logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Miasta zasypane piaskiem – ekrany DOOH ostrzegają przed suszą

  PR 05.06.2024, przeczytano 291 razy
ilustracja

Według danych ONZ w ciągu ostatnich dwóch dekad liczba susz wzrosła o jedną trzecią. Aby pokazać, jak poważne jest to zagrożenie, stworzono obrazy przedstawiające polskie miasta pozbawione wody i zieleni – zasypane piaskiem. Hiperrealistyczne wizualizacje pojawiły się na ekranach Digital Out of Home tuż obok rzeczywistych budynków, które zmodyfikowano na potrzeby kampanii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-miasta-zasypane-piaskiem-%E2%80%93-ekrany-dooh-ostrzegaja-przed-susza--,404500,artykul.html

Niestandardowa kampania edukacyjna realizowana jest z okazji Światowego Dnia Środowiska, który obchodzony jest 5 czerwca. Ustanowiony 52 lata temu przez Narody Zjednoczone dzień ten stał się globalną marką komunikującą zagrożenia ekologiczne i egzystencjalne naszych czasów.

W Polsce oficjalne obchody tego dnia organizuje UNEP/GRID-Warszawa, który wraz z firmą Screen Network (liderem polskiego rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej) przygotował outdoorową odsłonę kampanii edukacyjnej. Wykorzystując AI, stworzono hiperrealistyczne wizualizacje znanych polskich budynków, takich jak: krakowskie Sukiennice, Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, czy Spodek w Katowicach. Otoczenie budynków zostało zakopane piaskiem, zniszczone przez suszę i erozję. Grafiki symbolizują potencjalne przyszłe skutki suszy i pustynnienia.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Te poruszające obrazy są wyświetlane na ekranach Digital Out of Home w największych polskich miastach – w bezpośrednim sąsiedztwie rzeczywistych budynków. Dzięki temu odbiorcy mogą bezpośrednio zobaczyć i poczuć, jak realne i poważne jest zagrożenie. Poprzez pokazywanie zniszczonych wersji znanych lokalnych miejsc i obiektów, kampania tworzyła bezpośredni, osobisty związek z odbiorcami. To rozwiązanie podnosi świadomość o tym, że zmiany klimatyczne i ich skutki są problemem bliskim i osobistym, a nie tylko odległą czy abstrakcyjną kwestią.

Chcemy, aby ta kampania była ostrzeżeniem i wezwaniem do działania. Pokazujemy, jak mogą wyglądać znane nam miejsca, jeśli nie podejmiemy odpowiednich działań w celu ochrony naszej planety. Digital Out-of-Home (DOOH) to medium, które pozwala na dynamiczne i elastyczne dostosowywanie treści do aktualnej sytuacji. Wykorzystanie dużych ekranów w miejscach publicznych zwiększa zasięg i widoczność komunikatów. Dzięki temu można efektywnie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w kluczowych lokalizacjach, co jest kluczowe w kampaniach mających na celu edukację i zmianę postaw społecznych – mówi Agnieszka Godlewska, Prezes Screen Network.

Hiperrealistycznym grafikom towarzyszą hasła odwołujące się do przyszłych generacji. Generacja to wszyscy ludzie urodzeni i żyjący mniej więcej w tym samym czasie. Każdy z nas należy do jakiejś generacji, z którą łączy go/ ją współdzielone historyczne doświadczenie i podobne sposoby rozwiązania trudności. Twórcy kampanii przestrzegają, że jeśli nie podejmiemy działań, po Generacji Z, może nadejść Generacja S... jak Susza lub P jak Pustynnie. Kampania adresowana jest do osób w każdym wieku, ponieważ wobec natury wszyscy jesteśmy równi. Dzisiaj, my – ludzie wielu generacji – możemy połączyć naszą mądrość i zregenerować przyrodę dla siebie i przyszłych pokoleń. Możemy stać się Re:Generacją.

Współpraca z UNEP/GRID-Warszawa jest doskonałym przykładem tego, jak Digital Out of Home może wspierać ważne cele społeczne i środowiskowe. Jesteśmy przekonani, że przez odpowiedzialne wykorzystanie ekranów DOOH do edukacji i komunikacji, możemy przyczynić się do zwiększenia zaangażowania społecznego oraz wspierać inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju – wyjaśnia Agnieszka Godlewska, Prezes Screen Network.

Źródło: Screen Network

Dodatkowe informacje:

Screen Network zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych. Ekrany znajdują się w centralnych punktach największych miast, na dworcach kolejowych, lotniskach, a także w galeriach handlowych, pocztach i siłowniach w całej Polsce. Autorski system zarządzania emisją i połączenie ekranów z zasobami sieci daje możliwość uzależnienia prezentowanych treści od dowolnego źródła danych i natychmiastowej zmiany wyświetlanych komunikatów. Firma należy do grupy kapitałowej Digital Network, notowanej na GPW.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
DIMAQ Day wkrótce w trzech polskich miastach
Na ewolucję współczesnego digital marketingu wpływa wiele czynników, a do najważniejszych należy zaliczyć rozwój sztucznej inteligencji, zmieniające się potrzeby odbiorców, coraz większe znaczenie cyberbezpieczeństwa oraz kształtowanie się nowych grup konsumentów. To właśnie między innymi te kwestie zostaną poruszone podczas tegorocznej konferencji DIMAQ Day, którą...
Dolina Dobra rusza z kampanią „ŚniadaTAK”
BudzeNIE, ubieraNIE, śniadaNIE, czekaNIE na autobus – czy każdy poranek musimy zaczynać na „NIE”? Dolina Dobra ruszyła z kampanią „ŚniadaTAK”, w której pokazuje, że jeśli zaczniesz dzień pozytywnie to wszystko inne też jest na „TAK”. Kampania koncentruje się na sposobach na szybkie, pożywne i lekkie śniadania.
Saint-Gobain, lider w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, wybrał Havas PR Warsaw do współpracy związanej z działaniami komunikacyjnymi na rynku w Ukrainie. Agencja jest odpowiedzialna za doradztwo strategiczne, a także działania obszaru hub management i poprowadzi projekt we współpracy z Havas PR Kyiv. 
PR Calling z obsługą funduszu YouNick Mint
Do grona stałych klientów PR Calling dołączył YouNick Mint – fundusz VC od 12 lat inwestujący w projekty deep tech w sektorach Healthcare i Industry 4.0. W ramach współpracy agencja wesprze YouNick Mint w zwiększeniu widoczności na rynku inwestycji venture capital poprzez budowanie relacji z mediami i kluczowymi interesariuszami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764