logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Fotografii w Krakowie

   14.05.2019, przeczytano 1448 razy
ilustracja

Niedawno ogłosiliśmy zwycięzcę konkursu na nową identyfikację Muzeum Fotografii w Krakowie – w dwuetapowym konkursie współorganizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej zwyciężyło Studio Podpunkt. Dziś prezentujemy zwycięski projekt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-nowa-identyfikacja-wizualna-muzeum-fotografii-w-krakowie,382421,artykul.html

W pierwszym, otwartym etapie, projektanci i studia graficzne zgłaszały portfolia. Wpłynęło ich ponad 130. Do drugiego etapu jury zakwalifikowało pięć zespołów, których zadaniem było przygotowanie projektu logotypu oraz prezentacji podstawowych akcydensów i przykładów realizacji języka graficznego.

Podstawową zmianą w obszarze nowej identyfikacji jest nowa nazwa Muzeum. MuFo – wyraz zbudowany z pierwszych liter nazwy Muzeum Fotografii, jest prostą, wpadającą w ucho i łatwo wymawianą dla obcokrajowców nazwą. MuFo w pierwszej fazie wdrażania identyfikacji będzie znakiem uzupełnionym o pełną nazwę – Muzeum Fotografii w Krakowie, ale docelowo ma pełnić rolę samodzielnej nazwy instytucji.

W pracy nad nazwą i znakiem celem było stworzenie komunikacji niezmiernie przyjaznej, zapraszającej, czytelnej i wyrazistej. Studio Podpunkt postawiło na proste skojarzenia – obiektyw, widzenie, patrzenie, obserwacja. Nowym symbolem graficznym MuFo stało się oko.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Projekt identyfikacji wizualnej jest dynamiczny i daje szerokie możliwości zastosowań, rozwiązań graficznych dopasowanych do różnych nośników W określony sposób zmienne layouty dopasowują się do medium i formy przekazu. Mocny graficznie znak dopełnia żywa kolorystyka. Bogata gama kolorów pozwoli nabrać muzealnej komunikacji mocy, wyrazistości i rozpoznawalności. 
 

  • Koncepcja i projekt: studio Podpunkt
  • Zakres: strategia wizerunkowa instytucji, identyfikacja wizualna
  • Krój wykorzystany w znaku i layoutach: TT Commons

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marketing w koronie – jak dostrzec plusy w pandemii?
Koszty w firmie trzeba liczyć zawsze, ale w czasach kryzysu (takich jak obecnie), jest to szczególnie ważne. Zamiast jednak w panice i na oślep ciąć budżet marketingowy, zastanów się, jak efektywniej wydawać pieniądze „tu i teraz”, a przy tym zapewnić firmie przewagę nad konkurentami w przyszłości. Działy marketingu stają obecnie przed ogromnym...
Torby ze „zwykłego” plotera
Ploter Mutoh ValueJet serii X ma nietypową pracę w Halfar, ponieważ jest używany do produkcji... m.in. toreb udanej serii LorryBags. Jak widać plotery żywiczne, to coś więcej niż urządzenia do drukowania na folii.
8 najnowszych trendów marketingowych, które warto poznać
Rozwijające się technologie zmieniają marketing, w konsekwencji strategie muszą równie szybko dostosowywać się do nowych realiów rynku. Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy w analityce marketingowej jest oprogramowanie do uczenia maszynowego, które przewiduje szanse, trendy i problemy, jeszcze zanim się pojawią.  Zapewnia ono...
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i...
Ulotki na papierach fakturowanych i powlekanych: druk na trudnych podłożach
Wyjątkowe podłoża, cienkie i grube arkusze, papier powlekany albo eleganckie papiery fakturowane - tego typu materiały sprawiają trudność niejednej drukarni. Jak sprawnie drukować na trudnych podłożach? Czy nowoczesne maszyny są przygotowane do zadań specjalnych?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764