Wczoraj rozpoczęła się kampania promująca najnowszą produkcję CANAL+ „Algorytm Miłości”. W ramach promocji wystartował specjalny landing page www.algorytmmilosci.pl, gdzie dzięki sztucznej inteligencji, użytkownicy mogą porozmawiać o serialu, jak również o swoich sercowych rozterkach. Za działania odpowiada zespół Havas Play (Havas Media Network).
W dniu 22 maja na platformie CANAL+ zadebiutował nowy serial „Algorytm Miłości”. Uczestnicy tej serialowej parodii oddają swój los w ręce sztucznej inteligencji, by znaleźć idealnie dopasowaną miłość i zgarnąć wygraną w programie, czyli milion złotych. Serial operuje na kontrowersji, prowokacji i satyrze na otaczającą nas rzeczywistość, kult celebrytów czy świat influencerów i social mediów. Tytułowy Algorytm Miłości to zaawansowana technologicznie sztuczna inteligencja A.M.O.R (Algorytm Miłości Optymalizujący Relacje), stworzona specjalnie na potrzeby świata kreowanego w serialu. A.M.O.R. ocenia kompatybilność i dopasowanie par oraz szanse na zbudowanie przez nie związku. Poziom dopasowania może się zmieniać, ponieważ zarówno uczestnicy, jak i sam A.M.O.R., cały czas uczą się siebie nawzajem.
Najnowszą produkcję CANAL + promuje m.in. specjalny serwis www.algorytmmilosci.pl, w sercu którego znalazł się serialowy A.M.O.R. – przenosząc jego działanie na unikalne doświadczenie w kampanii. W przygotowaniu akcji wykorzystane zostały dostępne informacje fabularne na temat serialu – obsady, wątków fabularnych czy scenariusza. To wszystko po to, aby przy pomocy technologii machine learning wytrenować oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie, które aktualnie nabrało pożądanej przez nas osobowości. Stało się serialowym A.M.O.R.em, z którym można porozmawiać nie tylko na temat samego serialu, ale również na temat naszych sercowych rozterek. A.M.O.R. w humorystyczny sposób odpowiada na dowolnie zadane pytanie – tworząc odniesienia do fabularnych wątków z samego serialu.
– Kiedy Havas Play przyszedł do nas z pomysłem stworzenia prawdziwego A.M.O.R.a z serialu byłem bardzo zaintrygowany. Szczególnie, że słyszałem wcześniej o możliwościach Meta AI Persona. W każdej kolejnej kampanii dla naszych seriali oryginalnych staramy się zaskakiwać widzów. Ja osobiście bardzo lubię kiedy w naszych działaniach, szczególnie tych w obrębie mediów społecznościowych, robimy coś przełomowego i sięgamy po nowe rozwiązania. A tutaj na pewno tak jest! AI to już nie tylko modne hasło z kolejnych newsletterów czy prezentacji, ale realne narzędzie, którego używamy do promocji serialu. Myślę, że samo połączenie robota z serialu, który jest sztuczną inteligencją z tą 'prawdziwą' sztuczną inteligencją to coś bardzo ciekawego. Szczególnie, że 'nasz' AMOR równie dobrze zna fabułę serialu, bohaterów i zależności między nimi. Jeśli szukacie sercowej porady – szczególnie takiej nie do końca serio to idealnie trafiliście. Dzisiaj nie wystarczy już po prostu świecić swoim logotypem wszędzie gdzie się da - użytkownicy, widzowie chcą wchodzić w interakcję z naszymi serialami w różny sposób, po obejrzeniu doświadczyć ich 'bardziej' – dlatego sięgamy po rozwiązania, które im to umożliwiają. I tak jest właśnie w tym przypadku – mówi Wojciech Augustyniak, Head of Social Engagement CANAL+ Polska.
W ramach kampanii realizowane są także działania w kanałach social media CANAL + Polska, jak również współpraca produktowa z siecią lokali DICKERY. Za koncept kreatywny i koordynację działań odpowiada Havas Play, jednostka Havas Media Network, odpowiedzialna za łączenie konsumentów z ich pasjami, która integruje kompetencje agencji w obszarze social media, technologii, gier, muzyki, sportu i szeroko pojętej rozrywki oraz analityki danych. Havas Play wykorzystuje unikalne zasoby grupy Vivendi oraz autorską metodologię Havas Play Measurement opartą na zestawie narzędzi i na wskaźnikach Media Experience (Mx), dzięki czemu efektywnie mierzy wpływ fanów na daną markę. W przygotowaniu rozwiązania Havas Play wspierała firma RYTM Digital.
Źródło: Havas Media Network