logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Martyna Wojciechowska szuka rysowników do pracy przy komiksie

  PR 18.05.2015, przeczytano 1588 razy
ilustracja

Martyna Wojciechowska szuka zdolnych rysowników do pracy przy komiksie, który będzie zachęcał do poznawania świata i uczył tolerancji dla innych kultur. Bohaterką publikacji będzie podróżniczka wzorowana na samej Martynie Wojciechowskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/martyna-wojciechowska-szuka-rysownikow-do-pracy-przy-komiksie,24885,artykul.html

Martyna Wojciechowska zamieściła na swoim fanpage'u na Facebooku ogłoszenie, w którym proponuje współpracę rysownikom. Chce w ten sposób dać szansę zdolnym artystom, a jednocześnie zrealizować swój pomysł na komiks. Dziennikarka uważa, że w Polsce jest wiele utalentowanych, kreatywnych ludzi, którzy poszukują inspiracji twórczej. Ona natomiast ma pomysł na oryginalną publikację. Wojciechowska chce stworzyć komiks, który zachęcałby czytelników do podróżowania, odkrywania nowych zakątków świata i poznawania obcych kultur.

Chciałabym zrobić komiks o takiej bohaterce jak Martyna, która jeździ na krańce świata, poznaje inne kultury. Moją misją jest uczenie ludzi tolerancji, otwarcie ich głów i o tym chciałabym, żeby traktował ten komiks. Dlatego z jednej strony zachęcam do współpracy młodych duchem, zdolnych rysowników, żeby się odzywali do mnie na Facebooku i mam nadzieję, że stworzymy taki komiks. Ale z drugiej strony już myślę o tych ludziach, którzy – mam nadzieję – zostaną zainspirowani do tego, żeby poznawać świat – mówi Martyna Wojciechowska agencji informacyjnej Newseria.

Dziennikarka nie ma jeszcze ostatecznej wizji tego, jak publikacja ma wyglądać – liczy, że w jej zbudowaniu pomoże jej wybrany rysownik. Na pewno będzie to opowieść w odcinkach, taka jest bowiem idea tego komiksu. Martyna Wojciechowska zdecydowała się na komiks, ponieważ taka forma wyrazu najlepiej przemówi do dużej grupy odbiorców, zwłaszcza ludzi młodych, którzy obrazki przedkładają nad lekturę książki. Przyznaje, że w dzieciństwie sama była wielką fanką komiksów.

Wtedy to był głównie „Tytus, Romek i A'Tomek”. Dzisiaj dostępność komiksów jest znacznie większa i poziom komiksów także jest niezwykły. W ogóle ten sposób komunikacji wydaje mi się bardzo atrakcyjny. Nie mam stworzonej do końca formy tego komiksu, ponieważ chciałabym zostawić też pole dla rysownika, który – mam nadzieję – wniesie do tego projektu dużo i razem zastanowimy się rad tym, jak poprowadzić tę historię – mówi Martyna Wojciechowska.

Historie opowiedziane w komiksie oparte będą na własnych doświadczeniach Martyny Wojciechowskiej z jej licznych podróży. Dziennikarka nie ma potrzeby wprowadzania fikcji literackiej, świat realny jest bowiem wystarczająco ciekawy i stanowi niewyczerpane źródło opowieści. Twierdzi też, że każdego dnia poznaje niezwykłych ludzi w różnych zakątkach świata, a materiały, które zrealizowała przez ostatnich 11 lat, wciąż są dla niej kopalnią tematów. O swoich doświadczeniach podróżniczych Wojciechowska mówi w programie „Kobieta na krańcu świata”, cyklu książek o tym samym tytule, oraz artykułach prasowych.

Zrealizowałam też taki projekt dla dzieci – „Dzieciaki świata” i „Zwierzaki świata” – opowiadający o pewnych bohaterach, których już pokazywałam zarówno w moich książkach, jak i w filmach. Ale w tym przypadku mówię językiem dzieci dla dzieci, po to, żeby dzieciakom ten świat pokazywać. A teraz przyszedł czas na komiks, na zupełnie nową formę wyrazu i przyznam szczerze, sama jestem podekscytowana, co z tego wyjdzie – mówi Martyna Wojciechowska.

Źródło: Newseria, National Geographic

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Znaczenie” - Raport Roczny Ergo Hestii z instalacją artystyczną
ERGO Hestia opublikowała Raport Roczny za rok 2023, zatytułowany „Znaczenie”. Składa się on z dwóch części: publikacji oraz instalacji artystycznej - stworzonej przez artystkę Ewę Cieniak - którą podziwiać można w sopockiej centrali firmy.
Pepsi głównym partnerem SBM FFestival 2024
Pepsi po raz kolejny łączy siły z SBM tym razem przy okazji 8. edycji SBM FFestival. Marka została oficjalnym partnerem tegorocznej edycji festiwalu, który odbędzie się między 29 a 31 sierpnia na warszawskim AWF. Pepsi ogłasza także swoich ambasadorów, których nie zabraknie na specjalnej scenie marki podczas SBM FFestival. Mowa o ekipie DRE$$CODE oraz raperze Kinny Zimmer, którzy...
Streetcom realizuje kampanie dla 4 marek Bunge
Agencja Streetcom odpowiada za przygotowanie i realizację kampanii influencerskich dla czterech brandów z portfolio BUNGE: Eleplant, Finuu, Wawrzyniec oraz Smakowita. W ramach wygranego przetargu agencja realizuje kampanie Influencer marketingowe i seedingowe wg uzgodnionych harmonogramów do końca 2024 roku. Głównym celem realizowanych działań jest zwiększanie...
XXIV Kongres PR. Sztuczna inteligencja, kryzys i technologie
Przeżywamy okres dynamicznego rozwoju technologii, w tym zwłaszcza sztucznej inteligencji. Generowanie grafik na podstawie opisów oraz boty prowadzące naturalne rozmowy zmieniają procesy komunikacyjne. Dla branży PR to początek nowej ery, pełnej szans, ale także potencjalnych zagrożeń i źródeł kryzysów wizerunkowych. Wszystkie te kwestie podejmą eksperci, którzy zgromadzą...
Aleph dla marki Perła - kampania na Spotify
Polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph) oraz Media Group przygotowały na Spotify kampanię pt. „Niesie do przyjaciół” dla marki Perła (Browary Lubelskie S.A.).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764