Cornelius – marka piwa z portfolio Browaru Piotrków – wprowadza nowe etykiety na wszystkie warianty piwa Cornelius. Autorem ich projektów jest Studio Ikar. Nowe etykiety są częścią zmiany identyfikacji i wizerunku marki. Za wprowadzenie ich do komunikacji odpowiada agencja reklamowa FENO, która kontynuuje obsługę piwa Cornelius rozpoczętą po wygranym przetargu w 2021 roku – zgodnie z wypracowaną wtedy strategią komunikacji CHILL NIEJEDNO MA IMIĘ.
- Po kilku latach od ostatnich zmian przyszła pora na nowe otwarcie dla marki Cornelius i dla jej dotychczasowych oraz nowych odbiorców – mówi Michał Leszczyński, Dyrektor Marketingu Browaru Piotrków. – Pomimo pandemii i trudności na rynku pracowaliśmy intensywnie nad rozwojem marki Cornelius w regionie i w całej Polsce. Aktywizowaliśmy sprzedaż, zwiększaliśmy dystrybucję i udziały w rynku. Mamy świetny produkt – a dokładniej: świetną linię piw, którym należy się nowa, współczesna, modna i w inteligentny sposób lifestylowa odsłona. Dlatego zdecydowaliśmy się na strategiczne i kreatywne podejście agencji FENO do zmiany marki w 2021 roku, a teraz przechodzimy do zwieńczenia zmian wizerunkowych – wprowadzamy nowe etykiety autorstwa Studia Ikar na wszystkie 6 wariantów piwa Cornelius.
Rebranding piwa Cornelius to przykład skutecznego zastosowania aktualnych i nowych trendów w designie. Zdecydowanej zmianie uległ logotyp – na nowych etykietach ma on jasny symbol koguta, znanego od wieków symbolu browarnictwa piotrkowskiego. Wyrazistości nabrało słowo HAZY (mętny), podkreślające wyjątkowość procesu warzenia piwa i jego efekt końcowy, tak istotny dla odbiorców marki Cornelius. Kolejnym wynikiem rebrandingu jest unifikacja stylistyczna wszystkich wariantów.
Dzięki nowej komunikacji, wypracowanej przez agencję FENO, marce Cornelius o wiele bliżej do piw craftowych, niż do koncernowych, co jest w 100% zgodne z istotą piwa Cornelius i miejscem jego warzenia – Browarem Piotrków – gdzie od lat liczy się niezmiennie jakość piwa, a nie jego ilość.
Agencja FENO od lat z powodzeniem realizuje kampanie dla największych marek. Unikalne połączenie kompetencji strategicznych, kreatywnych i mediowych pozwala z sukcesem pracować nad skutecznymi rozwiązaniami strategiczno-komunikacyjnymi w bardzo szerokim zakresie. Rok 2022 r. FANO zaczęło z wyróżnieniem Magazynu Press uzyskując tytuł „Efektywność Roku 2021”.
Marka Cornelius należy do Browaru Piotrków, wchodzącego w skład firmy DRINK ID. Historia browaru sięga 1927 roku, a wszystkie gatunki piw warzone są w oparciu o tradycyjne metody browarnicze, wyłącznie przy użyciu naturalnych składników: najwyższej jakości słody i chmiele. Oprócz marki Cornelius, Browar Piotrków jest również producentem piwa Trybunał oraz Beczkowe, a także marek napojowych X Energy i Wild Rock Cider.
Źródło: FENO