logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Praca w przyszłości – nowe technologie i ergonomia

  PR 26.01.2015, przeczytano 1543 razy
ilustracjastrzałka

Ricoh przedstawił pierwszą część raportu „Praca w przyszłości” opracowanego na podstawie badań  zrealizowanych przez Economist Inteligence Unit. W ramach tego projektu światowi eksperci w takich dziedzinach, jak nowe technologie czy ergonomia, przedstawili swoją  wizję przemian, które nastąpią w środowisku pracy w ciągu kolejnych 10-15 lat. Jednym z rozmówców był Alan Hedge, Dyrektor Human Factor and Ergonomics Laboratory w Cornell University. Według niego decydujące znaczenie w tym procesie będzie miała m.in. rosnąca popularność elektroniki użytkowej noszonej na sobie (wearables). 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/praca-w-przyszlosci--nowe-technologie-i-ergonomia,23752,artykul.html

Nowe technologie są w coraz większym stopniu obecne w codziennym życiu. Widać to m.in. na przykładzie nowoczesnych samochodów. Te zapewniają dostęp do szeregu inteligentnych funkcji  takich, jak:  ostrzeganie o niebezpieczeństwie na drodze, wyznaczenie optymalnego momentu na zmianę pasa ruchu czy określenie dokładnego położenia. Podobny trend będzie dotyczył ewolucji środowiska pracy. Co ważne, innowacyjne rozwiązania będą rozwijanie nie tylko w kierunku zwiększenia efektywności ale również poziomu komfortu i ergonomii. 

Według Alana Hedge patrząc na kierunek ewolucji nowoczesnych przestrzeni biurowych i zastosowanych w nich rozwiązań „[...] możemy zaobserwować zapowiedź nowego trendu „aktywnych” przedmiotów wyposażonych w sensory. Obecnie jesteśmy na początku tej rewolucji.”

Kolejnym ważnym czynnikiem, który będzie miał wpływ na zmiany środowiska pracy jest rosnąca popularności elektroniki użytkowej, którą nosimy na sobie (wearables). Wyposażone w sensory „aktywne” przedmioty w biurze przyszłości w połączeniu z tymi urządzeniami zmienią sposób interakcji człowieka z otaczającymi go obiektami. Profesor Hegde określa ją mianem wszechobecnej ergonomii. Znaczenie i zasięg tej ewolucji jest według niego porównywalny z możliwościami, które zawdzięczamy nowoczesnym smartfonom. Nowe rozwiązania w jeszcze większym stopniu przyczynią się do ułatwienia dostępu do danych. Ten aspekt będzie motorem napędowym tego trendu. 

Zgodnie z tą wizją, człowiek będzie wkraczał w środowisko, którego niemal każdy element będzie wyposażony w sensory. Umożliwi to szybkie i skuteczne połączenie i wyszukiwanie danych. Autoryzacja dostępu do tych zasobów będzie odbywała się za pośrednictwem jednego z elektronicznych urządzeń, które staną się częścią garderoby. Ludzie przestaną nosić elektroniczne urządzenia ze sobą a zaczną je nosić na sobie. 

Dla firm, które chcą być dobrze przygotowane na wyzwania przyszłości, bardzo ważne jest odpowiednie wkomponowanie nowych narzędzi i stworzenie środowiska przyjaznego dla wdrożeń kolejnych innowacji. Te zmiany będą musiały również znaleźć odzwierciedlenie w procedurach obowiązujących w organizacji. Przedsiębiorstwa, które nie skorzystają z tych nowych możliwości ryzykują utratę pozycji, którą wypracowały na rynku. 

Źródło: Ricoh Polska

www.ricoh.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764