logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Nowe otomoto

   03.05.2015, przeczytano 4602 razy
ilustracjastrzałka

Serwis motoryzacyjny otomoto.pl przeprowadził rebranding z okazji 10-lecia swojego istnienia. Marka zyskała zupełnie nowe logo oraz identyfikację wizualną. Projekt graficzny wykonało poznańskie studio For brands.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-nowe-otomoto,24746,artykul.html

Marcin Kaczmarek – For brands studio (Founder, Brand Designer): - Rebranding OTOMOTO był dla nas niezwykle interesującym wyzwaniem – to w końcu marka znana prawie każdemu polskiemu kierowcy. Przez 10 lat zbudowała sobie pozycję niekwestionowanego lidera rynku.

Cel był jasny - pokazać jaką marką jest dziś OTOMOTO, jak bardzo zmieniło się przez dekadę swojego istnienia i w jakim kierunku chce dalej rozwijać się dla swoich użytkowników.

Rozpoczęliśmy od zdefiniowania motoryzacji. Nowy logotyp osadziliśmy na 4 kołach – literach O. Podzieliliśmy go pasami koloru pochylonymi pod kątem 45 stopni, nadającymi mu odpowiedniej dynamiki i pędu. Czerwień odpowiada w nim za motoryzacyjne emocje a granat za stabilną, godną zaufania technologię.

Indywidualnie skrojone, mocne liternictwo o ponadczasowej formie, ruszone z miejsca dynamicznym podziałem kolorystycznym, było świetnym punktem wyjścia do dalszych prac.

Kuba Enzowski – For brands studio (Partner, Brand Designer), Kommunikat (Founder, Designer): - Kompozycję naprzemiennych pasów zawartą w logotypie wyciągnęliśmy poza znak i rozwinęliśmy w kompleksową identyfikację wizualną. Wzbogaciliśmy paletę barw o funkcyjny kolor błękitny, dzięki któremu identyfikacja staje się lżejsza i bardziej energetyczna. System poprzez swoją elementarność i elastyczność daje ogromny potencjał dalszego rozwoju przy zachowaniu podstawowych kodyfikatorów marki.

Kolejnym etapem było zaprojektowanie języka graficznego na potrzebny komunikacji marketingowej. Stworzyliśmy bogatą bibliotekę ilustracji i animacji, dzięki którym marka może porozumiewać się w czytelny i przyjemny sposób.

OTOMOTO to jednak nie tylko internet – to także największa w Polsce sieć stacjonarnych punktów sprzedaży samochodów. Niezbędne było zaprojektowanie dla nich nowych standardów wizualnych oraz stworzenie systemu ich obrandowania.
Podsumowaniem pracy jest dedykowana strona internetowa nowe.otomoto.pl, na której można dowiedzieć się więcej o marce, procesie re-brandingu, a także pobrać oficjalne pliki graficzne
.

Za przygotowanie i wdrożenie głównej strony internetowej serwisu otomoto.pl oraz aplikacji mobilnej odpowiada OTOMOTO.

Źródło: STGU, For brands studio

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Brand Design: Marcin Kaczmarek, Kuba Enzowski
Illustrations: Natalia Żerko
Copywriting: Marcin Domaniecki
Motion Design: Alicja Piotrowska
Web Development strony nowe.otomoto.pl: Grzegorz Jamróz, Marta Przyborowska, Jakub Przyborowski
Account Manager: Joanna Jonkis

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Polska wersja BMW ;)

Najnowsze w tym dziale

Produktowa sesja zdjęciowa – co musisz wiedzieć przed wynajmem studia?
Nowy smak batonika, świąteczna kolekcja win, a może sezonowe menu cateringowe? Możliwości na apetyczne sesje fotograficzne jest nieskończenie wiele, a profesjonalnie przygotowane zdjęcia to dobry pomysł na ciekawy content, który przyciągnie do Ciebie nowych klientów. Wszystko to jest możliwe dzięki studiom fotograficznym, oferującym wynajmującym coraz więcej...
Co z wyskakującymi okienkami? Sprawa przeciwko IAB Europe w pytaniach i odpowiedziach (cz. 2)
We wrześniu belgijski sąd skierował do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pytania dotyczące stworzonego przez IAB Europe systemu wymiany informacji o preferencjach użytkowników i użytkowniczek co do profilowania reklam między pośrednikami reklamowymi. Sprawa jest następstwem skargi złożonej przez Panoptykon i inne organizacje broniące praw cyfrowych w Europie. Jaki mamy...
W czasie kryzysu rosną tylko najlepsi. Zarządzani przez sprawną i kompetentną kadrę. Specjaliści od digital marketingu i e-commerce są dziś jednymi z najbardziej poszukiwanych. Jak wybrać tych najlepszych w tym przecież ciągle rozwijającym się sektorze? Agencja Digital Hunters, specjalizująca się w pozyskiwaniu managerów z branży digital marketingu i e-commerce,...
Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie
Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować...
Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku. Podczas, gdy polski rynek urośnie o 34,7% do wartości 124 miliardów zł. Jednak przyszły rok przyniesie wiele wyzwań dla e-commerce, na który największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania klientów, szybkość...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764