logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Narodowy Instytut Dziedzictwa z nową identyfikację wizualną

   28.07.2020, przeczytano 2996 razy
ilustracjastrzałka

Narodowy Instytut Dziedzictwa odświeża wizerunek – bazująca na dotychczasowym logotypie nowa identyfikacja wizualna zyskała dynamiczny, żywy i współczesny charakter. Odświeżenie brandingu NID miało na celu zachowanie możliwie wielu dobrych elementów z dotychczasowego logo przy jednoczesnym uporządkowaniu elementów samego znaku, języka graficznego marki i materiałów firmowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-narodowy-instytut-dziedzictwa-z-nowa-identyfikacje-wizualna,387915,artykul.html

Opracowanie nowych zasad identyfikacji wizualnej NID poprzedzone było wnikliwą analizą stanu obecnego i naszych potrzeb. O decyzji odświeżenia logo i uporządkowania zasad jego stosowania zadecydowały zatem względy praktyczne oraz konieczność rozwiązania dylematów, z którymi spotykaliśmy się na co dzień w kontekście wizerunku i komunikacji marki NID. – tłumaczy Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa. 

W związku z nową identyfikacją zmianom ulegną wszystkie materiały firmowe. Istotną zmianą będzie również zastosowanie nowego logo w komunikowaniu programów i realizowanych przez NID i we współpracy z instytutem projektów czy kampanii (m.in. zabytek.pl, edu.nid.pl, samorzad.nid.pl, Park Mużakowski, Wspólnie dla Dziedzictwa), które dotychczas przez zastosowanie własnego odrębnego brandingu nie były jednoznacznie kojarzone z Narodowym Instytutem Dziedzictwa.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

O wsparcie przy projekcie odświeżenia identyfikacji wizualnej Narodowy Instytut Dziedzictwa poprosił Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. W konsekwencji współpracy powstała księga znaku, a także projekty materiałów graficznych dla marki – od akcydensów po linię wizualną (key visual). Prace prowadzone były w sposób kolektywny, co oznacza, że nabór do wykonania postawionego przed STGU zadania nie był prowadzony na zasadzie konkursu, ale w nowej formule, w której doświadczony projektant kierował procesem, do którego zostali zaproszeni inni projektanci.

NID rozpoczął proces wdrażania nowej identyfikacji wizualnej wraz z początkiem wakacji. Ze względu na wprowadzoną równocześnie nową strukturę organizacyjną instytutu, proces ten będzie prowadzony stopniowo i obejmie siedzibę główną w Warszawie, 7 Oddziałów Terenowych, 8 Pracowni Terenowych oraz 3 Specjalistyczne Pracownie Terenowe na terenie całego kraju.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Kolejnym etapem procesu wdrażania nowej identyfikacji wizualnej Narodowego Instytut Dziedzictwa będzie budowa nowej strony NID.PL, której projekt i architektura ma odzwierciedlać również nową strukturę organizacyjną instytutu.

Celem wszystkich zmian jest ujednolicenie i poprawa wizerunku NID, zwiększenie jego rozpoznawalności i tym samym promocja działalności Instytutu na polu wyznaczania i upowszechniania standardów ochrony oraz konserwacji zabytków, kształtowania świadomości społecznej w zakresie wartości i zachowania dziedzictwa kulturowego, a także gromadzenia i upowszechniania wiedzy o dziedzictwie.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czego  możemy się nauczyć o Customer Experience w trakcie pandemii?
Według najnowszego raportu opracowanego przez KPMG[1], aż 79% konsumentów martwi się obecnie o globalną sytuację ekonomiczną. Jednocześnie, wszystkie kraje ujęte w badaniu, w tym roku odnotowały poprawę w kwestii pozytywnych doświadczeń klientów. Niewątpliwie okres pandemii to czas, który dostarcza wielu ciekawych wniosków na temat Customer Experience.
Paneliści odpowiadają na pytania uczestników wirtualnej premiery Leksykonu
W związku z wydaniem publikacji “Leksykon: Pomiar efektywności komunikacji cyfrowej” zaprosiliśmy ekspertów ją współtworzących do panelu, który odbył się 14 października na żywo, na Stronie IAB Polska na Facebooku. W trakcie panelu widzowie zadali szereg pytań, na które o odpowiedzi poprosiliśmy ekspertów.
Międzynarodowy Dzień Druku: 4 ciekawostki o druku
Z okazji międzynarodowego dnia druku firma Brother przedstawia 4 ciekawe informacje, z branży druku, o których rzadko słyszymy.
Formy reklamy na Instagramie - co jest trendy?
Aż 53% użytkowników Instagrama choć raz kupiło produkt po ujrzeniu go na tym portalu, a 7% zrobiło to ponad 10 razy. Obserwacje agencji marketingu influencerskiego BrandLift wskazują, iż coraz więcej marek z różnorodnych branż, także nieaktywnych dotychczas w mediach społecznościowych decyduje się na wykorzystanie Instagrama do działań reklamowych. Jakie są...
Czy audiomarketing jest skuteczny?
Coraz większe zainteresowanie audycjami radiowymi streamowanymi w Internecie sprawia, że rośnie popularność kampanii programatycznych w sektorze reklam audio. Czy są one faktycznie skuteczne?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764