logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PZU promuje wiedzę o cyberbezpieczeństwie

  PR 13.10.2024, przeczytano 442 razy
ilustracja

Jedynie 4% Polaków deklaruje, że czuje się całkowicie bezpiecznie w Internecie – wynika z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie PZU. Ubezpieczyciel rusza z kampanią informacyjno-edukacyjną „A kto tu się podszywa?”, aby promować wiedzę nt. sposobów ochrony przed cyberzagrożeniami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pzu-promuje-wiedze-o-cyberbezpieczenstwie,406088,artykul.html

Polacy uważają, że upowszechnienie Internetu zwiększyło ryzyko stania się ofiarą cyberprzestępstwa (68%).[1] Ma to tym większe znaczenie, że niemal wszyscy korzystają z sieci co najmniej kilka razy dziennie (97%), a co drugi Polak praktycznie cały czas jest online.

Jednocześnie niemal trzy czwarte Polaków (74%) twierdzi, że zagrożenia dynamicznie się zmieniają i stale pojawiają się nowe. Co druga osoba ma poczucie, że tak naprawdę nie ma skutecznych sposobów na cyberprzestępstwa.

Nie dziwi więc, że prawie wszyscy odczuwają w jakimś stopniu niepokój przed byciem oszukanym w sieci. Jedynie 4% badanych zadeklarowało, że czuje się całkowicie bezpiecznie w Internecie.

– Cyberoszuści atakują nas coraz częściej. Wyniki naszego badania pokazują, że Polacy potrzebują przede wszystkim praktycznych wskazówek, jak zabezpieczyć się przed atakami. Nie chcą być natomiast straszeni samymi zagrożeniami. Dlatego w naszej kampanii postawiliśmy na to, aby dzielić się konkretnymi poradami, które pomogą uchronić się przed oszustami – mówi Rafał Kałęcki, dyrektor biura prewencji PZU.

Widać, że Polacy dość dobrze orientują się w rodzajach cyberzagrożeń. Aż 95% zna co najmniej jedno. Wśród najczęściej wymienianych znalazły się fałszywe zbiórki pieniędzy (74%), telefony od osób podszywających się (74%), niebezpieczne smsy z linkiem odsyłającym do fałszywej strony podszywającej się (71%).

Jak pokazują badania, sama znajomość zagrożeń nie daje jednak poczucia pełnego doinformowania. Polakom brakuje praktycznej wiedzy, jak sobie z nimi radzić. Daje to dużą przestrzeń do działań edukacyjnych. Otwartość na poszerzanie wiedzy w tym zakresie jest duża. Polacy chcą wiedzieć więcej nt. sposobów ochrony przed cyberatakami i dostać skrypty zachowań w tym zakresie.

„A kto tu się podszywa?”

W tym celu PZU rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną nt. cyberbezpieczeństwa „A kto tu się podszywa?”. W ramach swoich aktywności ubezpieczyciel chce dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. PZU uruchomiło specjalną stronę www.niedajsiepodszyc.pl, na której dostępne są liczne materiały informacyjne i edukacyjne dot. zagrożeń cyber i praktyczne porady, jak się przed nimi uchronić.

– Chcemy z naszymi działaniami propagującymi wiedzę o cyberbezpieczeństwie trafić do jak najszerszego grona odbiorców, także tych, którzy rzadziej są obecni w świecie online. Dlatego bardzo nas cieszy współpraca nawiązana z Policją, dzięki której wspólnie dotrzemy z informacjami do jeszcze większej liczby Polaków – dodaje Rafał Kałęcki.

Ekspertem merytorycznym przy tworzeniu treści jest Niebezpiecznik.pl, który prowadzi portal o bezpieczeństwie i szkolenia z tego zakresu. Przy kampanii PZU współpracuje merytorycznie również z Policją. Partnerstwo obejmuje także dystrybucję przez funkcjonariuszy Policji drukowanych ulotek dla dorosłych i dla dzieci w ramach organizowanych przez policjantów spotkań ze społecznościami lokalnymi i w środowisku szkolnym.

Materiały stworzone w narzędziach AI

Kampania obejmuje także emisję 30-sekundowego spotu radiowego oraz emisje spotów wideo w kanałach digital. To pierwsza kampania w PZU, w której materiały graficzne: postaci, spoty wideo oraz keyvisual, zostały wygenerowane w całości w narzędziach AI. Szereg czynności związanych z wygenerowaniem aktorów, tła, nagraniem lektorów, montażem oraz dodawaniem efektów specjalnych, a także prace nad dźwiękiem i muzyką odbywały się podczas prac zespołów odpowiedzialnych za postprodukcję filmową. Wykorzystanie nowatorskiej technologii nawiązuje wprost do tematu cyberbezpieczeństwa i wzmacnia przekaz kampanii, która ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod inne osoby.

Kreacje przygotowała agencja 2012, produkcją wideo zajął się dom postprodukcyjny Dynamo Post, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis. Kampania będzie trwać od 1 do 31 października 2024 r.

Źródło: PZU

Dodatkowe informacje:

[1] Postawy wobec cyberzagrożeń, badanie jakościowo-ilościowe; badanie jakościowe: 8 miniFGI; badanie ilościowe: CAWI, N=1200, próba reprezentatywna Polaków w wieku 18-65 lat, KANTAR, czerwiec - lipiec 2024 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Teatr KTO wykorzystał awarię Facebooka do promocji spektaklu
Użytkownicy Facebooka, Messengera, Instagrama i Whatsappa w środę wieczorem masowo zaczęli zgłaszać awarię platform. Zbiegło się to w czasie z premierą „Teorii zmęczenia” w reżyserii Bartłomieja Juszczaka w krakowskim Teatrze KTO.
Benefit Systems kontra sportkrastynacja w kampanii MultiSport
4% Polaków nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej w ciągu miesiąca, co piąty ćwiczy tylko w wybranych okresach, a co trzeci robi to nieregularnie, mając tak zwane „zrywy”1. Odkładanie ruchu na jutro, które nigdy nie nadchodzi, przy jednoczesnej świadomości wynikających z tego konsekwencji – Benefit Systems diagnozuje to podejście jako...
Tak jak chcę: świąteczna kampania wizerunkowa Pepco
Święta to wyjątkowy czas, który można spędzić na wiele sposobów. Każdy jest równie dobry, kiedy jest w zgodzie ze sobą. To właśnie o tym mówi Pepco, wchodząc na nowy poziom komunikacji i prezentując swoją pierwszą świąteczną kampanię wizerunkową. W spocie, którego hasłem przewodnim jest: „Tak jak chcę”, widzowie zobaczą...
PZU został sponsorem strategicznym 4. edycji wystawy Castrol Ikony Motoryzacji. Podczas wydarzenia, które rozpocznie się 12 grudnia 2024 r. na PGE Narodowym, firma przeprowadzi akcję edukacyjną promującą bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Mikołajkowa akcja Fru.pl na lotnisku w Balicach
Po wakacyjnym sukcesie eventu na warszawskim lotnisku, Fru.pl powraca z akcją w świątecznej odsłonie. Marka tym razem zaskoczyła wracających z podróży na krakowskim lotnisku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764