logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Platige Image stworzyło dwie animacje z utytułowanymi olimpijkami

  PR 12.05.2021, przeczytano 622 razy
ilustracja

Platige Image wyprodukowało dwie krótkometrażowe animacje będące częścią antologii „VS Series”, stworzonej na potrzeby kampanii #ChangeDestiny dla japońskiej marki SK-II. Bohaterkami filmów wyreżyserowanych przez Damiana Neonowa i Bartka Kika zostały tenisistka stołowa Kasumi Ishikawa, medalistka igrzysk olimpijskich (Londyn 2012r., Rio 2016r.) oraz Liu Xiang, rekordzistka świata w pływaniu na 50m stylem grzbietowym


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-platige-image-stworzylo-dwie-animacje-z-utytulowanymi-olimpijkami,391424,artykul.html

Artyści ze studia Platige Image przygotowali dwie z sześciu animacji będących częścią antologii „VS”, to mieszanka live-action i animacji, obejmującą różne stylizacje. Każdy z filmów opowiada o wyzwaniach z jakimi muszą mierzyć się sportsmenki Oprócz Platige Image przy antologii pracowały wielokrotnie nagradzane studia: Imaginary Forces, Passion Pictures i C3, a partnerem kreatywnym był WPP Agencies Grey i Mediacom. Ścieżkę dźwiękową przygotowali między innymi John Legend (VS Trolls) i Lexie Liu (VS Obsession).

- Oba filmy są hybrydowym połączeniem live-action i animacji, a to sprawiło, że artystycznie mogliśmy poruszać się jednocześnie w dwóch kierunkach. W trakcie produkcji antologii współpracowaliśmy z artystami z niemal każdego zakątka globu, w tym Japonii, Malezji, Francji, Rosji, Włoch i RPA. Każdy element tej układanki musiał być dobrany tak, aby efekt końcowy idealnie odpowiadał potrzebom klienta. – komentuje Robert Stasz, CG producer.

- Chcieliśmy pokazać niesamowite historie naszych sportowców w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie robiono, poprzez piękne połączenie animacji i live-action. Praca z Platige Image przy ich tworzeniu była dla mnie absolutnym zaszczytem, a efekt finalny jest po prostu kinowym arcydziełem - powiedziała Siddika Dehlvi, Executive Creative Business Director.

VS Pressure

Akcja filmu, rozgrywa się w onirycznej wizji Tokio, w której utytułowana tenisistka stołowa Kasumi Ishikawa mierzy się z presją - najtrudniejszym przeciwnikiem, któremu każdy sportowiec musi stawić czoła. W animowanej części „VS Pressure” ruch bohaterki został stworzony od podstaw w technice key-frame. Wykorzystanie jej dało artystom z Platige Image wolność i pozwoliło stworzyć surrealistyczną choreografię, redefiniującą zasady fizyki. Zabieg ten pozwolił na odpowiednie zbudowanie symboliki postaci, a jednocześnie współgrał z narracją.

- Animowana sekwencja filmu rozgrywa się w wyobraźni bohaterki, a sama animacja to pryzmat, przez który chcieliśmy pokazać istotę emocji. Skupiliśmy się bardziej na budowaniu nastroju miejsca, niż na jego szczegółowej rekonstrukcji. W naszym filmie tło jest w ciągłym ruchu, ewoluuje i przekształca się w synergii z nastrojem poszczególnych scen. Każdy występujący w filmie element wizualny został przez nas użyty po to, żeby zbudować mocny i emocjonalny przekaz, w którym nawet perspektywa optyczna i kolory są aktorami odgrywającymi swoją rolę.- komentuje reżyser filmu, Damian Nenow.

- Stylizowana estetyka filmu dała nam możliwość swobodniejszego wykorzystania koloru. Włożyliśmy dużo pracy w stworzenie tak zwanego kolor skryptu (color keys), dzięki któremu mieliśmy pewność, ze kolory współgrając z narracją wywołują określone emocje, a każda scena ma odpowiedni ton. - dodaje Kamil Murzyn dyrektor artystyczny.

Innowacyjnym rozwiązaniem, mającym wpływ na znaczne przyspieszenie produkcji, było wykorzystanie gogli VR do stworzenia wieżowca Shibuya.

- To była nie tylko świetna zabawa, ale i dość efektywne rozwiązanie. VR pozwala na malowanie w 3D, bez ograniczeń powierzchni dwuwymiarowego płótna. To bardzo organiczny proces, a wykorzystanie tej technologii było dla nas przełomowe. Rezultatem spędzenia w goglach VR 2-3 godzin, był komplet funkcjonalnych concept artów.– wyjaśnia Damian Nenow.

- Skala tego projektu była po prostu olbrzymia. Kręciliśmy ze wspaniałą ekipą z Tokio, z agencją i zespołami kreatywnymi oraz produkcyjnymi z Londynu i Japonii, z naszymi reżyserami i operatorem z Polski. Sama logistyka i produkcja całego przedsięwzięcia były po prostu oszałamiające. - podsumowuje Artur Zicz, producent wykonawczy.

VS Obsession

Film „VS Obsession” z udziałem pływaczki Liu Xiang obrazuje podróż głównej bohaterki, w której niewinne selfie staje się pretekstem do zanurzenia się w świecie social mediów.

- To bardzo emocjonalna i osobista historia. Podróż Liu Xiang prowadzi ją przez radość, ciekawość, irytację, smutek i przerażenie, zanim ostatecznie odnajdzie w sobie siłę by stać się bohaterką. Historia musiała być jasna i zrozumiała, dlatego dużo czasu poświęciliśmy na odpowiednie przekazanie emocji postaci. Zależało nam również na tym, aby samo środowisko opowiadało historię, pracowaliśmy więc z symbolami i metaforami, które przekazują emocje na innym, wyższym poziomie - wyjaśnia reżyser Bartek Kik.

Wiarygodne odwzorowanie mimiki twarzy i wykorzystanie jej do przekazywania emocji jest zawsze wyzwaniem dla twórców filmu animowanego. Artystom z Platige Image zależało na tym, by mimo lekkiej stylizacji Liu Xiang była możliwie jak najbardziej podobna do siebie oraz zachowała naturalną sylwetkę. Praca nad animacją trwała niemal do zakończenia produkcji.

- Stworzenie realistycznej postaci ludzkiej zawsze wymaga wielkiej uwagi, szczególnie jeśli mówimy o rekordzistce świata, której twarz jest powszechnie znana. Przeszliśmy przez długi proces udoskonalania modelu Liu Xiang, tak aby był rozpoznawalny, a jednocześnie pokazany w określonej stylistyce. Jeśli chodzi o samą mimikę twarzy, to musieliśmy zebrać możliwie jak największą ilość materiałów referencyjnych na temat prawdziwej Liu Xiang, aby nasi animatorzy mogli sprawić, by jej cyfrowa wersja „zachowywała się” w przekonujący sposób – komentuje dyrektor artystyczny animacji Łukasz Nowicki.

- Globalne kampanie wymagają zaangażowania wielu osób, dlatego w tym przypadku tak istotna była odpowiednia komunikacja między klientem, zespołami kreatywnymi i produkcyjnymi, rozproszonymi po całym świecie - komentuje Justyna Supernak, producentka - To bardzo ambitny projekt i cieszę się, że mogliśmy być jej częścią.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764