logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Saatchi & Saatchi z kampanią „Kosmiczne wyzwanie” dla Dafi

  PR 03.09.2020, przeczytano 1650 razy
ilustracja

Z początkiem września wystartowała kampania „Kosmiczne wyzwanie” promująca wielorazowe produkty do filtrowania wody kranowej. Dzięki nim możliwe jest ograniczenie liczby jednorazowych odpadów, a tym samym zadbanie o przyszłość ziemi. W kampanię zaangażował się lubiany aktor Tomasz Kot. Za koncepcję kreatywną i wsparcie produkcyjne odpowiedzialna była agencja Saatchi & Saatchi, która zwyciężyła swoją pomysłowością podczas wyboru firmy reklamowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-saatchi-and-saatchi-z-kampania-_kosmiczne-wyzwanie_-dla-dafi-,388301,artykul.html

„Czy nasze dzieci polecą w kosmos? Czy pozostanie to dla niech marzeniem czy stanie się koniecznością?” W najnowszej kampanii marka Dafi głosem Tomasza Kota inspiruje do refleksji nad przyszłością ziemi i podejmowania decyzji, które wspomogą zagrożoną naturę. Bo nawet małe, codzienne decyzje mają znaczenie dla środowiska. Dlatego Dafi zachęca do podjęcia „Kosmicznego wyzwania”, które jest metaforą trudnej próby, którą musimy podjąć na rzecz przyszłych pokoleń i ich życia w zgodzie z przyrodą. Nie sposób zaprzeczyć, że jednym z największych problemów są zalegające w lasach i pływające w oceanach jednorazowe, plastikowe butelki oraz foliowe torby. Wybór wielorazowych produktów codziennego użytku jak dzbanki i butelki filtrujące, to pierwszy i najprostszy krok redukujący zbędne odpady.

Dafi to polska marka, działająca na rynku od ponad 30 lat. Przez ten czas ta rodzinna firma, zatrudniająca ponad 300 pracowników, stworzyła liczne autorskie i opatentowane rozwiązania, łączące aspekt ekologiczny z innowacyjnością, wynikającą z aktualnych potrzeb rynku. Wszystkie działy spółki skupione są w dwóch fabrykach na terenie Kielc i okolic. Samowystarczalny dział projektowo-konstrukcyjny inicjuje powstawanie nowych produktów, które w całości tworzone są w jednym miejscu - podczas wieloetapowego procesu produkcyjnego. Własne laboratorium i dział kontroli jakości zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa oraz skuteczności filtrów Dafi.

ilustracjastrzałka

Udział w kampanii wziął aktor Tomasz Kot, który w spocie – głównym elemencie kampanii – zachęca do podjęcia „Kosmicznego wyzwania”, zadbania o planetę, tak aby nasze dzieci nie musiały kiedyś szukać innego miejsca do życia.

Działalność przedsiębiorstwa prowadzona na szeroką skalę niesie ze sobą wielką odpowiedzialność. Czujemy zobowiązanie wobec natury, stąd też nie tylko produkujemy rozwiązania pozwalające zadbać o ekologię, ale też edukujemy, staramy się dawać dobry przykład innym. Wiemy, że tylko przemyślane kroki i pełne zaangażowanie potrafią przynieść sukces, dlatego też do naszych kampanii wybieramy ambasadorów, którzy utożsamiają się z naszymi wartościami. Pan Tomasz Kot doskonale odnalazł się w swojej roli, w pełni angażując się w projekt. Nie byłoby to możliwe, gdybyśmy nie wyznawali tych samych ideałów.” - tłumaczy Katarzyna Bursztein, Dyrektor Marketingu Formaster Group, właściciela marki Dafi.

Na propozycję Dafi zareagowałem entuzjastycznie i przyznaję, że czuję satysfakcję z bycia częścią fajnego projektu edukacyjno-uświadamiającego. Jest mi to bliskie. Wspieranie ważnych inicjatyw, wdrażanie własnych rozwiązań, uwzględniających troskę o środowisko to aspekty, które szczególnie zwróciły moją uwagę. Do tego dochodzi fakt, że producent jest polski, a rzeczy, które produkuje są jakościowo bardzo dobre.” – komentuje Tomasz Kot.

Przed realizacją tej kampanii staliśmy przed wyjątkowym dylematem, czy to już czas na spot inny niż wszystkie - mianowicie bazujący na naczelnej wartości, której większość społeczeństwa wydaje się jeszcze nie dostrzegać. Powinniśmy zadbać o nasze jedyne miejsce do życia, które w tym momencie posiadamy, bo nic nie wskazuje na to, że istnieje alternatywa, tzw. planeta B. Mimo że kosmiczne loty, w poszukiwaniu nowego miejsca dla ludzkości, mogą wydać się mrzonką, to pamiętajmy, jak wiele wynalazków czy sytuacji zaledwie sprzed 100 lat również było wówczas nieprawdopodobnych. A dziś traktujemy je jak codzienność, której nikt nie rozpatruje w kategorii nadludzkiego wyczynu np. przeszczepu serca. Mogliśmy pójść po mniejszej linii oporu i postawić na modne oraz bezpieczne „pewniki” (zdrowie, aktywność, smak), jednak bazując na opinii ekspertów i ugruntowanej pozycji naszej marki na rynku, zdecydowaliśmy się na wspomniane rozwiązanie. Jako ciekawostkę dodam, że wśród „castingowych” scenariuszy pojawiło się sporo treści nawiązujących do wizji ekologicznej zagłady. Natomiast od początku naszą intencją było jedynie skłonienie do podjęcia małych, prostych kroków, z nutą refleksji nad tym, co ważne” – podkreśla Katarzyna Bursztein.

Współpraca z Dafi i panem Tomaszem była ogromną przyjemnością, szczególnie, że projekt porusza temat dbania o naszą planetę. Ważne jest, by każdy zdawał sobie sprawę z tego, że ma wpływ na otaczające nas środowisko i robił co w jego mocy, by je chronić. Wiadomo, że nie jest to łatwe, ale można zacząć nawet od małych zmian takich jak zastąpienie butelek jednorazowych butelkami filtrującymi, wielokrotnego użycia.” – powiedziała Anna Pisarska, Art Director z Saatchi & Saatchi.

Działania wystartowały 1 września. Kreacje obejmują kampanię telewizyjną (spot 15”, 30”, billboard sponsorski) oraz kampanię w Internecie, w tym w social mediach. W ramach kampanii przygotowana została też specjalna strona internetowa, na której można dołączyć do kosmicznego wyzwania: https://www.kosmicznewyzwanie.pl/ .

Produkcją spotu zajęło się Mama Films, reżyserem jest Krzysztof Grajper. Działania PR prowadzi wieloletni partner Dafi - agencja Platinium Cast. Za optymalne planowanie i zakup mediów odpowiada od kilku lat SDE Media & Events. Wszystko odbywa się przy aktywnym współudziale działu marketingu Dafi.

Źródło: Saatchi & Saatchi

saatchi.com

Dodatkowe informacje:

Client: Dafi, Kosmiczne Wyzwanie;
Katarzyna Bursztein, Paulina Prędotka, Natalia Piekacz
Artist: Tomasz Kot
Agency: Saatchi&Saatchi IS
Creative Director: Rafał Ryś
Creative Team: Anna Pisarska, Piotr Młynek, Kamil Leśniak ​
Strategy: Marek Rosłan, Anna Roman
Account Service: Małgorzata Łastowiecka, Agnieszka Sztandera, Magda Kantorowicz
WWW Client Service: Teresa Szabłowska, Aleksandra Anioła
Production: Marta Gierej
Design: Marcin Wiśniewski, Tomasz Rdest
UX: Fabiola Nawrocka
PM: Ksenia Wróblewska
Production house: Mama Films
Producer: Michał Pernach, Mateusz Nowakowski
PR Agency: Platinium Cast

Globalna agencja reklamowa, założona w Londynie w Wielkiej Brytanii, z biurami w ponad 80 krajach na całym świecie. Uznawana jest za jedną z największych w brytyjskiej branży reklamowej i za najbardziej wpływową agencję w Polsce i na świecie. Miksując doświadczenia swoich różnorodnych talentów, doskonale porusza się w przestrzeni digitalowej, filmowej i technologicznej, zarówno w projektach komercyjnych jak i artystycznych. Zaangażowana społecznie, m.in. w takich projektach jak: „Alivia – Wojna z Rakiem”, „Papier ratujący życie pszczół”, „Bank Żywności”, „Życie to nie facebook”, „Znany lekarz”, „Karty produktów ułatwiający zakupy w Internecie dla osób niedowidzących”.

Nagrody: Międzynarodowy Sukces Roku (MMP 2019), najbardziej efektywna agencja w Polsce – Agencja Roku 2018 i 2017 według Effie Poland, najbardziej innowacyjna agencja w Polsce – Agencja Roku 2017 według Innovation AD 2017, najbardziej kreatywna agencja w Polsce – Agencja roku 2017 według KTR 2017, zdobywca Bronze Lion w Cannes Lions 2016, Sukces Roku 2016 (według Magazynu Press), Towar Eksportowy Roku 2016 (według Magazynu MMP), wyróżnienia w konkursach Golden Drum, Golden Arrow, Epica, Innovation Awards

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764