logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa odsłona kampanii Kaufland „Marnowanie? Nie mam w planie!”

  PR 17.10.2024, przeczytano 337 razy
ilustracjastrzałka

Kaufland wystartował z kampanią „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Można ją zobaczyć m.in. w internecie oraz gazetkach promocyjnych sieci. Inicjatywa ta ma na celu zwrócić uwagę Polek i Polaków na problem marnowania żywności. Akcja jest częścią strategii działań podejmowanych przez sieć w duchu zero waste, która obejmuje m.in. współpracę z Bankami Żywności, doskonalenie procesów w sklepach i łańcuchu logistycznym, a także działania edukacyjne w szkołach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-odslona-kampanii-kaufland-_marnowanie-nie-mam-w-planie%21_,406137,artykul.html

Zrównoważony rozwój to jeden z kluczowych elementów strategii Kaufland, w którą wpisują się działania na rzecz środowiska, takie jak m.in. inwestycje w energooszczędne rozwiązania w sklepach, budowa instalacji fotowoltaicznych czy wykorzystanie ciepła odpadowego z urządzeń chłodniczych do ogrzewania marketów. Kaufland promuje także proekologiczne postawy wśród konsumentów, wspierając je przy pomocy kampanii edukacyjnych.

Najnowszą inicjatywą w tym obszarze jest doroczna, cykliczna kampania „Marnowanie? Nie mam w planie!”, która jest odpowiedzią sieci Kaufland na niestety wciąż bardzo aktualny i poważny problem marnowania żywności – szacuje się, że co roku w Polsce na wysypiskach ląduje nawet 18 milionów talerzy z posiłkami. To aż dziewięć milionów ton zmarnowanej żywności!1

Akcja trwająca od 10. do 24. października jest widoczna m.in. w gazetce promocyjnej online oraz w kanałach społecznościowych sieci. W postach oraz w spotach towarzyszących kampanii na Facebooku, LinkedInie, Instagramie oraz TikToku Kaufland przekazuje informacje kluczowe do zrozumienia problemu i jego skali, ale też zachęca do wspólnego podjęcia konkretnych działań.

– Ograniczenie marnowania żywności to jeden z siedemnastu priorytetowych celów ONZ, ale także jeden z kluczowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju naszej sieci. Doroczna kampania to natomiast tylko jeden z przykładów działań w duchu zero waste, jakie podejmujemy w Kaufland – mówi Agnieszka Kotlińska, Starszy Specjalista ds. Corporate Affairs w Kaufland Polska– Nie ograniczamy się przy tym do edukacji konsumentów, ale również modyfikujemy nasze wewnętrzne procesy tak, aby zminimalizować straty żywności w łańcuchu logistycznym oraz w marketach. Współpracujemy również z organizacjami trzeciego sektora, Federacją Polskich Banków Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta, którym przekazujemy żywność z krótkim terminem przydatności do spożycia.

W sklepach Kaufland funkcjonuje zautomatyzowany system gospodarki towarowej, dzięki któremu w automatyczny sposób można oszacować ilość towaru i dostosować wielkość zamówienia z centrum dystrybucji do zapotrzebowania danego marketu. Sieć optymalizuje także swoje procesy logistyczne – w ubiegłym roku detalista wprowadził specjalne jednostki paletowe tzw. Kaufland Klapp-Palette, które zapobiegają uszkodzeniom towaru. Natomiast w marketach w piekarniach na krótko przed zamknięciem sklepu wypiekane są wyłącznie artykuły podstawowe i promocyjne. W sklepach kontrolowane są również daty minimalnej trwałości i terminy przydatności do spożycia produktów – w przypadku ich zbliżającego się upływu ceny artykułów zostają obniżone.

Aby zwrócić uwagę klientów na te wciąż dobre, a dodatkowo korzystne cenowo produkty, Kaufland wprowadził we wszystkich sklepach przyciągające uwagę, zielone pudełka z napisem „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Sukcesem zakończył się realizowany w tym roku w szkołach autorski program edukacyjny „Eko od dziecka – nie marnuję”, w trakcie którego wolontariusze – pracownicy sieci Kaufland, pokazywali uczniom podstawówek, jak nie marnować żywności.

Źródło: Kaufland Polska Markety

Dodatkowe informacje:

1 Federacja Polskich Banków Żywności

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Poligrafia w marketingu - szkolenie
Wydawnictwo Polski Drukarz, wydawca magazynu „Świat DRUKU”, poświęconego szeroko pojętej branży poligraficznej, reklamowej i opakowaniowej, oraz organizator wydarzeń branżowych w ramach Akademii Wiedzy, zaprasza na szkolenie „Poligrafia w marketingu”, które odbędzie się w Warszawie 19 marca br. w godz. 9.00–17.00.
Sukces Screen Network w konkursie Digital Signage Awards 2025
Screen Network zdobył prestiżową nagrodę Digital Signage Awards 2025 za projekt AI Screen w Galerii Katowickiej. Projekt zdobył główną nagrodę w kategorii „Timely Data-Driven Displays and Creative”. To niezwykłe wyróżnienie potwierdza, że polska technologia i innowacyjność stają się znaczącą siłą na międzynarodowej scenie.
oS3 i ONE House realizują kampanię dla Urlop.pl
Agencje oS3 i ONE House, wchodzące w skład Grupy ONE House, realizują pierwszą ogólnopolską kampanię dla marki Urlop.pl. Kampania „Urlop pełen pasji!” to debiut marki w mediach masowych, który nastąpił po rebrandingu i zmianie nazwy z Fostertravel.pl na Urlop.pl w listopadzie 2024 roku. Jej głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz...
StratosMedia i Sony z aplikacją AITRIOS dla digital signage
StratosMedia, wiodący dostawca rozwiązań Digital Signage i komunikacji wizualnej, ogłosił nową aplikację zintegrowaną z "AITRIOS”, platformą wykrywania sztucznej inteligencji dostarczaną przez Sony Semiconductor Solutions i jej profesjonalną serię wyświetlaczy Sony BRAVIA, aby zapewnić bezprecedensowe aplikacje Vision AI w kompletnym ekosystemie Digital Signage.
GPW i Euvic Digital łączą siły w kampanii promującej ETF-y
 Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wraz z agencją Euvic Digital (Euvic Performance) realizują kompleksową kampanię marketingową mającą na celu popularyzację funduszy ETF wśród inwestorów. W ramach współpracy powstał serwis internetowy www.etfnagpw.pl, który pełni rolę centrum wiedzy o funduszach ETF notowanych na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764