logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mogik or magic? Motion Design Conference 2020

   23.02.2020, przeczytano 1006 razy
ilustracja

Gwiazdy motion designu tworzące czołówki do seriali Netfliksa czy HBO. Najważniejsi twórcy minionego roku z całego świata. Firmy produkujące oprogramowanie 3d oraz sprzęt dla motion designerów. To wszystko w ciągu dwóch dni konferencji i kreatywnych spotkań Auli Artis w Poznaniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mogik-or-magic-motion-design-conference-2020,385802,artykul.html

Motion Design jest świeżą i fascynującą dziedziną projektowania, pełną obszarów do zagospodarowania. Konferencja MOGIK to pierwsze w Polsce spotkanie środowiska zajmującego się zawodowo Motion Designem. Wydarzenie ma celu przedstawienie twórców – projektantów, praktyków, studia graficzne i filmowe z całego świata, które eksplorują nowe obszary projektowania graficznego i animacji 2d i 3d, tworząc przy tym wybitne dzieła w swoich dziedzinach, często we współpracy ze światowymi gigantami medialnymi (i nie tylko), jak Netflix, HBO czy BBC.

Wśród zaproszonych speakerów znajduje się włoskie studio Nerdo nagrodzone Digital Design Award za animację promującą serial Netflixa „Dom z papieru”, które będzie reprezentowane przez jednego z założycieli Alessandro Durando, polski duet animatorów odpowiedzialnych za nową czołówkę stacji BBC2 Katarzyna Kijek i Przemysław Adamski, doskonale znane ze swojego kanału na YouTube i wyjątkowych popularnonaukowych animacji studio Kurzgezagt z Monachium, związany z wielokrotnie nagradzanym studiem Oficina z Pragi Vit Zemcik i w kontekście lokalnym poznańskie studio Uniforma, reprezentowane przez Michała Mierzwę i Macieja Macha zdobywców nagrody „Projekt Roku 2019” przyznawanej przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. To jednak jeszcze nie wszystko, informacje o kolejnych twórcach pojawią się już wkrótce, a uchylając rąbka tajemnicy, znajdą się wśród nich prekursorzy oraz gwiazdy Motion Designu z Los Angeles nominowane do nagrody Emmy w kategorii czołówki filmowe.

Pierwsza edycja konferencji odnosi się do hasła MOTION CHANGES DESIGN. Skupia się na tych obszarach współczesnego projektowania graficznego, w którym ruch – animacja odgrywa nową, często kluczową rolę. Rewolucja medium dotyka klasycznych form grafiki projektowej, takich jak plakat, ilustracja, identyfikacja wizualna. W przypadku nowych obszarów, jak projektowanie gier komputerowych czy interfejsów graficznych – dynamika jest już elementem podstawowym. Współczesny język wizualny oraz narzędzia projektowe wpływają również na formy animacji np. czołówki do filmów i seriali. Jak bardzo animacja i projektowanie graficzne na siebie nawzajem wpływają będzie można się przekonać na przykładzie projektów prezentowanych przez prelegentów z całego świata.

Równocześnie inni fascynujący twórcy wystąpią z case studies akcentując udział technologii firm z którymi współpracują. Oprogramowanie do 3d, czyli Cinemę 4D będzie reprezentować Mathias Zabiegły specjalista VFX i twórca animacji 3d do legendarnego skoku Felixa Baumgartnera ze stratosfery oraz Glen Frey stały współpracownik Maxona. W możliwości tabletów graficznych firmy Wacom wprowadzi uczestników konferencji concept designer Michal Mike Jelinek, który stworzył projekty mechaniki do filmu “Terminator: Dark Fate” wyprodukowanego przez Jamesa Camerona. W tej sekcji będzie też obecna legendarna postać After Effects’a, czyli Jerzy Drozda aka Maltaannon, współpracownik Adobe. W ramach Creative Hours poprowadzą oni warsztaty dotyczące omawianych zagadnień.

Sprzedaż biletów na MOGIK Motion Design International Conference ruszy już niebawem.

Źródło: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, STGU

Dodatkowe informacje:

Organizatorem Konferencji jest Wydział Grafiki i Komunikacji Wizualnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu z okazji 100-lecia istnienia we współpracy z Collegium da Vinci w Poznaniu.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Saatchi & Saatchi z urodzinową kampanią OBI
Ruszyła ogólnopolska kampania urodzinowa OBI pod hasłem „27. urodziny OBI”. Za strategię oraz koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith, a za działania w obszarze Paid Social odpowiada Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Drink with Pride - antydyskryminacyjna kampania Waterdrop
Z okazji Miesiąca Dumy marka Waterdrop już po raz kolejny prezentuje limitowaną kolekcję stworzoną z myślą o celebracji różnorodności i wsparciu społeczności LGBTQIA+. Tegoroczna edycja kampanii „Drink with Pride” obejmuje szklaną butelkę Rainbow oraz Celebration Box. Waterdrop współpracuje z organizacjami Outright International oraz Queer Legal Futures,...
Becherovka odświeża oprawę wizualną z Hand Made
Becherovka stawia na nową oprawę graficzną w komunikacji na polskim rynku. Za opracowanie materiałów wspierających obecność marki odpowiada agencja Hand Made.
L’Oréal promuje refille
Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do...
PayPo i Sinsay łączą siły w muralowej kampanii
PayPo kontynuuje współpracę z marką Sinsay - jednym z najszybciej rozwijających się brandów w Europie, który dziś w swoim asortymencie ma już nie tylko odzież, ale też bogaty wachlarz dodatków, w tym m.in. elementy wyposażenia wnętrz czy linię kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. W ramach kampanii realizowanej pod hasłem „Poczuj lato, poczuj swoją Aurę”, marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764