logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt Orli Dom

   25.04.2012, przeczytano 2848 razy

Od ponad 20 lat toczą się bardziej lub mniej intensywne boje o poprawienie rysunku herbu Orła Białego oraz zapisów ustawy o godle. Jak widać gołym okiem - bez efektów. W publicznych dyskusjach na ten temat ujawnia się raz po raz brak zrozumienia i zainteresowania ze strony decydentów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-orli-dom,15364,artykul.html

Nie to nie, szkoda więc gadać... Przyszedł czas pokazać, że można coś zrobić bez oglądania się na polityków i ich ignorancję!

Tak narodził się pomysł na sam projekt "herbu małego RP", realizowany projektowo etapami od trzech lat, który swoją premierę internetową miał w sierpniu 2011 r., kiedy powstała strona projektu Orli Dom - http://www.orlidom.pl.

Założenie projektu było dość proste:

stworzenie wersji użytkowej herbu i godła RP – „herbu małego”, maksymalnie dostosowanej do różnych mediów i pozwalającej na poprawne stosowanie. Wersja uproszczona, tak w rysunku jak i odmianach, ze skodyfikowanym w księgę opisem zastosowań danej odmiany oraz użytkową specyfikacją koloru pozwalającą prawidłowo odwzorować herb – system Pantone, CMYK, RGB, web color, RAL.

O ile założenie było proste, o tyle realizacja, tego założenia, przybrała nieco rozbudowaną formę, z wielością wersji do różnych zastosowań. Pomału obrasta także projekt testami, w konkretnych technologiach i przy zastosowaniu różnych materiałów. Doświadczenia z testów przynoszą kolejne korekty lub zmuszają do stworzenia kolejnej wersji, tylko dla danego zastosowania, z uwzględnieniem technologii i właściwości materiału.

Strona projektu Orli Dom, na której wszystkie te testowe próby prezentuję, ma jednak dużo szersze założenie, niż sam projekt. Chcę prezentować także opracowania dotyczących herbu RP i weksyliów w ujęciu historycznym, symbolicznym, heraldycznym, sfragistycznym, weksylologicznym - czyli tego wszystkiego, co z i wokół naszych symboli narodowych się działo i dzieje. I będą to, mam nadzieję, materiały nie tylko moje, ale i innych autorów - serdecznie zapraszam. Strony projektu Orli Dom otwarte są również na prezentację innych, niż moja, koncepcji i opracowań graficznych Orła Białego.

Zapraszam do współpracy i na strony projektu Orli Dom
Andrzej-Ludwik Włoszczyński, projektant

Galeria: Projekt Orli Dom


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764