logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Nekk zaprojektował blisko 300 opakowań farmaceutycznych dla Apteo

  PR 21.07.2020, przeczytano 1883 razy
ilustracjastrzałka

Faza projektowa jednego z największych procesów zmiany opakowań na rynku farmaceutycznym dobiega końca. Na apteczne półki trafi blisko 300 nowych opakowań produktów należącej do Synoptis Pharma marki APTEO. Agencja pharmamarketingowa NEKK, która odpowiada za niemal wszystkie projekty została wybrana w drodze przetargu. Zmiana opakowań poprzedzona była badaniami ilościowymi i jakościowymi oraz szerokimi konsultacjami z farmaceutami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nekk-zaprojektowal-blisko-300-opakowan-farmaceutycznych-dla-apteo,387852,artykul.html

Opakowania w farmacji pełnią wyjątkowo ważną rolę. Nie tylko zapewniają bezpieczeństwo leku, czy suplementu, ale także ułatwiają świadomy wybór pacjentom, pracę farmaceuty, czy katalogowanie produktów w aptece.

- To było półtora roku intensywnej pracy całego zespołu. APTEO posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio produktowych i złożoną segmentację. Wspólnie z producentem stworzyliśmy wytyczne strategiczno – projektowe trzystu opakowań podzielonych na kilka kategorii i subkategorii produktowych. Wszystkie projekty są czytelne, a najważniejsze informacje tj. dawkowanie, czy liczba tabletek w opakowaniu są powtórzone kilkukrotnie. To ułatwia pracę z opakowaniem w aptece i zapewnia przyjazność użytkowania dla pacjenta. Dzięki konsultacjom w trakcie prac projektowych uniknęliśmy błędów takich jak nadmierne przywiązanie do spójności w całej linii. Opakowania, które powstały są różnorodne – ale zawsze dopasowane do swojej kategorii. – mówi Barbara Jaszewska, kierownik działu obsługi klienta NEKK oraz koordynator procesu projektowego. - Ważne dla pacjenta benefity produktowe są widoczne nawet z większej odległości, a dzięki zastosowaniu kodów kolorystycznych farmaceuta szybciej odnajdzie je na półce. Każde opakowanie powstawało w oparciu o indywidulane potrzeby użytkowników. Inaczej projektowaliśmy opakowania, które nie są eksponowane na aptecznych półkach, a inaczej te, które mają w swojej kategorii silnego, konkurencyjnego lidera. Pacjent w swoich decyzjach zakupowych korzysta z rekomendacji farmaceuty dlatego opakowania musiały przemawiać do specjalisty, jednocześnie uwzględniając preferencje nabywcy. – dodaje.

Zanim agencja pharmamarketingowa NEKK rozpoczęła prace projektowe zostały zlecone badania ilościowe jakościowe wśród farmaceutów.

- Do współpracy zaprosiliśmy farmaceutów ponieważ to oni codziennie wydają pacjentom setki preparatów. Mają więc olbrzymią wiedzę, z której trzeba korzystać. Współpracowaliśmy z agencjami badawczymi oraz Radą Ekspertów. Łącznie w badaniach wzięło udział około 400 doświadczonych farmaceutów – mówi Anna Prusińska, dyrektor biura zarządzania grupą marek produktów w Synoptis Pharma. - Przeprowadziliśmy także badania ilościowe na grupie ponad 1300 pacjentów, dzięki czemu wiedzieliśmy na co zwracają uwagę – dodaje.

ilustracjastrzałka

Agencja NEKK to jedna z najbardziej doświadczonych firm pharmamarketingowych w Polsce.

- Dotychczas w NEKK zaprojektowaliśmy ponad 1100 opakowań suplementów diety, leków OTC i leków Rx. Innowacją w tym projekcie były badania i proces konsultacji z farmaceutami, który pozwolił nam szybciej dotrzeć do prawdziwych insightów naszych odbiorców. – mówi Małgorzata Skorwider, dyrektor zarządzająca agencją pharmamarketingową NEKK. - W proces projektowania zaangażowanych było kilkadziesiąt osób z agencji. Dzięki doświadczonemu zespołowi, zaufaniu jakim obdarzył nas klient oraz dodatkowym badaniom zewnętrznym osiągnęliśmy bardzo dobry efekt - dodaje Małgorzata Skorwider.

W połowie lipca do aptek trafią materiały informujące o zmianie opakowań i istocie procesu. Zmiana opakowań marki APTEO będzie trwała do końca tego roku.

Źródło: NEKK


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: AdNews

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
Platforma Grajhack promuje ofertę a2mobile
Telefonia komórkowa a2mobile wystartowała z platformą komunikacji dla graczy “Grajhack”, która pokazuje użytkownikom sprytne rozwiązania i ułatwienia w grach. Do współpracy marka wybrała Gameset – topową agencję gaming marketingu.
Czwarta edycja Slow Space by Puma w Gdańsku
Po Warszawie, Krakowie i Wrocławiu przyszedł czas na Trójmiasto - Slow Space by PUMA zagości w Gdańsku. Zgodnie z ideą projektu, tym razem w Plenum na terenie Stoczni Gdańskiej, powstanie miejsce, w którym każdy będzie mógł holistycznie zadbać o swoje zdrowie, zwolnić i spotkać się z trenerkami, nauczycielkami jogi, psychoterapeutkami oraz specjalistkami w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764