logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Projekt siedziby Grupy Lingaro spod kreski Bit Creative

  PR 30.01.2024, przeczytano 452 razy
ilustracja

Grupa Lingaro od 2008 roku cieszy się uznaniem klientów oraz światowych firm badawczych i doradczych za innowacyjność, doskonałość technologii i konsekwentne świadczenie najwyższej jakości usług transmisji danych. Będąc kompleksowym partnerem dla globalnych marek i przedsiębiorstw prowadzi klientów przez całą podróż związaną z danymi - od strategii, przez rozwój, po operacje i wdrożenie, pomagając im w pełni wykorzystać wartość danych, którymi dysponują. Misję i profil działalności firmy odzwierciedla jej nowe biuro, zlokalizowane przy ulicy Puławskiej w Warszawie, za którego realizację odpowiadają architekci z pracowni projektowej BIT CREATIVE.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-projekt-siedziby-grupy-lingaro-spod-kreski-bit-creative,402924,artykul.html

Przestrzeń biurowa nowej siedziby Lingaro w Warszawie to ponad 3000 mkw. na dwóch kondygnacjach. Pierwsza z nich to 1053,20 mkw., na których znajduje się pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym o powierzchni 68 mkw., 7 salek konferencyjnych (10-41 mkw.) oraz wydzielone przestrzenie do pracy typu open space. Druga liczy 2048,22 mkw. i obejmuje pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym o łącznej powierzchni 157,47 mkw., coffee point, game room z aneksem kuchennym - 46 mkw., 17 salek konferencyjnych od 10 do 100 mkw., pokój pracy kreatywnej - 30 mkw., 3 pomieszczenia do pracy indywidualnej, wydzielone przestrzenie typu open space oraz strefa chill outu. Imponujący metraż, gwarantujący swobodę i komfort pracy, odzwierciedla pozycję firmy Lingaro na międzynarodowym rynku, gwarantując swoim pracownikom przyjazne warunki pracy.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Głównym założeniem projektowym było stworzenie biura przyjaznego pracownikom o domowej atmosferze z akcentami firmowymi, uwzględniając przy tym istniejące wyposażenie firmy. Pod względem funkcjonalnym inwestorowi zależało, aby przestrzeń była założona na planie otwartym, przy czym przestrzenie miały zostać podzielone na mniejsze, dla maksymalnie 18 pracowników. Ważnym aspektem było również rozplanowanie różnorodnych miejsc do pracy zespołowej i indywidualnej oraz licznych sal konferencyjnych – mówi arch. Barnaba Grzelecki, właściciel pracowni BIT CREATIVE.

Klarowny, funkcjonalny i sprzyjający zarówno pracy indywidualnej, jak i zespołowej podział przestrzeni był jednak pierwszym wyzwaniem, z jakim zmierzyli się architekci z pracowni BIT CREATIVE. Wydzielone pomieszczenia trzeba było bowiem urządzić, tak by każde stanowiło spójną część całości, a zarazem wyróżniało się na tle pozostałych. Punktem wyjścia stała się więc misja firmy, jej międzynarodowy zasięg działalności oraz profil świadczonych usług.

Stąd ideą przewodnią sal konferencyjnych są miasta, w których znajdują się główne oddziały spółki. Sale konferencyjne w strefie recepcji są w zaprojektowane w stonowanych barwach, natomiast te dostępne dla pracowników, wyróżniają się intensywną kolorystyką. Każda z nich ma swój indywidualny kolor, zaakcentowany na suficie. Za najbarwniejszą można uznać salę Mexico City, gdzie na seledynowej ścianie dominuje postać Fridy Khalo.

ilustracjastrzałka

W game roomie dominują kolory firmowe - odcienie fioletu i granatowego. Sufit wykonany z czarnych, szarych i białych płyt, nawiązuje do tematyki pomieszczenia - przypomina szachownice lub piksele na monitorze. Dodatkowymi elementami wzmacniającymi nastrój jest tapeta z uniwersum cyberpunk, neon z napisem „Game over” oraz ścienna dekoracja w formie pikseli, która też pełni funkcję akustyczną. Na użytkowników czeka wiele atrakcji: konsola do gier, maszyna typu arcade, ping-pong oraz w pełni wyposażony aneks kuchenny i miejsca do wypoczynku.

Z kolei wielofunkcyjne pomieszczenie socjalne zlokalizowane jest w narożniku budynku i podzielone jest na kilka stref. Część wypoczynkowa z miękkimi, wygodnymi meblami oddzielona jest od pozostałych za pomocą mobilnych przepierzeń. Stąd można podziwiać widoki na tętniące życiem miasto lub zagrać w planszówki. W strefie jadalnianej znajdują się długie stoły dla większej grupy pracowników, jak również pojedyncze stolik oraz wysokie stoły przy elewacji i wyspie kuchennej. Sala wyposażona jest również w system nagłośnienia oraz dwa monitory dla grupowych prezentacji.

W każdym z pomieszczeń na szczególną uwagę zasługują sufity. W recepcji zaprojektowany został sufit listwowy na planie koła z perforowaną ramą, z której zwisa bujna zieleń. W game roomie uzyskano ciekawy motyw mozaiki, dzięki wykorzystaniu standardowego sufitu modułowego w trzech kolorach. W strefach chillout zdecydowano się na ciepły materiał w postaci wysp z wełny drzewnej w naturalnym kolorze.

Projekt, pomimo ograniczonego budżetu, jest bardzo bogaty w detale i nietuzinkowe rozwiązania. Każda przestań jest wyjątkowa i wyróżnia się na tle pozostałych – podsumowuje arch. Barnaba Grzelecki.

Źródło: BIT CREATIVE

www.bitcreative.info

Dodatkowe informacje:

Inwestor: Lingaro Sp. z. o.o.
Lokalizacja: Warszawa, ul. Puławska 180
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Malwina Klimowicz
Zdjęcia: Fotomohito

Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Robert Lewandowski rozpoczął współpracę z G2A
G2A.COM, największy na świecie marketplace z cyfrową rozrywką z przyjemnością ogłasza nawiązanie długoterminowej współpracy z gwiazdą futbolu, Robertem Lewandowskim. W nawiązaniu współpracy pomiędzy stronami uczestniczyło RL Media - agencja mediowa, która powstała w wyniku współpracy Roberta Lewandowskiego i Group One. Dwukrotny zdobywca nagrody...
Maja Staśko otwiera „sklep”: kampania przeciwko wykorzystywaniu seksualnemu dzieci
W ramach kampanii społecznej #ToNieJestNormalne działaczka społeczna Maja Staśko odsłoni nietypową witrynę sklepową w samym centrum Warszawy, zwracającą uwagę na problem wykorzystania seksualnego online najmłodszych. Jak pokazuje najnowsze badanie 6 na 10 młodych Polaków spotkało się z próbami wykorzystania na tle seksualnym w sieci.  
Alior Bank 15 maja br. rozpoczął kampanię marketingową promującą nową ofertę kredytu hipotecznego „Własne M w Wielkim Mieście”, który umożliwia klientom spełnienie marzenia o mieszkaniu w metropolii. Działania marketingowe będą realizowane do połowy czerwca.
ICEA wyłącznym partnerem SEO z Europy w Vendasta
ICEA S.A., one-stop shop dla e-commerce, zacieśnia kooperację z kanadyjskim marketplace B2B Vendasta, który współpracuje z przeszło 60 tys. partnerów handlowych na całym świecie. Globalny zasięg firmy obejmuje obsługę ponad 5,5 miliona małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), w zakresie dostarczania kompleksowych rozwiązań cyfrowych. Vendasta poszukując partnera...
Nowości z konferencji Google Marketing Live 2024
Podczas konferencji Google Marketing Live 2024 ogłoszone zostały nowości w obszarze reklam, oparte na sztucznej inteligencji. Marketerzy i marketerki będą mogli w swojej pracy wykorzystać m.in. nowe narzędzia do generowania grafiki i tekstów (zasobów kreatywnych) w kampaniach Performance Max, immersyjne formaty reklam, takie jak wirtualne przymierzalnie, a także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764