEKK.

Platforma edukacyjna jako dodatkowe wzmocnienie komunikacji z farmaceutami

Po raz kolejny w komunikacji aptecznych produktów wykorzystano innowacyjną Pharmpedię. Jest to platforma stworzona przez agencję pharmamarketingową NEKK i firmę NEUCA. Zakłada ona dwa etapy edukacji: prezentacje produktowo-problemowe, które mają za zadanie dostarczyć użytkownikowi wiedzę i odpowiedzi na nurtujące go pytania oraz część konkursową, która weryfikuje zdobyte przez użytkowników informacje, i jednocześnie nagradza ich za włożony wysiłek.

- Pharmpedia to proste i skuteczne narzędzie dla producentów farmaceutycznych, którzy chcą dotrzeć z edukacją do konkretnych specjalistów. Przekaz merytoryczny dostosowywany jest do grup docelowych zarówno pod kątem treści, jak i formy jej opracowania. Dodatkowo zastosowanie formuły konkursowej pozwala nam na weryfikację zapamiętanych informacji, ale również gratyfikację użytkowników - mówi Agnieszka Lewandowska, Młodszy Kierownik Współpracy z Klientem z agencji pharmamarketingowej NEKK.

Na apteczne półki produkty Oxyrin Apteo Med i Xylometazolin APTEO MED trafiły w okresie wakacyjnym. To dodatkowo wpłynęło na styl komunikacji. Największe zapotrzebowanie bowiem na te preparaty przypada w okresie jesienno-zimowym. Lato natomiast pachnie intensywnie łąką, beztroską, wakacjami, czy delikatnością. Zaprojektowane przez NEKK Key Visuale obu produktów miały wskazywać na te pozytywne skojarzenie, a nie na przykre skutki kataru, które kojarzą nam się z chorobami, zimą i czerwonymi nosami.

Źródło: NEKK


brak ikonki
+

Tekst opublikował użytkownik: AdNews

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimaki prezentuje nowe innowacje i możliwości zastosowań na targach FESPA 2021
Firma Mimaki Europe, producent drukarek atramentowych i systemów tnących, zaprezentuje swoją szeroką ofertę wiodących na rynku, dochodowych technologii druku cyfrowego na targach FESPA Global Print Expo 2021 (12-15 października 2021 roku, RAI Amsterdam, Holandia, Stoisko: 1-F45). Chcąc w pełni wykorzystać zalety pierwszych organizowanych na żywo targów FESPA...
Hebe i agencja V&P ruszają z kolejną odsłoną kampanii reklamowej „Jestem w Hebe”
Sieć Hebe oraz agencja reklamowa V&P kontynuują współpracę i prezentują najnowszą serię spotów reklamowych pod tytułem „Jestem w Hebe“. Znany już widzom żartobliwy format rozmów matki i córki powróci na ekrany 16 września.  
Awanse i zmiany kadrowe w Gameset
Cezary Sokół i Michał Kisiel, dotychczas Junior Talent Managerowie, awansowali na stanowiska Talent Managerów w agencji gaming marketingu Gameset (grupa LTTM). Ponadto do zespołu Sales&Strategy dołączył Paweł Sakowicz, który objął funkcję Sales Managera.
Zygmunt Chajzer nowym ambasadorem Neonet
Gwiazdą kolejnej odsłony kampanii telewizyjno-radiowej marki NEONET został słynny dziennikarz i prezenter radiowo-telewizyjny, Zygmunt Chajzer. Nowy spot reklamowy skupia się na znalezieniu sprawdzonych rozwiązań, które sprawdzą się na co dzień. Wpisuje się on w komunikację NEONET prowadzoną pod hasłem „Mówisz-masz”, która ma na celu pokazanie...
Salony Agata z nową agencją PR – Big Picture zajmie się kompleksową obsługą brandu
Od września br. obsługę działań komunikacyjnych marki Agata – polskiej sieci salonów mebli i akcesoriów do wyposażenia wnętrz, prowadzi Big Picture. W ramach współpracy agencja odpowiada za stworzenie oraz realizację kompleksowej strategii w obszarze PR produktowego i korporacyjnego. Do zadań agencji należy między innymi prowadzenie biura...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764