Opus B opracował nowy system wizualny kart płatniczych, obejmujący całe portfolio kart Banku BNP Paribas. Agencja zaprojektowała także wszystkie wizerunki kart w obrębie stworzonego przez siebie systemu.
W swoich projektach zespół Opus B mocno wyeksponował logo banku. To właśnie „jaskółki” z logo stały się głównym elementem, wokół którego projektanci zbudowali cały system wizualny kart BNP Paribas.
Wizerunki zostały pogrupowane i usystematyzowane w taki sposób, by każdy segment banku posiadał swoją własną interpretację tego motywu. Dla przykładu, karty przeznaczone dla klienta indywidualnego mają zawsze jedną „jaskółkę”, natomiast karty kredytowe przedstawiają motyw „jaskółek” już w zupełnie odmienny sposób.
- Projektując nowe wizerunki postawiliśmy na prostotę, flat designową grafikę, stonowaną kolorystykę i stworzenie zdecydowanego, jednoznacznego, ale i otwartego systemu, który będzie można rozbudowywać o nowe karty, pojawiające się w przyszłości w ofercie banku - mówi Piotr Olszewski, General Creative Director w Opus B
W projektach główną rolę grają uszlachetnienia, materiał oraz sposób i jakość wykonania – to elementy, które nadają kartom charakteru i plasują je w określonym segmencie (mogą być bardziej lub mniej prestiżowe ze względu na wykorzystane uszlachetnienia).
Źródło: Opus B