logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Platige Image stworzyło dwie animacje z utytułowanymi olimpijkami

  PR 12.05.2021, przeczytano 243 razy
ilustracja

Platige Image wyprodukowało dwie krótkometrażowe animacje będące częścią antologii „VS Series”, stworzonej na potrzeby kampanii #ChangeDestiny dla japońskiej marki SK-II. Bohaterkami filmów wyreżyserowanych przez Damiana Neonowa i Bartka Kika zostały tenisistka stołowa Kasumi Ishikawa, medalistka igrzysk olimpijskich (Londyn 2012r., Rio 2016r.) oraz Liu Xiang, rekordzistka świata w pływaniu na 50m stylem grzbietowym


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-platige-image-stworzylo-dwie-animacje-z-utytulowanymi-olimpijkami,391424,artykul.html

Artyści ze studia Platige Image przygotowali dwie z sześciu animacji będących częścią antologii „VS”, to mieszanka live-action i animacji, obejmującą różne stylizacje. Każdy z filmów opowiada o wyzwaniach z jakimi muszą mierzyć się sportsmenki Oprócz Platige Image przy antologii pracowały wielokrotnie nagradzane studia: Imaginary Forces, Passion Pictures i C3, a partnerem kreatywnym był WPP Agencies Grey i Mediacom. Ścieżkę dźwiękową przygotowali między innymi John Legend (VS Trolls) i Lexie Liu (VS Obsession).

- Oba filmy są hybrydowym połączeniem live-action i animacji, a to sprawiło, że artystycznie mogliśmy poruszać się jednocześnie w dwóch kierunkach. W trakcie produkcji antologii współpracowaliśmy z artystami z niemal każdego zakątka globu, w tym Japonii, Malezji, Francji, Rosji, Włoch i RPA. Każdy element tej układanki musiał być dobrany tak, aby efekt końcowy idealnie odpowiadał potrzebom klienta. – komentuje Robert Stasz, CG producer.

- Chcieliśmy pokazać niesamowite historie naszych sportowców w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie robiono, poprzez piękne połączenie animacji i live-action. Praca z Platige Image przy ich tworzeniu była dla mnie absolutnym zaszczytem, a efekt finalny jest po prostu kinowym arcydziełem - powiedziała Siddika Dehlvi, Executive Creative Business Director.

VS Pressure

Akcja filmu, rozgrywa się w onirycznej wizji Tokio, w której utytułowana tenisistka stołowa Kasumi Ishikawa mierzy się z presją - najtrudniejszym przeciwnikiem, któremu każdy sportowiec musi stawić czoła. W animowanej części „VS Pressure” ruch bohaterki został stworzony od podstaw w technice key-frame. Wykorzystanie jej dało artystom z Platige Image wolność i pozwoliło stworzyć surrealistyczną choreografię, redefiniującą zasady fizyki. Zabieg ten pozwolił na odpowiednie zbudowanie symboliki postaci, a jednocześnie współgrał z narracją.

- Animowana sekwencja filmu rozgrywa się w wyobraźni bohaterki, a sama animacja to pryzmat, przez który chcieliśmy pokazać istotę emocji. Skupiliśmy się bardziej na budowaniu nastroju miejsca, niż na jego szczegółowej rekonstrukcji. W naszym filmie tło jest w ciągłym ruchu, ewoluuje i przekształca się w synergii z nastrojem poszczególnych scen. Każdy występujący w filmie element wizualny został przez nas użyty po to, żeby zbudować mocny i emocjonalny przekaz, w którym nawet perspektywa optyczna i kolory są aktorami odgrywającymi swoją rolę.- komentuje reżyser filmu, Damian Nenow.

- Stylizowana estetyka filmu dała nam możliwość swobodniejszego wykorzystania koloru. Włożyliśmy dużo pracy w stworzenie tak zwanego kolor skryptu (color keys), dzięki któremu mieliśmy pewność, ze kolory współgrając z narracją wywołują określone emocje, a każda scena ma odpowiedni ton. - dodaje Kamil Murzyn dyrektor artystyczny.

Innowacyjnym rozwiązaniem, mającym wpływ na znaczne przyspieszenie produkcji, było wykorzystanie gogli VR do stworzenia wieżowca Shibuya.

- To była nie tylko świetna zabawa, ale i dość efektywne rozwiązanie. VR pozwala na malowanie w 3D, bez ograniczeń powierzchni dwuwymiarowego płótna. To bardzo organiczny proces, a wykorzystanie tej technologii było dla nas przełomowe. Rezultatem spędzenia w goglach VR 2-3 godzin, był komplet funkcjonalnych concept artów.– wyjaśnia Damian Nenow.

- Skala tego projektu była po prostu olbrzymia. Kręciliśmy ze wspaniałą ekipą z Tokio, z agencją i zespołami kreatywnymi oraz produkcyjnymi z Londynu i Japonii, z naszymi reżyserami i operatorem z Polski. Sama logistyka i produkcja całego przedsięwzięcia były po prostu oszałamiające. - podsumowuje Artur Zicz, producent wykonawczy.

VS Obsession

Film „VS Obsession” z udziałem pływaczki Liu Xiang obrazuje podróż głównej bohaterki, w której niewinne selfie staje się pretekstem do zanurzenia się w świecie social mediów.

- To bardzo emocjonalna i osobista historia. Podróż Liu Xiang prowadzi ją przez radość, ciekawość, irytację, smutek i przerażenie, zanim ostatecznie odnajdzie w sobie siłę by stać się bohaterką. Historia musiała być jasna i zrozumiała, dlatego dużo czasu poświęciliśmy na odpowiednie przekazanie emocji postaci. Zależało nam również na tym, aby samo środowisko opowiadało historię, pracowaliśmy więc z symbolami i metaforami, które przekazują emocje na innym, wyższym poziomie - wyjaśnia reżyser Bartek Kik.

Wiarygodne odwzorowanie mimiki twarzy i wykorzystanie jej do przekazywania emocji jest zawsze wyzwaniem dla twórców filmu animowanego. Artystom z Platige Image zależało na tym, by mimo lekkiej stylizacji Liu Xiang była możliwie jak najbardziej podobna do siebie oraz zachowała naturalną sylwetkę. Praca nad animacją trwała niemal do zakończenia produkcji.

- Stworzenie realistycznej postaci ludzkiej zawsze wymaga wielkiej uwagi, szczególnie jeśli mówimy o rekordzistce świata, której twarz jest powszechnie znana. Przeszliśmy przez długi proces udoskonalania modelu Liu Xiang, tak aby był rozpoznawalny, a jednocześnie pokazany w określonej stylistyce. Jeśli chodzi o samą mimikę twarzy, to musieliśmy zebrać możliwie jak największą ilość materiałów referencyjnych na temat prawdziwej Liu Xiang, aby nasi animatorzy mogli sprawić, by jej cyfrowa wersja „zachowywała się” w przekonujący sposób – komentuje dyrektor artystyczny animacji Łukasz Nowicki.

- Globalne kampanie wymagają zaangażowania wielu osób, dlatego w tym przypadku tak istotna była odpowiednia komunikacja między klientem, zespołami kreatywnymi i produkcyjnymi, rozproszonymi po całym świecie - komentuje Justyna Supernak, producentka - To bardzo ambitny projekt i cieszę się, że mogliśmy być jej częścią.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna Karczmarek awansuje w zespole strategii Liquidthread
Anna Karczmarek awansowała na stanowisko Senior Strategy Planner w   LiquidThread (Publicis Groupe).
Saint-Gobain wybrała Icon Strategies do opracowania strategii komunikacyjnej i realizacji projektu komunikującego w Polsce nowy cel nadrzędny Grupy: „Making the world a better home”.
Wyniki badania opinii publicznej przeprowadzone w ramach kampanii „Trzeźwo myślę”
Carlsberg Polska w ramach programu „Trzeźwo myślę”, promującego odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, przeprowadził badanie opinii publicznej1. Sprawdził wiedzę i zachowania Polaków związane z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu oraz postrzeganie spożywania alkoholu przez grupy osób, które powinny z niego zrezygnować: kierowcy, kobiety w...
Kotlinek – nowy ketchup dla dzieci
Kotlin pragnie zmieniać jedzenie na lepsze – zarówno to dedykowane starszym, jak i młodszym konsumentom. Z myślą o tej drugiej grupie odbiorców, marka wprowadziła do swojego portfolio pierwszy produkt dla dzieci, z dostosowaną do ich potrzeb recepturą i składem bogatym w witaminy wspomagające odporność. Z takim dodatkiem nawet niejadek chętniej zje swoją...
Wielka Brytania, Włochy, Portugalia, Hiszpania, Francja, Niemcy, Estonia i Austria to rynki, na który działania performance marketingowe realizować będzie dla Western Union MullenLowe MediaHub. Klient ponownie zdecydował się powierzyć budżet na działania paid social i SEM właśnie MLMH, doceniając wysoki poziom obsługi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764