logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Niezwykła kampania autorstwa Grey Group

  PR 19.04.2019, przeczytano 848 razy
ilustracja

Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-niezwykla-kampania-autorstwa-grey-group,382186,artykul.html

Obrazek z wizerunkiem świętego Floriana, będący jednocześnie instrukcją, jak uchronić się przed zatruciem czadem, był rozdawany przez duchownych w trakcie kolędy.

ZABÓJCA

Co roku w wyniku zatrucia tlenkiem węgla ginie w Polsce prawie 100 osób, a kolejne 2000 jest hospitalizowanych. Jednym z głównych powodów jest brak prawidłowej wentylacji w wielu polskich domach. Zwłaszcza w okresie grzewczym niesprawna wentylacja, uniemożliwiająca wymianę zanieczyszczonego powietrza na świeże, może doprowadzić do tragedii.

W domach czujemy się najbezpieczniej, to miejsce, gdzie mamy wrażenie, że nic nam nie grozi. Żeby to bezpieczeństwo nie było złudne, musimy mieć świadomość zagrożeń związanych z zatruciem czadem i umieć je monitorować. Zatykając kratki wentylacyjne, czy nadmiernie uszczelniając okna, przerywamy obieg powietrza. Tworzy się czad, który w wysokim stężeniu zabija nawet po 3 sekundach - mówi Mirosław Antos z Krajowej Izby Kominiarzy

RELIGIE I ZNAKI

Polska jest religijnym krajem z mocno zakorzenioną tradycją odwiedzin duszpasterskich, potocznie zwanych „kolędą”. Po odbytej wizycie księża zostawiają na pamiątkę święte obrazki, mające chronić dom przed różnymi zagrożeniami, np. Święta Barbara chroni  od chorób i epidemii, św. Krzysztof przed wypadkami samochodowymi.

W tym roku duchowni różnych religii roznosili obrazki z wizerunkiem ŚWIĘTEGO FLORIANA, patrona kominiarzy i strażaków. Obrazek został specjalnie stworzony na potrzeby kampanii, przez malarkę ikon – Tamarę Panwell.

Na obrazku widnieje instrukcja, jak w bardzo prosty i niezawodny sposób można sprawdzić wentylację w domu.

W ciągu 14 miesięcy kampanii rozdystrybuowano prawie 30 milionów instrukcji.

DLACZEGO OBRAZEK?

W przypadku sprawnie działającego ciągu wentylacyjnego, przykładając kartkę papieru do kratki wentylacyjnej, powinna ona przylgnąć. Podobnie obrazek z wizerunkiem św. Floriana, jeśli cyrkulacja powietrza jest odpowiednia, przylgnie do kratki wentylacyjnej. Jeśli obrazek odpadnie - TO ZNAK, że wentylacja może nie działać prawidłowo. Wtedy należy uchylić okno i zadzwonić po pomoc kominiarza.

Obrazek z wizerunkiem Św. Floriana jest też dostępny do pobrania ze strony www.znakfloriana.pl. Na stronie internetowej można dowiedzieć się więcej, jak uchronić siebie i bliskich przed zatruciem tlenkiem węgla.

W przypadku problemów z wentylacją dostępne są też numery do kominiarzy. Dodatkowo jest możliwość ustawienia przypomnienia za pośrednictwem sms. Wówczas co kwartał dostaniemy automatyczną wiadomość o tym, że nadszedł czas, by ponownie sprawdzić wentylację w naszym domu.

Idea przyświecająca kampanii została też przedstawiona w filmie, który można obejrzeć tutaj:

EKUMENICZNE SPOSOBY NA OCHRONĘ NASZEGO ŻYCIA

W kampanię aktywnie włączyli się przedstawiciele trzech wyznań: Katolicy, Prawosławni i Muzułmanie.

Źródło: Grey Group Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764