W ramach świątecznej kampanii „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących” Tyskie pokazuje moc pomagania oraz niezmiennie zachęca do dbania o dobre relacje i bycie razem. Wspólny projekt marki i Federacji Polskich Banków Żywności umożliwi przekazanie osobom potrzebującym 5 mln posiłków, przygotowanych dzięki wsparciu darowizną finansową od marki Tyskie.
Tyskie od lat konsekwentnie głosi przekaz porozumienia ponad podziałami. Zachęca do bliskich relacji, wzajemnej pomocy i skracania dystansu, bo więcej nas łączy niż dzieli. Hasło kampanii: „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących” nakłania do odpowiedzialnych zachowań, promowania idei pomocy oraz zwiększania świadomości w temacie marnowania żywności – szczególnie w okresie okołoświątecznym.
– Święta to szczególny czas dla Banków Żywności. Oprócz darmowej pomocy chcemy zapewnić naszym podopiecznym radość i możliwość spędzenia rodzinnych świąt przy pełnym stole. Dlatego każdy wyraz solidarności i wsparcia społecznego jest dla nas bezcenny i ułatwia realizowanie tej misji – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.
Misją Banków Żywności jest przeciwdziałanie marnowaniu jedzenia i docieranie z posiłkami do osób
w potrzebie. Mechanizm działania jest prosty – polega na dystrybucji produktów spożywczych z krótkim terminem przydatności do spożycia podopiecznym Federacji. W ten sposób Banki Żywności łączą wiele możliwości pozyskiwania żywności i przekazywania jej najbardziej potrzebującym w sposób bardzo efektywny i na olbrzymią skalę, jednocześnie zapobiegając jej niszczeniu.
Z badania przeprowadzonego przez Kompanię Piwowarską1 49% Polaków ocenia zaangażowanie marek i producentów żywności w akcje pomocowe dla potrzebujących pozytywnie, a 57% ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że komunikacja działań pomocowych zwiększa świadomość społeczną i może inspirować innych do pomagania.
Według raportu Banków Żywności „Niedożywienie i głód w Polsce.” około 1,4 miliona osób otrzymuje rocznie pomoc od Federacji. Ciągle jednak według innego raportu tej organizacji „Nie Marnuj Jedzenia 2023 Światowy Dzień Żywności”, zmarnowaniu w Polsce ulega rocznie około 5 milionów ton jedzenia.
Ambasadorami kampanii społecznej wspierającej świąteczną akcję są: Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor.
– Nasza marka łączy ludzi – teraz z Bankami Żywności i ambasadorami akcji wspólnie pomagamy tym, którzy tego potrzebują, zwłaszcza w okresie okołoświątecznym. Dzielenie się z innymi
to najważniejsza wartość, którą możemy przekazać jako Tyskie – mówi Ewa Rychlik, brand manager Tyskie.
Głównym nośnikiem kampanii są spoty wideo, w których oprócz pary ambasadorów, kluczową rolę odkrywa stół. Symbolizuje on spotkanie i wspólnotę, moment, gdy jesteśmy blisko siebie, jesteśmy na TY. Niewyobrażalnie długi stół obrazuje ogromną skalę pomocy zapewnioną podopiecznym Federacji Polskich Banków Żywności.
Podkreślić należy, że pomoc potrzebującym nie jest zależna od sprzedaży produktów marki Tyskie. Kampania ma zachęcić klientów do indywidualnego zaangażowania się w pomoc potrzebującym. Szczegółowe informacje o tym, jak można pomagać i jak uzyskać pomoc znajdują się na stronie: Darowizny żywności | Banki Żywności (bankizywnosci.pl)
Za koncepcję spotów wideo, digital oraz działania PR odpowiada wiodąca agencja marki: Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Reżyserem spotów jest Tadeusz Śliwa, za fotografie odpowiada Zuza Krajewska. Produkcją zajął się zespół MOON films, postprodukcją: Televisor, udźwiękowieniem – Juice, planowaniem mediów – Agencja Mediowa Zenith.
- Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie www.tyskie.pl w zakładce “Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole” - www.tyskie.pl/swieta, sposób działania Banków Żywności opisany jest w linku www.bankizywnosci.pl.
Źródło: Huta 19 im. Joachima Fersengelda