logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Nowe otomoto

   03.05.2015, przeczytano 5114 razy
ilustracjastrzałka

Serwis motoryzacyjny otomoto.pl przeprowadził rebranding z okazji 10-lecia swojego istnienia. Marka zyskała zupełnie nowe logo oraz identyfikację wizualną. Projekt graficzny wykonało poznańskie studio For brands.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-nowe-otomoto,24746,artykul.html

Marcin Kaczmarek – For brands studio (Founder, Brand Designer): - Rebranding OTOMOTO był dla nas niezwykle interesującym wyzwaniem – to w końcu marka znana prawie każdemu polskiemu kierowcy. Przez 10 lat zbudowała sobie pozycję niekwestionowanego lidera rynku.

Cel był jasny - pokazać jaką marką jest dziś OTOMOTO, jak bardzo zmieniło się przez dekadę swojego istnienia i w jakim kierunku chce dalej rozwijać się dla swoich użytkowników.

Rozpoczęliśmy od zdefiniowania motoryzacji. Nowy logotyp osadziliśmy na 4 kołach – literach O. Podzieliliśmy go pasami koloru pochylonymi pod kątem 45 stopni, nadającymi mu odpowiedniej dynamiki i pędu. Czerwień odpowiada w nim za motoryzacyjne emocje a granat za stabilną, godną zaufania technologię.

Indywidualnie skrojone, mocne liternictwo o ponadczasowej formie, ruszone z miejsca dynamicznym podziałem kolorystycznym, było świetnym punktem wyjścia do dalszych prac.

Kuba Enzowski – For brands studio (Partner, Brand Designer), Kommunikat (Founder, Designer): - Kompozycję naprzemiennych pasów zawartą w logotypie wyciągnęliśmy poza znak i rozwinęliśmy w kompleksową identyfikację wizualną. Wzbogaciliśmy paletę barw o funkcyjny kolor błękitny, dzięki któremu identyfikacja staje się lżejsza i bardziej energetyczna. System poprzez swoją elementarność i elastyczność daje ogromny potencjał dalszego rozwoju przy zachowaniu podstawowych kodyfikatorów marki.

Kolejnym etapem było zaprojektowanie języka graficznego na potrzebny komunikacji marketingowej. Stworzyliśmy bogatą bibliotekę ilustracji i animacji, dzięki którym marka może porozumiewać się w czytelny i przyjemny sposób.

OTOMOTO to jednak nie tylko internet – to także największa w Polsce sieć stacjonarnych punktów sprzedaży samochodów. Niezbędne było zaprojektowanie dla nich nowych standardów wizualnych oraz stworzenie systemu ich obrandowania.
Podsumowaniem pracy jest dedykowana strona internetowa nowe.otomoto.pl, na której można dowiedzieć się więcej o marce, procesie re-brandingu, a także pobrać oficjalne pliki graficzne
.

Za przygotowanie i wdrożenie głównej strony internetowej serwisu otomoto.pl oraz aplikacji mobilnej odpowiada OTOMOTO.

Źródło: STGU, For brands studio

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Brand Design: Marcin Kaczmarek, Kuba Enzowski
Illustrations: Natalia Żerko
Copywriting: Marcin Domaniecki
Motion Design: Alicja Piotrowska
Web Development strony nowe.otomoto.pl: Grzegorz Jamróz, Marta Przyborowska, Jakub Przyborowski
Account Manager: Joanna Jonkis

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Polska wersja BMW ;)

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764