logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Niezwykła kampania autorstwa Grey Group

  PR 19.04.2019, przeczytano 460 razy
ilustracja

Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-niezwykla-kampania-autorstwa-grey-group,382186,artykul.html

Obrazek z wizerunkiem świętego Floriana, będący jednocześnie instrukcją, jak uchronić się przed zatruciem czadem, był rozdawany przez duchownych w trakcie kolędy.

ZABÓJCA

Co roku w wyniku zatrucia tlenkiem węgla ginie w Polsce prawie 100 osób, a kolejne 2000 jest hospitalizowanych. Jednym z głównych powodów jest brak prawidłowej wentylacji w wielu polskich domach. Zwłaszcza w okresie grzewczym niesprawna wentylacja, uniemożliwiająca wymianę zanieczyszczonego powietrza na świeże, może doprowadzić do tragedii.

W domach czujemy się najbezpieczniej, to miejsce, gdzie mamy wrażenie, że nic nam nie grozi. Żeby to bezpieczeństwo nie było złudne, musimy mieć świadomość zagrożeń związanych z zatruciem czadem i umieć je monitorować. Zatykając kratki wentylacyjne, czy nadmiernie uszczelniając okna, przerywamy obieg powietrza. Tworzy się czad, który w wysokim stężeniu zabija nawet po 3 sekundach - mówi Mirosław Antos z Krajowej Izby Kominiarzy

RELIGIE I ZNAKI

Polska jest religijnym krajem z mocno zakorzenioną tradycją odwiedzin duszpasterskich, potocznie zwanych „kolędą”. Po odbytej wizycie księża zostawiają na pamiątkę święte obrazki, mające chronić dom przed różnymi zagrożeniami, np. Święta Barbara chroni  od chorób i epidemii, św. Krzysztof przed wypadkami samochodowymi.

W tym roku duchowni różnych religii roznosili obrazki z wizerunkiem ŚWIĘTEGO FLORIANA, patrona kominiarzy i strażaków. Obrazek został specjalnie stworzony na potrzeby kampanii, przez malarkę ikon – Tamarę Panwell.

Na obrazku widnieje instrukcja, jak w bardzo prosty i niezawodny sposób można sprawdzić wentylację w domu.

W ciągu 14 miesięcy kampanii rozdystrybuowano prawie 30 milionów instrukcji.

DLACZEGO OBRAZEK?

W przypadku sprawnie działającego ciągu wentylacyjnego, przykładając kartkę papieru do kratki wentylacyjnej, powinna ona przylgnąć. Podobnie obrazek z wizerunkiem św. Floriana, jeśli cyrkulacja powietrza jest odpowiednia, przylgnie do kratki wentylacyjnej. Jeśli obrazek odpadnie - TO ZNAK, że wentylacja może nie działać prawidłowo. Wtedy należy uchylić okno i zadzwonić po pomoc kominiarza.

Obrazek z wizerunkiem Św. Floriana jest też dostępny do pobrania ze strony www.znakfloriana.pl. Na stronie internetowej można dowiedzieć się więcej, jak uchronić siebie i bliskich przed zatruciem tlenkiem węgla.

W przypadku problemów z wentylacją dostępne są też numery do kominiarzy. Dodatkowo jest możliwość ustawienia przypomnienia za pośrednictwem sms. Wówczas co kwartał dostaniemy automatyczną wiadomość o tym, że nadszedł czas, by ponownie sprawdzić wentylację w naszym domu.

Idea przyświecająca kampanii została też przedstawiona w filmie, który można obejrzeć tutaj:

EKUMENICZNE SPOSOBY NA OCHRONĘ NASZEGO ŻYCIA

W kampanię aktywnie włączyli się przedstawiciele trzech wyznań: Katolicy, Prawosławni i Muzułmanie.

Źródło: Grey Group Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nekk stworzył spot dla marki Bioderma
Marka Bioderma rusza z nową kampanią społeczną Ty czujesz, my dbamy" skierowaną do pacjentów z problemami skórnymi. Spot wspierający akcję przygotowała agencja pharmamarketingowa NEKK.
Powstało Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) to nazwa nowej organizacji, która została powołana przez 20 agencji PR z różnych miast Polski w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie, które już na starcie reprezentuje społeczność ponad 300 konsultantów, stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług...
Nałęczowianka wspiera kampanię „Siła pragnienia” loterią z eko-nagrodami
Marka naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka wystartowała z ogólnopolską loterią, w której do wygrania są nagrody przyjazne środowisku, m.in. w pełni elektryczny samochód Nissan Leaf. Loteria jest elementem wspierającym najnowszą kampanię „Siła pragnienia”, z którą marka ruszyła na początku października.
#Siejdobro z marką Verbena
Zrób coś dla siebie, pamiętając o innych! Właśnie na tym założeniu opiera się najnowsza kampania marki Verbena, która ruszyła 5 października i potrwa do 15 listopada. Za jej realizację odpowiada krakowska agencja reklamowa Brave Brain.
Mastercard przedłuża umowę z UEFA Champions League
Mastercard poinformował o przedłużeniu partnerstwa z UEFA Champions League na lata 2021-2024, tym samym kontynuując wieloletnią współpracę, która rozpoczęła się w 1994 roku. Umowa obejmuje również prawa sponsorskie do meczów Superpucharu Europy w 2021, 2022 i 2023 roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764