logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Fotografii w Krakowie

   14.05.2019, przeczytano 610 razy
ilustracja

Niedawno ogłosiliśmy zwycięzcę konkursu na nową identyfikację Muzeum Fotografii w Krakowie – w dwuetapowym konkursie współorganizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej zwyciężyło Studio Podpunkt. Dziś prezentujemy zwycięski projekt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-nowa-identyfikacja-wizualna-muzeum-fotografii-w-krakowie,382421,artykul.html

W pierwszym, otwartym etapie, projektanci i studia graficzne zgłaszały portfolia. Wpłynęło ich ponad 130. Do drugiego etapu jury zakwalifikowało pięć zespołów, których zadaniem było przygotowanie projektu logotypu oraz prezentacji podstawowych akcydensów i przykładów realizacji języka graficznego.

Podstawową zmianą w obszarze nowej identyfikacji jest nowa nazwa Muzeum. MuFo – wyraz zbudowany z pierwszych liter nazwy Muzeum Fotografii, jest prostą, wpadającą w ucho i łatwo wymawianą dla obcokrajowców nazwą. MuFo w pierwszej fazie wdrażania identyfikacji będzie znakiem uzupełnionym o pełną nazwę – Muzeum Fotografii w Krakowie, ale docelowo ma pełnić rolę samodzielnej nazwy instytucji.

W pracy nad nazwą i znakiem celem było stworzenie komunikacji niezmiernie przyjaznej, zapraszającej, czytelnej i wyrazistej. Studio Podpunkt postawiło na proste skojarzenia – obiektyw, widzenie, patrzenie, obserwacja. Nowym symbolem graficznym MuFo stało się oko.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Projekt identyfikacji wizualnej jest dynamiczny i daje szerokie możliwości zastosowań, rozwiązań graficznych dopasowanych do różnych nośników W określony sposób zmienne layouty dopasowują się do medium i formy przekazu. Mocny graficznie znak dopełnia żywa kolorystyka. Bogata gama kolorów pozwoli nabrać muzealnej komunikacji mocy, wyrazistości i rozpoznawalności. 
 

  • Koncepcja i projekt: studio Podpunkt
  • Zakres: strategia wizerunkowa instytucji, identyfikacja wizualna
  • Krój wykorzystany w znaku i layoutach: TT Commons

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Public Relations w małej i średniej firmie
Jak zdefiniować Public Relations, czym jest, jaką stanowi wartość, zwłaszcza dla MŚP? Nasza grupa przedsiębiorców zebrała się, aby omówić w jaki sposób w naszych branżach możemy skutecznie wykorzystać narzędzia PR. Czujemy, że jest to ważny temat i mamy wrażenie, iż dużo robimy w tym zakresie, ale nieusystematyzowane działania, brak planów...
Jak promować aplikację mobilną i utrzymać zaangażowanie użytkowników?
Według analityków eMarketer, korzystając ze smartfonów ludzie spędzają nawet 90 procent czasu używając aplikacji mobilnych zainstalowanych na smartfonach. Liczba ich pobrań w AppStore i Google Play stale rośnie i jak ustalili eksperci z firmy Statista do 2021 roku osiągnie poziom 258 miliardów. To przełoży się na znaczący wzrost przychodów firm, które tworzą aplikacje. Ten...
Co decyduje o popularności cyfrowej reklamy zewnętrznej?
Jak pokazują najnowsze badania, wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną stale rosną i trend ten nadal będzie się utrzymywał. Według danych opublikowanych przez Magna i Zenith, w samych Stanach Zjednoczonych, między 2018 a 2021 przewiduje się wzrost wydatków o ponad 4 mld dolarów.
6 kroków do bezpiecznego druku w firmie
Zbiory danych to podstawowy surowiec każdego biznesu. Na ich podstawie podejmowane są strategiczne decyzje i wprowadzane innowacje, a oferta modyfikowana i ulepszana. Dlatego są one tak cenne i wymagają właściwej ochrony. Tymczasem tempo rozwoju nowoczesnych technologii biurowych powoduje, że wciąż powstają nowe luki w systemach bezpieczeństwa danych.
STGU testuje maszyny Oki Pro 9541 i Oki Pro9542
Któż by nie kochał papierów barwionych w masie? Na rynku pojawiają się wciąż kolekcje nowych odcieni i struktur. Jedno pozostaje bez zmian – dylemat, w jaki sposób je zadrukować. STGU przetestowało udostępnione przez OKI Europe możliwości maszyn OKI Pro 9541 i OKI Pro9542, sporządzając próbnik efektów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764