
Wystartowała globalna kampania brokera finansowego XTB z nowym ambasadorem marki, legendarnym trenerem piłkarskim: José Mourinho. Za międzynarodową kampanię odpowiada agencja Saatchi & Saatchi.
Inwestowanie wymaga opracowania strategii: analizy wykresów, przewidywania ruchów przeciwnika i taktycznych zagrań. O tym, jak to robić w nowej kampanii XTB, opowiada José Mourinho, nowy ambasador marki, legenda świata piłkarskiego. Kampania prowadzona jest pod hasłem „Be like José” i odwołuje się do wieloletniego strategicznego doświadczenia José Mourinho, który w ciągu swojej trenerskiej kariery wielokrotnie sięgał po najważniejsze piłkarskie trofea z najbardziej znanymi drużynami na świecie.
W ramach działań przygotowano spoty, kampanię digital i ATL, które będą adaptowane na kilkanaście rynków, na których działa XTB. Spot powstawał w Warszawie i Londynie. Działania wystartowały 5 października. Strategię opracował zespół marketingu XTB, a za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Dobro, a wyreżyserował go Michał Sablińki. Za działania z nowym ambasadorem XTB odpowiada agencja CAA.
- Nową, globalną kampanię XTB kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych inwestowaniem. Chcemy pokazać, że każdy może być jak José Mourinho i dzięki narzędziom oferowanym przez XTB odnieść sukces w inwestycjach, tak jak José w świecie piłki nożnej. Kampania wizerunkowa ‘Be like José’ jest częścią globalnej strategii, w której kładziemy nacisk na zwiększenie rozpoznawalności brandu XTB na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. Jednocześnie ruszamy z nową rewolucyjną ofertą akcyjną, umożliwiając naszym klientom handel akcjami z 16 światowych giełd całkowicie bez prowizji do 100 000 euro obrotu. Wierzymy, że dzięki tym działaniom demokratyzujemy rynek finansowy w Polsce i na świecie - powiedziała Oliwia Szymczak, Head of Global Marketing w XTB.
- Jesteśmy niezwykle zadowoleni ze startu kampanii, nad którą wspólnie pracowaliśmy od kilku miesięcy. Ta kampania to świetny przykład tego, jak Agencja Kreatywna potrafi wpasować się ideą kreatywną w strategię marki. Idea kreatywna "Be like José" stanie się naszą globalna platformą komunikacji w najbliższym czasie, dzięki czemu osiągamy przekaz marketingowy, który będzie silnie rezonował w szerokiej grupie odbiorców. Tą kampanią chcemy jeszcze mocniej zaznaczyć naszą ugruntowaną pozycję na globalnym rynku oraz dotrzeć do szerokiego grona nowych odbiorców - powiedział Szymon Szymański, Deputy Marketing Director w XTB.
Tak wspaniały i wymagający Klient, taka gwiazda jak José i tak profesjonalna ekipa produkcyjna – to już brzmi jak spełnienie marzeń agencji reklamowej. Jeśli dodasz do tego produkcję w Warszawie i Londynie w czasie pandemii to ten projekt można podsumować tylko w jeden sposób: The special one! – Rafał Ryś, Associate Creative Director w Saatchi & Saatchi
Zespół:
- Klient: XTB I Omar Arnaout, Oliwia Szymczak, Szymon Szymański
- Starring: José Mourinho I CAA
- Agencja: Saatchi & Saatchi
- Kreacja: Rafał Ryś, Anna Pisarska, Piotr Młynek
- Client Service: Magda Kantorowicz
- Produkcja: Saatchi&Saatchi: Marta Gierej, Magda Barszcz
- Reżyseria: Michał Sabliński
- Zdjęcia: Tomasz Naumiuk,
- Scenografia: Marcin Płaszczyk
- Kostiumy: Małgorzata Karpiuk
- Make up artist: Pola Guźlińska
- Montaż: Konrad Styczeń
- Muzyka: 'Triumphant feat. Randy Gist' by Sonnet Simmons
- Produkcja: DOBRO | Piotr Sójka, Piotr Tałaj, Agnieszka Gudzak, Adrian Jasion
- Postprodukcja obrazu: TELEVISOR
- Postprodukcja dźwięku: Ztudio&Burza
- Fotograf: Łukasz Pęcak
Źródło: Saatchi & Saatchi Poland Sp. z o. o.