logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Fotografii w Krakowie

   14.05.2019, przeczytano 972 razy
ilustracja

Niedawno ogłosiliśmy zwycięzcę konkursu na nową identyfikację Muzeum Fotografii w Krakowie – w dwuetapowym konkursie współorganizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej zwyciężyło Studio Podpunkt. Dziś prezentujemy zwycięski projekt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-nowa-identyfikacja-wizualna-muzeum-fotografii-w-krakowie,382421,artykul.html

W pierwszym, otwartym etapie, projektanci i studia graficzne zgłaszały portfolia. Wpłynęło ich ponad 130. Do drugiego etapu jury zakwalifikowało pięć zespołów, których zadaniem było przygotowanie projektu logotypu oraz prezentacji podstawowych akcydensów i przykładów realizacji języka graficznego.

Podstawową zmianą w obszarze nowej identyfikacji jest nowa nazwa Muzeum. MuFo – wyraz zbudowany z pierwszych liter nazwy Muzeum Fotografii, jest prostą, wpadającą w ucho i łatwo wymawianą dla obcokrajowców nazwą. MuFo w pierwszej fazie wdrażania identyfikacji będzie znakiem uzupełnionym o pełną nazwę – Muzeum Fotografii w Krakowie, ale docelowo ma pełnić rolę samodzielnej nazwy instytucji.

W pracy nad nazwą i znakiem celem było stworzenie komunikacji niezmiernie przyjaznej, zapraszającej, czytelnej i wyrazistej. Studio Podpunkt postawiło na proste skojarzenia – obiektyw, widzenie, patrzenie, obserwacja. Nowym symbolem graficznym MuFo stało się oko.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Projekt identyfikacji wizualnej jest dynamiczny i daje szerokie możliwości zastosowań, rozwiązań graficznych dopasowanych do różnych nośników W określony sposób zmienne layouty dopasowują się do medium i formy przekazu. Mocny graficznie znak dopełnia żywa kolorystyka. Bogata gama kolorów pozwoli nabrać muzealnej komunikacji mocy, wyrazistości i rozpoznawalności. 
 

  • Koncepcja i projekt: studio Podpunkt
  • Zakres: strategia wizerunkowa instytucji, identyfikacja wizualna
  • Krój wykorzystany w znaku i layoutach: TT Commons

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy memy podlegają prawu autorskiemu?
Autorem pojęcia „mem” jest najprawdopodobniej Richard Dawkins – brytyjski teoretyk ewolucji biologicznej, związany z Uniwersytetem Oxfordzkim. W morzu definicji, najbardziej intrygująca jest ta, mówiąca że „mem” to „podstawowa jednostka informacji kulturowej, która, podobnie do genów, powiela się, mutuje i podlega działaniu doboru naturalnego”1. Kto by...
Content marketing w social mediach – o czym warto pamiętać?
Jednym z największych mitów na temat content marketingu jest przekonanie, że metoda ta ogranicza się jedynie do tworzenia artykułów blogowych. Tymczasem, popularnym miejscem rozpowszechniania wartościowych treści są m.in. social media. Od dłuższego czasu cieszą się one niesłabnącą popularnością ze strony marketerów, którzy włączają je do systemu...
Gen Z - być offline w świecie, w którym króluje online
O pokoleniu Z mówi się, że telefon w dłoni trzymają nieustająco. Ale czy nie jest tak, że opinię wyrabiamy sobie na podstawie jednostkowych zaobserwowanych przypadków? Z badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network Polska oraz infuture hatalska foresight institute na potrzebę raportu Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra wynika, że większość ankietowanych...
Aż 70% marketerów nie wie jak zmierzyć efektywność swoich kampanii content marketingowych. Czy oznacza to, że 70% budżetów jest zmarnowanych? Co gorsza, więcej niż połowa z nich przyznaje, że nie dostrzega tego, by ich działania miały wpływ na przychody firmy - wynika z raportu “Content Fitness Report” przygotowanego przez PAN Communications. Jednak nie wszystko stracone, z...
Ponad 3 razy więcej leadów przy 5-krotnie mniejszych wydatkach – taki wynik biznesowy osiągnęła kampania Facebook Ads prowadzona przez Bluerank dla Promedica24. Facebook właśnie opublikował studium przypadku tej kampanii jako ciekawy przykład sukcesu biznesowego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764