logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Prognozowanie cech demograficznych i nowe profile marketingowe w Spółdzielni Danych Netsprint

  PR 02.09.2015, przeczytano 1064 razy
ilustracjastrzałka

Spółdzielnia Danych, platforma DMP od Netsprint, wprowadza nowości do swojej oferty. Reklamodawcy planujący kampanie mogą teraz szerzej docierać do użytkowników o określonych profilach demograficznych oraz intencjach zakupowych, a także targetować kampanie na użytkowników o wskazanym przedziale zarobków.  Jest to możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu nowej grupy danych - Demografii Predykowanej (wysokiej jakości prognozowane cechy demograficzne) oraz dołączeniu do Spółdzielni wielu nowych dostawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prognozowanie-cech-demograficznych-i-nowe-profile-marketingowe-w-spoldzielni-danych-netsprint,25852,artykul.html

“Z raportu IAB Polska wynika, że 82% polskich marketerów używa zewnętrznych danych o odbiorcach reklam i wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie rosnąć. Korzystanie z wysokiej jakości 3rd party data (danych zewnętrznych) sprawia, że reklamodawca nie musi już planować kampanii w oparciu o niepełne informacje. Otrzymuje dane, kim są jego użytkownicy (demografia) oraz jakie są ich aktualne potrzeby (czym się interesują, czego szukają, co chcą kupić). Mając na uwadze potrzeby marketerów stale ulepszamy naszą platformę, pracujemy nad najwyższą jakością dostępnych na niej profili oraz nad ich zasięgiem” - komentuje Iwona Kaźmierczak, Business Development Director Netsprint DMP. 

Reklamodawcy mogą już korzystać z nowej grupy danych w Spółdzielni Danych - Demografia Predykowana. Dane te oparte są o twarde informacje o płci i wieku pochodzące od dostawców Spółdzielni (m.in. Goldenline), które za pomocą mechanizmu predykcji opracowanego przez Netsprint zostały nałożone na użytkowników (cookies) o podobnym schemacie zachowań. Zastosowanie tej metody pozwala na predykowanie cech demograficznych z ok. 80% trafnością. Umożliwia to reklamodawcy znaczne rozszerzenie grupy docelowej - jeśli na przykład zdecyduje się emitować reklamy do kobiet w wieku 25-34 lat (bazując na danych twardych demograficznych), a po selekcji okaże się, że liczba profili demograficznych będzie niewystarczająca - może uzupełnić tę grupę profilem demograficznym predykowanym. Za predykowanymi danymi demograficznymi przemawiają nie tylko ich duże zasięgi, ale także cena - są ponad 2 razy tańsze niż dane twarde. 

Korzystając z danych dostępnych w Spółdzielni marketerzy mogą skierować swoje kampanie reklamowe również do osób o określonych zarobkach. Profile zarobkowe oparte są o dane ankietowe pochodzące od Goldenline oraz uzupełnione o ogólnodostępne raporty wynagrodzeń. Dane te są już przekazywane do najważniejszych DSP (Demand Side Platforms) zintegrowanych ze Spółdzielnią Danych. 

Netsprint wprowadził również zmiany w profilach Intencji Zakupowych w celu poprawy skuteczności kampanii (zwiększenia wskaźnika CTR, czyli klikalności oraz wskaźnika konwersji). Zmiany nastąpiły w oparciu o wewnętrzne badania jakości przeprowadzone przez zespół Netsprint Audience. “Badania potwierdziły, że to, jak daleko sięgamy w historię użytkownika budując dany profil wpływa na wysokość CTR i wskaźnik konwersji, a tym samym skuteczność kampanii. Wraz z wydłużeniem się tego czasu, następuje znaczny spadek wskaźników CTR kampanii. Aby poprawić wyniki klikalności kampanii wykorzystujących targetowanie na Intencje Zakupowe postanowiliśmy znacznie skrócić czas życia tych profili - niekiedy  nawet 4-5 krotnie. Aktualnie najdłuższy czas życia profili Intencji Zakupowych to 14 dni (dla intencji dotyczących zakupu nieruchomości i samochodów), a większość profili ma ustawiony czas na zaledwie 3 lub 7 dni. Bazując na wynikach naszych badań szacujemy, że ten zabieg przyniesie co najmniej trzykrotną poprawę CTRów.”  komentuje Iwona Kaźmierczak.

W ostatnich tygodniach do Spółdzielni  dołączyło kilkudziesięciu nowych dostawców danych, co zaowocowało silnym zwiększeniem zasięgów profili (głównie Intencji Zakupowych oraz Demografii). Marketerzy mogą zatem dotrzeć do ponad dwukrotnie większej grupy użytkowników. Dzięki współpracy z kolejnymi podmiotami w Spółdzielni Danych pojawiły się również nowe profile użytkowników o określonych intencjach zakupowych:  profile FMCG, profile intencji zakupu usług (m.in. wyjazdy zagraniczne, przedszkola i żłobki, usługi finansowe i księgowe), “szukający ubezpieczeń samochodowych (dzięki współpracy z porównywarką mfind.pl) czy “planujący zmianę operatora sieci GSM".

Spółdzielnia Danych, uruchomiona w październiku 2014 roku przez Netsprint platforma DMP (Data Management Platform) posiada dane o ponad 30 mln użytkowników (cookies) pogrupowanych w 320 profili marketingowych. Profile ze Spółdzielni Danych są dostępne dla reklamodawców w sieci reklamowej Adkontekst, content marketingowej ContentStream, na globalnych platformach DSP (umożliwiających zakup powierzchni reklamowej w sposób zautomatyzowany): Adform, Doubleclick Bid Manager, MediaMath, Appnexus, DataXu, oraz Turn, a także w należącym do Netsprint trading des

Źródło: Netsprint

netsprint.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764